God ASP-bog
Fra : Niels Skovmand

Dato : 10-10-02 09:25

Hej!

Jeg er lige gået fra PHP til ASP og skal nu lære det fra bunden af, hvilket
jeg ikke forventer de store problemer med, da jeg har lavet en del Visual
Basic før.

Men jeg skal bruge en bog, som gerne må indholde:
- Grundlæggende principper om selve programmeringssproget.
- Information om Access-databaser.
- En generelt god indføring i forskellige funktioner med tutorials og
definitioner på funktioner.

Er der nogen der har et godt forslag?

Med venlig hilsen

Niels Skovmand.

Fra : Flemming Jensen

Dato : 10-10-02 09:59

Niels Skovmand skrev

> [...]
> - Information om Access-databaser.
> - En generelt god indføring i forskellige funktioner med tutorials og

www.html.dk De har en god asp tutorial, som kommer omkring mange emner. De
har også gjort meget ud af database delen i ASP, så jeg tror det er noget
for dig.

__
Flemming Jensen

Fra : Sune

Dato : 10-10-02 10:04

"Niels Skovmand" <woodman@wman.dk> skrev i en meddelelse
[cut]
> [...]
> - Information om Access-databaser.
> - En generelt god indføring i forskellige funktioner med tutorials og

Bøger på dansk :

Fra www.idgforlag.dk :
"ASP - active server pages" (God bog synes jeg)
"ASP 3" (billighæfte, men ok)

Fra www.globe.dk
"Grundlæggende programmering i ASP" (ser spændende ud, står på indkøbslisten
og ligner nok mest det du søger)
"Tips og tricks til ASP og SQL"

Selvfølgelig findes der mange flere på engelsk. Der fortrækker jeg selv
bøger fra Wrox, som jeg oftest køber gennem www.amazon.co.uk.

mvh Sune

Fra : Henrik

Dato : 10-10-02 10:15

> Selvfølgelig findes der mange flere på engelsk. Der fortrækker jeg selv
> bøger fra Wrox, som jeg oftest køber gennem www.amazon.co.uk.

ASP 3.0 fra WroX er en kanonbog. rimelig nem at forstå, med gode eksempler.

\Henrik

Fra : // Ralley

Dato : 10-10-02 11:07

Hej Niels

Hvis jeg var dig så ville jeg købe ASP 3.0 Beginning eller Professional
Det er helt klart de bedste bøger ang. ASP programmering.

// Ralley

Fra : Jesper Fjølner

Dato : 10-10-02 14:14

Hvorfor er du skiftet fra PHP til ASP?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : FS

Dato : 11-10-02 10:24

> Er der nogen der har et godt forslag?

Jeg vil lige gøre opmærksom på at ASP.Net er den nye version af asp og jeg
vil råde dig til at starte her.

En god bog er :
Beginning ASP.NET using VB.NET
Wrox