Popups igen
Fra : Kim Noer

Dato : 10-10-02 13:42

Davsen der..

Jeg har nu flg. problem :

main.asp åbner en popup med open() methoden. Jeg har så en anden side
der skal nakke den popup - men det ser ud til at jeg ikke har et array
med alle 'windows' der er åbne (indenfor mit eget domæne). Betyder det
så at kun popup og main.asp kan lukke popup, og ingen andre sider?

--
If 0 thinks it looks like O, then 0 got a problem right?

Fra : Stig Nygaard

Dato : 10-10-02 17:31

Hej Kim

Kim Noer wrote:
> [...]
> med alle 'windows' der er åbne (indenfor mit eget domæne). Betyder det
> så at kun popup og main.asp kan lukke popup, og ingen andre sider?

Ja, sådan er de fleste browsere konstrueret af sikkerhedsårsager.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Kim Noer

Dato : 11-10-02 13:04

Stig Nygaard wrote:

> Ja, sådan er de fleste browsere konstrueret af sikkerhedsårsager.

Det er muligt, men der kan der ikke være noget farligt i det, sålænge
alle 'windows' hører under samme domæne. Jeg mener først at
sikkerhedsproblemer træder i kraft når du laver 'cross-domain'
scripting. Altså hvor man forsøger at nakke en anden sides windows.
Derfor 'forventede' jeg at jeg i det mindste havde adgang til alle mine
'egne' windows. Sådan noget hø!

--
If 0 thinks it looks like O, then 0 got a problem right?