MS Windows
briani 27239
Kan ikke sætte accent over "e" = é
Fra : Børgesen

Dato : 10-10-02 14:49

W98-2.

Ganske pludselig kan jeg på en bestemt maskine (ud af 3 i netværk) ikke
skrive et accent over bogstavet "e" som i Allé, uanset valg af skrifttype.

Problemet er gennemgående for Word, Wordpad og NotePad osv., hvilket
foranlediger mig til at tro, problemet ligger i selve systemet.

Jeg kan _godt_ kalde ascii tegnet 133 hhv. 140, og dermed fremtvinge
bogstavet.

Det har ikke hjulpet at sætte et nyt tastatur på maskinen.

Enhedshåndtering fortæller, at tastaturet er et "Standard 101/102-Tastatur
eller Microsoft Natural Keybord" - samme som på øvrige stationer.

I IE er tegnsæt i øvrigt sat til "Automatisk valg".

Nogen forslag?

FUT: dk.edb.system.ms-windows

Børgesen

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 10-10-02 15:06

"Børgesen" wrote:
> W98-2.
>
> Ganske pludselig kan jeg på en bestemt maskine (ud af 3 i netværk) ikke
> skrive et accent over bogstavet "e" som i Allé, uanset valg af skrifttype.

Bugbear virus ?

/klaus

Fra : Madsen

Dato : 10-10-02 15:37

Børgesen skrev:

> Jeg sender en test afsted - skal lade jer svaret vide imorgen.

Ok.
Det behøver nødvendigvis ikke at være bugbear. Jeg mener også at
der er ældre viruser som laver samme nummer, men da bugbear er ret
ny og aggressiv for tiden, så er det temmelig sikkert den.

Madsen.

Fra : Thomas Demant

Dato : 10-10-02 18:34

> Det behøver nødvendigvis ikke at være bugbear. Jeg mener også at
> der er ældre viruser som laver samme nummer <SNIP>
Sygt!
o0O(Hvad skal jeg lave i dag, på denne dejlige fridag? Gøre rent eller lave
en virus, så folk ikke kan skrive ´ over e... Jo, sku! Jeg laver en virus så
folk ikke kan skrive é)
Det er jo en latterlig virus (ok, jeg ved godt at BugBear laver anden
ravage).

--
Thomas

Fra : Madsen

Dato : 10-10-02 15:11

Klaus Jorgensen skrev:

> Bugbear virus ?

Også mit gæt jf.
dk.edb.hardware

dk.edb.sikkerhed.virus

Madsen.

Fra : Børgesen

Dato : 10-10-02 15:29

> [...]

Yaiks!

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 10-10-02 18:39

In message <3da584fc$0$79603$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>
date 10 Oct, wrote a daemon named Børgesen:

> [...]
>
>Problemet er gennemgående for Word, Wordpad og NotePad osv., hvilket
>foranlediger mig til at tro, problemet ligger i selve systemet.

Nemlig. Prøv et andet system, f.eks. RISC OS og find é som Alt+[=e (og è som
Alt+]+e.

--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed

Fra : rsnilsen

Dato : 10-10-02 20:46

"Børgesen" skrev d. 10-10-02 14:49 dette indlæg :
> [...]
>
> FUT: dk.edb.system.ms-windows
>
> Børgesen
>
>Forsøk også med viruset "badtrans", det finner du lett ved hjælo av et
virusprogram.
Jeg har hatt samme fejlen og det var dette viruset som forsårsaket
herligheten.
mvh
Nilsen

http://www.kandu.dk/

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 20-10-02 01:36

"Børgesen" <news@klog.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skrive et accent over bogstavet "e" som i Allé, uanset valg af skrifttype.

Slet den virus der forsager det.

Jan Rasmussen