Rescale images!
Fra : news.tele.dk

Dato : 10-10-02 11:51

Hej

Hvordan ændre jeg opløsningen på et billede , når jeg køre på iis?

Jeg ved man kan gøre det på en linux maskine med convert !

MVH

Kenneth

Fra : Niels Andersen

Dato : 10-10-02 12:32

news.tele.dk wrote in <3da55b97$0$32580$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> Hvordan ændre jeg opløsningen på et billede , når jeg køre på iis?

Jeg har ikke lige leget med ændring af opløsning. Er du sikker på at det
ikke er størrelsen (i pixels) du vil ændre på?

> Jeg ved man kan gøre det på en linux maskine med convert !

Man kan bruge både GDlib og ImageMagik (som convert er en del af) i både
unix og Windows.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : news.tele.dk

Dato : 10-10-02 12:40

jo det er størrelsen i pixels

hvor kan man hente ImageMagik !
er det freeware

kenneth

Fra : Niels Andersen

Dato : 10-10-02 12:49

news.tele.dk wrote in <3da56710$0$79630$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> hvor kan man hente ImageMagik !

Det må du undskylde, jeg stavede det forkert. Pakken hedder "ImageMagick".
Så skulle det være til at finde. :)

> er det freeware

Det er gratis og opensource. Licensen står på hjemmesiden, og den er i
øvrigt dejligt kort og simpel. :)

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Tonny Jørgensen

Dato : 19-10-02 02:33

> Det er gratis og opensource. Licensen står på hjemmesiden, og den er i
> øvrigt dejligt kort og simpel. :)

og tilmed tæskehurtig og har en masse sprøde funktioner som gdlib ikke har

jeg har tilmed brugt den til at lave en "trash dine billeder online..

den kan forresten ses her:
http://www.jegergud.dk/index.gud?option=imagetinge

- Tonny, www.jegergud.dk