Lydkort
Fra : arc@na

Dato : 10-10-02 14:54

Jeg er ret træt af, at min SBPCI128 får al musik til at "hakke". Min PC
kører Win2000Pro med SP3 og DX8.1 installeret, og med Creative's "nyeste"
drivere (fra november 2001).

Er der en anden løsning end at udskifte lydkortet til noget bedre, og hvad
kan der i så fald anbefales?

arc@na

Fra : Sune Salminen

Dato : 11-10-02 01:20

arc@na wrote:
> [...]
> "nyeste" drivere (fra november 2001).
>
> Er der en anden løsning end at udskifte lydkortet til noget bedre, og

Se om du kan finde dxcpl.zip med Google.
Når du har installeret det, så prøv at skrue ned for "Sound Debugging
Level". Det virker for nogen.

-Sune

Fra : René Jensen

Dato : 11-10-02 01:22

arc@na wrote:
> Win2000Pro med SP3

Det kan være et problem. Der er åbenbart nogle ret gralle fejl i SP3,
som gør at specielt Windows 2000 Server udgaverne simpelhen begynder at
køre meget ustabilt, hvilket har medført at CA Danmark har bandlyst SP3
før Microsoft for taget sig sammen og kigget de fejl.

Men ellers er der vel ikke så meget andet end SoundBlaster kort tilbage,
hvis man ønsker en nognelunde god solid driver-support til de fleste
platforme. Selv kører jeg med et Audigy Player kort - ok tilfreds med
det min det slå stadig ikke mit aflagte Aureal kort.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : arc@na

Dato : 12-10-02 02:21

René Jensen <return2sender@notvalidemail.com> wrote in

> Det kan være et problem. Der er åbenbart nogle ret gralle fejl i SP3,

Nix. Det var det samme med SP2.

Det skyldes at Creative ikke gider at opgradere deres drivere, når der
kommer en ny version af DirectX.

arc@na

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-10-02 06:31

"arc@na" <boss@nsa.invalid.gov> wrote in message
> Det skyldes at Creative ikke gider at opgradere deres drivere, når der
> kommer en ny version af DirectX.

Jeg har nu ingen problemer med mit gamle SB-kort under Win2k

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : arc@na

Dato : 13-10-02 14:01

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in

> Jeg har nu ingen problemer med mit gamle SB-kort under Win2k

Jeg har fået den statiske knitren ordnet ved hjælp af en patch (nævnt i
anden tråd).

Men der kan alligevel let være problemer med f. eks. nyere spil, som
skal være DirectX8.1 compliant, da SB128PCI-driverne kun er 8.0
compliant. Nyere spil som Morrowind crasher i tide og utide, indtil man
slår musikken fra, og det er da en lille smule irriterende.

arc@na