Netværk til naboen
Fra : Rene

Dato : 09-10-02 19:24

Hej Hej..

Hvis jeg laver netværk med naboen, via kat. 5 kabel nedgravet vil det så
kunne give jordfejl problemer..??

Kan jeg med krydset kabel lave et stjerne netværk, fra en switch til flere
forskellige andre switcher..??

Venligst
Renè

Fra : Devast8or

Dato : 09-10-02 19:32

Rene <renegjog@online.no> wrote in message
> Hej Hej..
>
> Hvis jeg laver netværk med naboen, via kat. 5 kabel nedgravet vil det så
> kunne give jordfejl problemer..??

Ved det ikke, men jeg mener at der findes kabel specielt beregnet til at
grave ned. Så du skal nok ikke blive overrasket hvis det går galt med alm.
kabel.

> Kan jeg med krydset kabel lave et stjerne netværk, fra en switch til flere
> forskellige andre switcher..??

Ja, det bør ikke være noget problem.

> Venligst
> Renè

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Cubus

Dato : 09-10-02 19:37

> Hvis jeg laver netværk med naboen, via kat. 5 kabel nedgravet vil det så
> kunne give jordfejl problemer..??

Så HPFI-relæet slår ud? Næppe.

> Kan jeg med krydset kabel lave et stjerne netværk, fra en switch til flere
> forskellige andre switcher..??

Det kan du fint gøre. Hvis du forbinder mellem de alm. porte på switchene
bruger du krydset kabel til formålet. Men du kan gøre det lige så godt med
lige igennem kabler ved at bruge alm. porte i stjernepunkt-switchen og
forbinde til uplink-portene på de andre tilsluttede switche.

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 10-10-02 00:32

Den 09/10-2002 klokken 18:24, skrev "Rene" <renegjog@online.no> i
<cv_o9.1255$jS5.27665@news2.ulv.nextra.no>:

>Hvis jeg laver netværk med naboen, via kat. 5 kabel nedgravet vil det så
>kunne give jordfejl problemer..??

Næh. Lavede selv denne "øvelse" med min nabo for et par måneder siden. Det
virker fint.

Med venlig hilsen,
Kjeld