MS Windows
briani 27239
Win2000 spørgsmål
Fra : Michael Andersen

Dato : 10-10-02 14:07

Kære gruppe

Jeg har opgraderet fra win98 til win2000 pro og har nu følgende spørgsmål
som jeg godt kunne tænke mig svar på:
1) Tidligere under 98, slukkede maskinen selv når jeg valgte luk comp. Nu
kommer den til "du kan nu lukke comp." Kan jeg få win2000 til det, og
hvordan ?
2) Når maskinen startes op skal jeg vælge mellem at starte op i win2000
eller DOS. Hvorfor, og kan det undgås ?

Jeg vil være taknemmelig for svar

Med venlig hilsen
Michael Andersen

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 10-10-02 14:12

"Michael Andersen" <man@amr.dk> skrev i en meddelelse news:zYep9.99

> [...]
> hvordan ?
> 2) Når maskinen startes op skal jeg vælge mellem at starte op i win2000

Nu har du vel ikke bare installeret oveni 98 ? For så skal du godt nok have
en tur med søndagsudgaven af Berlingske Tidende...!

Martin L. Johansen
***********************
Prøv noget nyt - http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Fra : Michael Andersen

Dato : 10-10-02 14:21

Uups nu har jeg allerede ondt i bagdelen! og ikke mindst er jeg nu rød i
hovedet. Hvorfor er det et problem? Win2000 fjerner jo win98 først, og
indtil videre har jeg ikke de store problemer med det, andet end de nævnte.
Har jeg kvajet mig totalt ??

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 10-10-02 15:15

> [...]
> hovedet. Hvorfor er det et problem? Win2000 fjerner jo win98 først, og
> indtil videre har jeg ikke de store problemer med det, andet end de

Ja, men den gør det ikke ordentlig + at de programmer du har installeret
først, har været registreret i Win98's reg.base. Når du så installere Win2k
oveni, så kan der godt gå kage i en hel del.

Det du så oplever nu, er måske noget af føromtalte problemer.

Før du gør nedenstående, så forsøg med alt ny fra Windows Update. Især SP3
skal du have installeret.

> Har jeg kvajet mig totalt ??

Nej, men hvis du har muligheden, så format c: totalt, konvertér til NTFS og
installér Win2k på ny. Det er _meget_ bedre.

Martin L. Johansen
***********************
Prøv noget nyt - http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Fra : Michael Andersen

Dato : 10-10-02 17:26

Tak for hjælpen, jeg kaster mig over det med det samme.

Med venlig hilsen
Michael Andersen

Fra : Madsen

Dato : 10-10-02 15:19

Michael Andersen skrev:

> 1) Tidligere under 98, slukkede maskinen selv når jeg valgte luk
> comp. Nu kommer den til "du kan nu lukke comp." Kan jeg få win2000
> til det, og hvordan ?

Kontrolpanel > Strømstyring > Fanebladet APM > Flueben ved
'Avanceret strømstyring'.

> 2) Når maskinen startes op skal jeg vælge mellem at starte op i
> win2000 eller DOS. Hvorfor, og kan det undgås ?

Hmm, det tyder på at du stadig har stumper tilbage af DOS/Win98, men
prøv Kontrolpanel > System > Avanceret > Indstillinger ud for 'Start
og genoprettelse' > Fjern flueben ved 'Time to display list of
operating systems'. Jeg husker ikke hvad det hedder på dansk, da jeg
pt. sidder med en engelsk version.

Madsen.

Fra : Michael Andersen

Dato : 10-10-02 17:31

Hej Madsen

Begge dine løsninger gav pote, og klarede problemerne for mig. STOR tak!
Kan du klare een mere?
Jeg er placeret i et LAN, og havde i win98 mulighed for at se de øvrige på
nettet via "Andre computere", og gøre brug af de delte ressourcer på de
øvriges maskiner. Jeg synes ikke at kunne finde den mulighed i 2000. Findes
den ikke? eller kan jeg bare ikke finde den

Taknemmelige hilsner
Michael

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 10-10-02 17:35

"Michael Andersen" <peterplys@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Begge dine løsninger gav pote, og klarede problemerne for mig. STOR tak!

Glad for det løste problemerne uden reinstall.

> Kan du klare een mere?

Måske jeg kan hvis det er ok

> [...]
Findes
> den ikke? eller kan jeg bare ikke finde den

Ved ikke helt om jeg forstår spørgsmålet, men hvis du dobbeltklikker på
Netværkssteder, så kan du se arbejdsgrupperne, hvori du så kan komme på de
andre computere...

Hvis jeg er forkert på den, så prøv at forklar nærmere hvad det er du vil.

Martin L. Johansen
***********************
Prøv noget nyt - http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Fra : Michael Andersen

Dato : 10-10-02 19:55

Jo tak, det gik foreløbigt uden reinst.
Og jo, du meget gerne forsøge dig med mit problem
Det eneste jeg ser i Netværkssteder er "opret ny forbindelse" og
"LAN-forbindelse" (som jeg vist selv har forsøgt at oprette)
I Netværksidentifikation har jeg tildelt min maskine et navn og en
arbejdsgruppe, men som sagt kan jeg ikke se den gruppe nogen steder.
Jeg mener også at have installeret de protokoller og nerværksprogrammer der
skal til, samt fil- og udskriftsdeling.

Måske jeg mangler at oplyse dig om øvrigt, men jeg er lidt på den så jeg ved
ikke hvad jeg ellers skal fortælle

Mvh
Michael

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 10-10-02 20:31

> Jo tak, det gik foreløbigt uden reinst.

Kanon. Ellers kender du vejen

> Og jo, du meget gerne forsøge dig med mit problem

Prøver.

> [...]
> I Netværksidentifikation har jeg tildelt min maskine et navn og en
> arbejdsgruppe, men som sagt kan jeg ikke se den gruppe nogen steder.

Hvad sker der hvis du dobbeltklikker (ikke højreklik|egenskaber) på
Netværkssteder?

> Jeg mener også at have installeret de protokoller og nerværksprogrammer
der
> skal til, samt fil- og udskriftsdeling.

Bare du har TCP/IP så er det fint + at den har fast IP inden for samme
IP-range som de andre maskiner.

Martin L. Johansen
***********************
Prøv noget nyt - http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Fra : Michael Andersen

Dato : 10-10-02 21:55

Har lige rodet lidt mere med det, og nu ser det ud til at jeg kan komme i
kontakt med de øvrige pc'er på nettet. Det går dog væsentligt langsommere
end i win98

Når jeg dobbeltklikker på netværkssteder for jeg fat i "hele netværket", som
jeg så kan klikke mig videre ind i for til sidst at komme ned til de øvrige
pc'ere, og "computere i nærheden"

Jeg tror at alt er ok nu - lige bortset fra hastigheden MANGE tak for
din store hjælp

Mvh
Michael

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 10-10-02 22:02

> [...]
øvrige
> pc'ere, og "computere i nærheden"
>
> Jeg tror at alt er ok nu - lige bortset fra hastigheden MANGE tak

Så virker alt som det skal. Det er mere omstændigt, ja, men det kan man lære
at leve med.

Martin L. Johansen
Prøv noget nyt - http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html