Syge-forsikring/syge-kasse.
Fra : Susanne Jensen

Dato : 09-10-02 22:28

Hej.
Jeg har lige fået en lille yndig schæferhvalp og kom til at tænke på, om
man kunne få en hundesygekasse? I tilfælde af, at den skulle blive syg, fx.
hvis den skulle opereres. Vi hundeejere ved, hvad det koster, hver gang man
har været ved dyrlæge. Jeg har en udvidet hundeforsikring (da jeg går på
skole med den), men den kan vel ikke bruges til sygdomme?
Er der evt. en adresse eller et link. Jeg bor lige i udkanten af Århus.
Venligst Susanne.

Fra : Thomas

Dato : 09-10-02 23:55

"Susanne Jensen" <sogd@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Hej.
> Jeg har lige fået en lille yndig schæferhvalp

Tillykke

> og kom til at tænke på, om
> man kunne få en hundesygekasse? I tilfælde af, at den skulle blive syg,
fx.
> hvis den skulle opereres.

Ja Du kan få en sygeforsikring. Det er ikke så mange forsikrings selskaber
der har hunde sygeforsikring.
Jeg har en Hunde sygeforsikring ved top danmark.
http://www.topdanmark.dk/familie/hund.html
Den sidste opkrævning lød på 1145kr.og der var for Sygeforsikring + Ansvar +
Udvidet ansvar.
Det skal så siges at tænder ikke er dækket med sygeforsikringen. Der skal
tegnes en tandskade forsikring ved siden af. Jeg mener at det koster ca 350
kr.
ca. 1500 kr. pr år for at være dækket helt ind

> Jeg har en udvidet hundeforsikring (da jeg går på
> skole med den), men den kan vel ikke bruges til sygdomme?

Nej det gør den ikke desvære. Det er fordi den alm. ansvars forsikring ikke
dækker ved
udstillinger eller træning. Hvis hunden skulle lave skader. Derfor skal du
ha den udvidet Ansvars forsikring.

Mvh. Thomas

Fra : Thomas

Dato : 10-10-02 00:03

"Thomas" <tb_aalborg@hotmail.com> wrote in message

Jeg glemte lige at sige at man selv skal betale regningen i første omgang.
Der efter går man bare ned med regningen til topdanmark. Så får du pengene
tilbage - selvrisiko på 673 kr.

Fra : Bettina

Dato : 10-10-02 08:15

> [...]
> skole med den), men den kan vel ikke bruges til sygdomme?
> Er der evt. en adresse eller et link. Jeg bor lige i udkanten af Århus.

Man kan vist snart købe sygeforsikring hos alle forsikringsselskaber.
Jeg har selv haft hos TopDanmark og nu hos Tryg, og har kun haft glæde af
det. Jeg har aldrig haft problemer med at få betalt dyrlægeregningerne,
selvom nogen af dem har været voldsomt høje.

Men pas på,..jeg synes man har hørt den del skrækhistorier herinde, om de
alle billigste forsikringsselskaber (var det Provinzial eller Fair eller en
af de der?).
Så vidt jeg husker,. dække de fleste forsikringer fra hvalpen er 4 måneder
og den skal være tegnet inden hunden fylder 7-8 år. De billigste steder har
åbenbart en tendens til at opsige din forsikring, når du har haft brug for
den. Hvis hunden i mellemtiden er fyldt de her 7-8 år, kan du ikke tegne en
ny...og så hænger du på dyrlæge regningerne.

Mine forsikringer har i hvert fald tjent sig ind mange gange, så sørg for at
vælge den rigtige, ikke nødvendigvis den billigste ...og held og lykke med
den lille ny

Bettina

Fra : Lene Thorup

Dato : 10-10-02 18:52

"Bettina" <bep@bep.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> alle billigste forsikringsselskaber (var det Provinzial eller Fair eller

Det var provinzial, som havde smidt en del kunder ud fordi de havde haft
mange dyrlægeregninger.

Hilsen
Lene

Fra : Søren Houlberg

Dato : 10-10-02 19:59

Hej!

Jep - provinzial smed mig ud så dem vil jeg ikke lige anbefale.......

Hilsen
Mette Sofie