TDC Netexpress og MS Messenger
Fra : checkmat

Dato : 10-10-02 08:44

Jeg har lige ombyttet min Speedstream 2601 Router fra TDC, glem alt om
at få den til at køre Video, Filetransfer eller samtale, det kan ikke
lade sig gøre.

Jeg har i stedet fået TDC's Linksys 4port router, standard nu fra TDC.

Ved at ændre routeropsætning på følgende måde:

Deaktiver DHCP, og giv PC'erne på netværket egen IP adresse i TCP/IP
protekollen
Aktiver DMZ i kontrolleren, med den LAN IP adresse som den PC har du
ønsker at bruge (husk at have en SW firewall aktiveret)

Så virker det - Næsten, for nu kommer spørgsmålet:

Hvis jeg accepterer Video, eller Samtale, fra en anden, forbindes der
omgående.

Hvis jeg forsøger at starte Video eller Samtale, opnås der ikke
forbindelse til samme modpart.

Nogle ideer til hvorfor?

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin Schultz

Dato : 10-10-02 09:08

"checkmat" <checkmat.news@kandu.dk> writes:

> Hvis jeg forsøger at starte Video eller Samtale, opnås der ikke
> forbindelse til samme modpart.
>
> Nogle ideer til hvorfor?
Hvilken slags forbindelse sidder han på. Det er vel ikke noget istil
med din gamle opsætning?

--
Besøg http://adsltips.cjb.net for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.