Hund og trægulv
Fra : Michael - DK

Dato : 25-02-01 16:29

Er der nogen der har kendskab til trægulve og store hund. Er det noget der
går i spænd sammen???

mvh
Michael

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 25-02-01 16:32

"Michael - DK" <m.lauth"no-spam"@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har kendskab til trægulve og store hund. Er det noget der
> går i spænd sammen???
>
> mvh
> Michael

Hvilken slags trægulv?

Joan

Fra : N/A

Dato : 25-02-01 17:36

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 25-02-01 17:36

> Vi har ikke lagt gulvet endnu, men vi har anskaffet hunden (ca. 40 kg
tung).
> Vi vil gerne have udskiftet gulvtæppet, men hvis hunden ødelægger
trægulvet
> med det samme, så er det jo ligesom lidt for dyrt.

Hvis det er et rigtigt trægulv tror jeg ikke det giver nogle problemer, det
skal måske behandles lidt tidere, MEN hvis det er et af de laminaet gulve så
glem det, det bliver man tosset af at høre på når hund går hen over, vi har
2 hunde og har HAFT sådan et gulv

Mvh Jesper

Fra : R. Ilsøe

Dato : 26-02-01 09:59

> [...]
trægulvet
> med det samme, så er det jo ligesom lidt for dyrt.

Hmmm.... Jeg trode du spurgte aht. hunden?? Nå, men vi har altid kunne enes
med store hunde og trægulve. Gulvene bliver ikke slidt så meget hurtiger, at
det ikke er værd at ha' hund. Vi undlader at lege for vildt med vores hund
indendøre, da jeg ikke vil udsætte ham for den risiko at få ledskader fordi
han glider forkert rundt på gulvet. Det skåner jo så også samtidig gulvet,
da der ikke er negle der skrider hen over det. Du bør nok ikke købe det
ringeste gulv og lakere det med den ringeste lak naturligvis!

R. Ilsøe

Fra : N/A

Dato : 26-02-01 11:01

Fra : M@rk

Dato : 26-02-01 11:01

25 Feb 2001 20:02:05 +0100, berigede lone.dennis@get2net.dk (Lone og
Dennis Sørensen) dk.fritid.dyr.hund med:

>Sjovt nok, så troede jeg, at det drejede sig om hunden ville få ondt i hofter og led af at gå på glat gulv, og ikke om at gulvet blev ødelagt.

Hmmm, hvor stort er dette problem?
(Sidder lige nu og har det hamrende dårligt over, at vi har trægulve
over alt og en vuffer som vi gerne vil have har det bedst muligt)

/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : Dorte

Dato : 26-02-01 11:49

Hej

Selvfølgelig kan man have trægulv og hund sammen. Det handler om at vælge
det rigtige gulv. Et laminatgulv er selvfølgelig smag og behag. Personligt
foretrækker jeg den ægte vare. Da vi byggede vores nye hus og spurgte
tømreren til råds mht. trægulv fik vi det svar, at sådan noget som
fyrplankegulv vil være for sårbart. Det er en blød trætype, og den vil
hurtigt få store skrammer af poter og kløer. Det handler derimod om at vælge
en hård trætype som f.eks. ask eller eg. Vi valgte selv ask, som er
oliebehandlet. Det er noget af det hårdeste træ, som findes, og olien gør
gulvet meget modstandsdygtigt overfor snavs. Det gør lak også, men kommer
der først en revne i lakken er den sværere umiddelbart at reparere.

Hilsen Dorte

Fra : N/A

Dato : 26-02-01 16:58

Fra : Hybrid

Dato : 26-02-01 16:58

Hej Michael

Kan ikke anbefale plankegulv af fyrtræ, vores er oliebehandlet, jeg har to
hunde i 20 - 25 kg klassen og mit gulv blev behandlet i sommers, og ser
allerede nu forfærdeligt ud, vi overvejer nu at slibe det ned og give det en
gang skibslak.

Hvis du vil have trægulv, så skal det være en meget hård træsort du vælger,
ellers går det galt.

Jeg har aldrig oplevet (endnu) at de skrider/ falder på mit trægulv, men
tilgengæld sker det tit når vi er i byen, og der er linolium på gulvene
(køkken og entre) så er de ligesom Bambi på glatis.

Mvh Carina

Fra : Hulubulu

Dato : 26-02-01 21:26

I efteråret undersøgte jeg i et par måneder, hvilket trægulv, der er bedst
til stor våd hund. Det blev et laminatgulv fordi det har en hård overflade,
og vælger man den slags, der skal limes, så får man aldrig problemer med at
der går vand i revnerne og ødelægger trægulvet nedefra. Det problem kan
hurtigt opstå med alm plankegulv, der ikke er lakeret.
Laminatgulvet (70,- pr. km2) fungerer perfekt herhjemme og hunden er 60 kg
tung og i vand hver dag. Jeg har set et laminatgulv, hvor der også er stor
og våd hund. Gulvet er 6 år gammelt og man kan overhovedet ikke se det er
slidt.

Michael - DK <m.lauth"no-spam"@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:sy9m6.154$Bi4.7837@news.get2net.dk...

Fra : R. Ilsøe

Dato : 26-02-01 21:32

> I efteråret undersøgte jeg i et par måneder, hvilket trægulv, der er bedst
> til stor våd hund.

Øh, ikke fordi jeg betvivler at du vitterligt har undersøgt det, men
hvordan gjore du? To' vovse med ind i div. gulvforretninger?

(Kan liiige se det for mig!

R. Ilsøe

Fra : Hulubulu

Dato : 01-03-01 22:42

Ja, det kan jeg også....*GG* så vil de nok blive glade.
Jeg var jo ude efter folks erfaringer: bl.a i nogle af disse glimrende
nyhedsgrupper og fik mange svar, så fik jeg venner til at spørge sig frem
hos arbejdskolleger og bekendte som har våd hund, jeg spurgte tømrerfirmaer
over telefonen. Selv mange forhandlere var meget reelle, for de havde nok
ikke fortalt mig, at laminat var godt når de nu havde muligheden for at
sælge mig et gulv til 350,- pr. km2, hvis de ville have bundet mig noget på
ærmet.
Nu bor jeg på landet hvor de fleste har hund, så de blev også afhørt. Og der
er sikkert flere man kan chikanere *S*, så klø bare på.... Men det er jo
også et spørgsmål om smag og der er laminat selvfølgelig ikke det kønneste,
så det er jo lidt af et dilemma, som mange ting jo er med sådan en stor
hund....*S* Held og lykke.