Ø: Dyrlægeanbefaling i 8260/8270/8000
Fra : Steen Suder

Dato : 10-10-02 10:15

Hvilken dyrlæge kan anbefales i området med postnummerne 8260 (hvor vi
selv bor), 8270 og 8000.

Det er Viby/Stavtrup, Højbjerg og Århus.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Dan Mortensen

Dato : 10-10-02 10:21

Hej

Vi kan varmt anbefale Tilst Dyrehospital. Dyrlægen der hedder Søren.
Vi har brugt tilst dyrhospital siden vi flyttede hertil.

Hilsen Marianne og Dan
E-mail: katte@sollok.dk
hjemmeside: www.sollok.dk/katte

Fra : Mick Kausmally

Dato : 10-10-02 11:14

Abild Dyreklinik, Brabrand. Knud Stensborg/ Dorthe Nørgård, kan varmt
anbefales, de har også hjertet med!!

Fra : Steen Suder

Dato : 10-10-02 13:32

Mick Kausmally wrote:
> Abild Dyreklinik, Brabrand. Knud Stensborg/ Dorthe Nørgård, kan varmt
> anbefales, de har også hjertet med!!

Ja, så nærmer vi os området...

<KLIP>

Fra : Camilla Sivebæk Chri~

Dato : 10-10-02 19:20

Abild kan også varmt anbefales herfra..... de er utrolig søde og ringede
sågar til os for at følge op på Keshnas sterilisation.

Mvh
Camilla Christiansen

Fra : Katrine Nederby

Dato : 10-10-02 23:56

"Camilla Sivebæk Christiansen" <camilla@snabe.dk> skrev i en meddelelse
> Abild kan også varmt anbefales herfra..... de er utrolig søde og ringede
> sågar til os for at følge op på Keshnas sterilisation.

Hej

Ja, jeg kan også kun anbefale Abild. Jeg og mine katte har altid fået en
god, saglig behandling og uddybende forklaringer på alt, som skulle foregå.
Og jeg har aldrig haft fornemmelsen af, at der ikke var tid til at svare på
spørgesmål (og jeg stiller mange spørgsmål . Ligesom Camilla oplever jeg
også at der bliver fulgt op på behandlingerne, og desuden er det mit indtryk
at Steensborg følger ret godt med i den seneste forskning (ihvertfald på
katteområdet; andre dyr kan jeg ikke udtale mig om). Jeg har selv fået dem
anbefalet af to opdrættere - uafhængigt af hinanden + et par alm.
katteejere.

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Søren Houlberg

Dato : 10-10-02 19:41

Hej!

Det er den aller mest lortede dyreklinik der kan gå på to ben.........

Jeg har smidt ikke færre end 16.000,- dernede på 1½ år..... UDEN GRUND viste
det sig!

Det stereliserede min avlstæve - trods det, at hendes livmoderbetændelse
kunne have været klaret med penicilin = intakt underliv.
De opererede hende i øjnene ( 2 gange) for nogle dimser på øjenlåget - det
viste sig at være indadvendte øjenlåg der skabte problemet - nogen en
professionel dyrlæge kunne se på 1 m. afstand. (det er ingen løgn med den
ene meter)
De tog hudprøver af min hund (med skæg) og klippede det samtidig af
(skægget) uden at spørge mig = ingen udstilling i 2 år grundet manglende
skæg. De prøver de tog viste sjovt nok ikke tegn på irritation af noget - så
tog de og opererede hendes knurhårsounkter væk for de kunne "se" at de var
irriterrede. Endelig fattede jeg mistanke til deres metode og tog til en
anden dyrlæge = konklusion - vask skægget hver 14. dag i klorhexidinshampoo
og væk var al kløe!!!!!!

De har opereret en byld ud på en kats hoved (Min nabos kollegas kat) og de
tog (formodentlig) også røngthen billeder af området den var fuld af sting i
hele hovedet - men bylden kom igen efter 2 måneder og var nu så slem at
betændelsen havde ædt sig gennem hjerneskallen på katten = kat med hul helt
ind til hjernen. den blev heldigvis reddet af en anden dyrlæge som vidste
hvad han hade med at gøre. Katten var indlagt i 3 uger og blev ialt opereret
3 gange for at få al materien ud. 4 sting var hvad det blev til her.

Jeg har uendeligt mange dårlige historier om den klinik!

Så brug ALDRIG Abild dyreklinik hvis du holder af dit dyr! Tag på Viby
dyrehospital og få ordnet dit kæledyr - de har også åbent lørdag formiddag -
ulig mange andre.

Hilsen
Mette Sofie

Fra : Katrine Nederby

Dato : 11-10-02 16:19

"Søren Houlberg" <skodfilter@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Så brug ALDRIG Abild dyreklinik hvis du holder af dit dyr! Tag på Viby
> dyrehospital og få ordnet dit kæledyr - de har også åbent lørdag

Lige for en ordens skyld: Du mener vel Århus Dyrehospital? Viby Dyreklinik
ejes af Jens Breth Hansen (og er vist foriøvrigt blevet lukket)

Jeg kender iøvrigt også mange, der kender een, der kender een, der kender
een..........Og en fjer, der bliver til fem høns

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Søren Houlberg

Dato : 12-10-02 17:35

Hej katrine!

jo - jeg mener Århus Dyrehospital - som ligger i Viby.

og tilfældigvis er der kun én af de eksempler jeg kunne kome med om Abild -
der ikke var "mit eget".

Sååååå.......

Hilsen
Mette Sofie

Fra : Katrine Nederby

Dato : 12-10-02 23:52

> [...]
>
> jo - jeg mener Århus Dyrehospital - som ligger i Viby.
>
> og tilfældigvis er der kun én af de eksempler jeg kunne kome med om

Og det var præcis det, jeg hentydede til

Det jeg mente med bemærkningen var, at man skal passe på med at viderebringe
beretninger fra nogen, der kender nogen,..... som værende sandheden. Den
slags historier har det med at få lidt ekstra "krydderi" undervejs, og det
begynder at ligne rygtespredning (måske endda injurier).

Beretningen om din hund har jeg ingen kommentarer til. Jeg kan kun sige, at
jeg har fuld tillid til, at Steensborg ved, hvad han gør. Og der har vi så
bare ikke samme opfattelse.

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Birgitte

Dato : 13-10-02 10:12

Vi har også haft Abild, men skiftede til Tilst efter mange
uoverensstemmelser og dårlig behandling.
Vi har selv lagt mange penge hos Abild uden nogen grund.
Havde på et tidspunkt en fertil hankat indlagt i en månede, fik fortaget
ALLE tænklige prøver, for til sidst at få en dignose på, at min hankat var
for MEGET han...... Det kostede en bondegård at få den besked.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

---

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 13-10-02 16:57

"Birgitte" <sten.stenskjaer@privat.dk> writes:

Hej Stars menneske..*S*

> Havde på et tidspunkt en fertil hankat indlagt i en månede, fik fortaget
> ALLE tænklige prøver, for til sidst at få en dignose på, at min hankat var
> for MEGET han...... Det kostede en bondegård at få den besked.

Taenker paa om det ikke lige er ham Star som det var..
Men rart at se dig igen, har i faaet overstaaet flytteriet.. og hvad
siger mitterne til det..:?

> Missehilsner fra Birgitte
> www.truetrust.dk

Skulle sende et stort spinbrum og kindgnid til Star fra Melissa

Og et aev fra hendes menneske fordi i koerer asp som man altsaa bare
ikke lige kan bruge til ret meget andet end MS-produkter..;-(

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Steen Suder

Dato : 13-10-02 17:51

Henrik Pedersen wrote:
> "Birgitte" <sten.stenskjaer@privat.dk> writes:

<KLIP>

> Og et aev fra hendes menneske fordi i koerer asp som man altsaa bare
> ikke lige kan bruge til ret meget andet end MS-produkter..;-(

Se; det synes jeg lyder spændende; uddyb venligst.

FUT: dk.edb.webdesign.serverside

NB
Bruger selv Linux (siden 1997).

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 13-10-02 18:21

Steen Suder <sfs_news@suder.dk> writes:

> <KLIP>

> Se; det synes jeg lyder spændende; uddyb venligst.
>
> FUT: dk.edb.webdesign.serverside

FUT: dk.edb.internet.webdesign.serverside
Din fut var forkert...

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 13-10-02 18:27

Henrik Pedersen <misbams-meow@edb.dk> writes:

> [...]
hmm brugte lige en forkert selv metode selv...

Jeg har brugt netscape 7.0 kan se siden men dropdownmenuerne virker
ikke..
Jeg har ogsaa brugt konqueror webbrowser 3.0.2 kan se siden
dropdownmenuerne virker, men kan ikke vaelge nogen punkter paa dem...
alt er sket paa en suse 7.1 med kde 3.0.3..

og kan du se den faa den til at koere saa beskriv lige hvad du koerer
med..

> FUT: dk.edb.internet.webdesign.serverside
> Din fut var sat forkert...

NB: har koert linux foerst mandrake og siden suse (som dobbeltboot siden 1999)

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 13-10-02 18:31

Bemærk: denne post er ny og er en erstatning for en tidligere, der var
fejlbehæftet.

Fra : Birgitte

Dato : 13-10-02 10:18

Jeg har flere gange haft brug for hjemmebesøg, men det kunne ikke lade sig
gøre.
Fik ydermere en besked på et tidspunkt jeg havde en stressede hunkat midt i
en fødsel med komplikationer, at jeg blot skulle tage "hele skidtet"
(ordret) og komme derned.
Man flytter ikke en fødende hunkat der er stresset, når selve behandlingen
kan forgå i hjemmet
Jeg har ydermere kendskab til mange andre hendelser hvor jeg selv har været
indblandet.
Så jeg vil ikke anbefale Abild.
De er dygtige og har et godt rygte om videreudvikling i praksis, men min
fornemmelse er: at de vælger deres kunder efter interesse.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

---

Fra : Helle Andersen

Dato : 14-10-02 00:40

"Birgitte" <sten.stenskjaer@privat.dk> skrev i en meddelelse

> De er dygtige og har et godt rygte om videreudvikling i praksis...

Hmmm..... Ja, nu kender jeg af gode grunde ikke klinikken, eftersom
jeg bor i København. Men affødt af en diskussion på et debatforum,
blev der henvist til at link, hvor dyrlæge Knud Steensborg fra Abild
Dyreklinik bl.a. skriver:

"Håndteringen af killinger skal ske fra den dag de fødes. Om du
køber/anskaffer racekat eller huskat er i realiteten lige-gyldigt - blot
opvæksten har været god. Der eksisterer mange meninger om, at
bestemte racer er bedre som familiekatte end andre - men der
eksisterer ikke én uvildig undersøgelse, som bekræfter dette. Igen det
er opvæksten. "

Dvs. at arv absolut ingen betydning har ( i flg. ham) men det
udelukkende er miljøet, der har betydning. Tja, så burde alle katte, der
er født i samme hjem og haft samme opvækst jo have næsten præcis
samme personlighed - og det ved de fleste katteejere vist ikke helt
forholder sig således. På samme måde som med mennesker, er jeg
helt overbevist om, at BÅDE arv og miljø spiller en rolle for hvordan
kattens personlighed bliver.

Desuden skriver han:

"Der findes ingen lovmæssige påbud om, hvornår en killing må tages
fra moderen. De fleste familiekatte af huskatteoprindelse tages i
praksis fra moderen, når de er 6-8 uger gamle. Det giver os ingen
specielle adfærdsproblemer sammenlignet med racekatte, som har
klubregler om, at killinger skal forblive hos moderen, til de er 12 uger
gamle. Nye undersøgelser tyder faktisk på, at tidspunktet er temmelig
underordnet, når det drejer sig om en familiekat, der kommer til gode
forhold."

Ka' jeg købe en vokal, her ??? Jeg fatter simpelthen ikke, hvordan en
dyrlæge kan skrive sådan - jeg mangler ord ! Så med mindre, der er
tale om en stor misforståelse, vil jeg gerne sætte spørgsmålstegn ved
dygtigheden på den klinik.

Indlæg kan ses i den fulde længde her:
http://www.dr.dk/reneord/servicearkivet/gammel_service/s_arkiv/2001/2105kat.
htm

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Jesper Sloth

Dato : 10-10-02 13:49

> Hvilken dyrlæge kan anbefales i området med postnummerne 8260 (hvor vi
> selv bor), 8270 og 8000.
>
> Det er Viby/Stavtrup, Højbjerg og Århus.

Hej

Jeg har selv været ude at lede lidt, og fandt denne helt fantastiske
dyrlæge, efter min tidligere dyrlæge nærmest var ved at tage livet af en af
vores katte.Vi fik så undersøgt og behandlet vores kat her, og efterfølgende
har han har nu haft ringet to gange for at høre hvordan det går med vores
kat, og et efterfølgende tjek på klinikken var gratis

http://www.hoejbjergdyreklinik.dk/

Jeg fik anbefalet Lars Ingemann Olsen af dansk dyreværn.

Mvh

Jesper

Fra : Britt Johannesen

Dato : 10-10-02 16:52

Hej Steen

Jeg kan varmt anbefale Århusdyrehospital i Viby, de har været rigtigt gode
ved vores katte og er rimelige i pris - tro mig, vi har brugt dem meget i
forbindelse med Chillis tandkødbetændelse- De har også en lille klinik i
Århus centrum
deres hjemmeside :
http://www.aarhusdyrehospital.dk/

mvh
Britt

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 08-11-02 01:14

Steen Suder wrote:
> Hvilken dyrlæge kan anbefales i området med postnummerne 8260 (hvor vi
> selv bor), 8270 og 8000.
>
> Det er Viby/Stavtrup, Højbjerg og Århus.

Det blev Østergaards Dyreklinik på Hovedgaden i 8310 Tranbjerg.

Dyrlægen dér hedder Finn og er behagelig, seriøs og lidt billigere end
ellers for Århus-området.
Desuden er han specialist i smådyr som f.eks. katte.

<http://www.finndyredoktor.dk/>.