message box
Fra : Thomas Iversen

Dato : 09-10-02 22:48

hej

Jeg har lavet en FTP-funktion på min hjemmeside, men har det problem at
computeren kan komme til at virke frosset når man uploader. Det skyldes at
der ikke sker noget så længe siden opretter forbindelse til serveren og
uploader filen.

Jeg vil derfor spørge om det kan lade sig gøre at fremstille en "message
box", som popper op og fortæller brugeren at han skal vente, så længe filen
uploades?????

\Tåmas

Fra : Niels Andersen

Dato : 10-10-02 01:05

Thomas Iversen wrote in <ao287a$3m7$1@sunsite.dk>:
> [...]
>
> Jeg vil derfor spørge om det kan lade sig gøre at fremstille en "message
> box", som popper op og fortæller brugeren at han skal vente, så længe

Du kan jo skrive det ved den form, hvor man vælger hvilken fil der skal
uploades.
Alternativt kan du lave en popup på din form, så fx. bliver aktiveret når
man submitter.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Thomas Iversen

Dato : 10-10-02 10:12

> Du kan jo skrive det ved den form, hvor man vælger hvilken fil der skal
> uploades.
> Alternativt kan du lave en popup på din form, så fx. bliver aktiveret når
> man submitter.

ja men hvordan laver man en message box???????

Fra : Niels Andersen

Dato : 10-10-02 10:22

Thomas Iversen wrote in <ao3g8i$b5v$1@sunsite.dk>:
> ja men hvordan laver man en message box???????

Det kan man ikke med PHP.

Du skal nok kigge på alert() med javascript. Har du brug for yderligere
hjælp, så kan du spørge i gruppen .clientside.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Tonny Jørgensen

Dato : 19-10-02 02:31

> Du skal nok kigge på alert() med javascript. Har du brug for yderligere
> hjælp, så kan du spørge i gruppen .clientside.

den her bruger jeg somregel til at smadre gæstebøger med...

<script>alert("det der skal stå i popup");</script>

men kan også bruges til dit formål

. Tonny, www.jegergud.dk

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 10-10-02 15:10

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Thomas Iversen"
<iver@nork.auc.dk> just offered me, he muttered some weird stuff, and
I had to correct this gibberish:

>Jeg vil derfor spørge om det kan lade sig gøre at fremstille en "message
>box", som popper op og fortæller brugeren at han skal vente, så længe filen
>uploades?????

Jeg ville vælge følgende løsning:

Når brugeren trykker på submit, vises der en div med en "loading"
besked, derefter submittes formen til en skjult (i)frame.

Når du så er færdig med at håndtere filen i framen, kan du reloade
hoved siden, eller sætte visibility = 'hidden' på den div med
beskeden.
--
Nano Martin Mouritzen Phone +45 27105580
Vesterbrogade 30C. 2. Programmer Advanced Simplicity

Fra : Thomas Iversen

Dato : 10-10-02 15:49

"Martin Mouritzen" <martin@fez.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Når du så er færdig med at håndtere filen i framen, kan du reloade
> hoved siden, eller sætte visibility = 'hidden' på den div med

Kan du uddybe hvordan du gør det? Hvad er det for en div der vises??? Det
har jeg vist aldrig brugt før.