TMemorystream
Fra : Klaus Petersen

Dato : 09-10-02 21:08

Hej.

TMemorystream class'en i delphi er svaret på mit problem med undtagelse af
een ting.

Jeg har brug for at kunne læse et antal bytes fra starten af stream'en, for
herefter at smide dem væk uden at skade resten af de data, der end måtte
være i den stream.

Jeg er klar over, at den mulighed ikke eksisterer i forevejen, så man må nok
blive nødt til at lave en ny class, der nedarver fra tmemorystream.

Kan nogen finde noget kode eller konstruere et eksempel på sådan en
udvidelse?

Klaus.

Fra : Hans Milling

Dato : 11-10-02 23:12

Klaus Petersen wrote:
> [...]
> blive nødt til at lave en ny class, der nedarver fra tmemorystream.
>
> Kan nogen finde noget kode eller konstruere et eksempel på sådan en

Kan du ikke bare oprette en ny TMemoryStream, læse de første x bytes fra
den oprindelige over i en temp buffe. Til sidst læse resten fra den
gamle over i den nye og smide den gamle væk?

Hans...

Fra : Klaus Petersen

Dato : 12-10-02 15:46

Jow... men det giver jo så en unødig kopiering af dataene.

Hvis man nu kunne flytte Memory pointeren og deallokere data i starten af
streamen ville det være perfekt...

Fra : Lars B. Dybdahl

Dato : 14-10-02 10:33

Det er ikke umiddelbart muligt uden at kopiere data. Men vær opmærksom på,
at en stream er beregnet til at blive læst sekventielt, så hvis det modul,
der skal læse din stream ekskl. de første bytes ikke sætter start
positionen, så burde det at sætte start positionen være nok.

Hilsen,

Lars Dybdahl.

--

Dybdahl Engineering: http://dybdahl.dk/