WO - Operatørlåst modem / sådan noget lort~
Fra : Thomas

Dato : 25-02-01 14:42

Jeg sidder med et nyt modem som er "operatørlåst" modem til World Online, og
er ved at bliver gråhåret over at det ikke er muligt at bruge en anden
udbyder end WO. Er der en som ved hvordan kan undgår denne spærring, uden at
skulle betale den latterlige sum af 250.- kr. for at WO "lukker modemmet
op".

Jeg mener at det er en svinestreg fra WO's side at man lokkes til at købe et
modem som kun kan bruge de første 6 måneder til dem.

Ikke nok med det, så tager de 5 kr. i min for support, det mener jeg ikke at
der er andre udbydere der gør !

Og som rosinen i pølseenden, så er det ikke engang muligt at logge på WO
internet efter at man har registreret til WO, selv efter 2 registreringer er
det ikke lykkes, da WO systemet ikke vil godkende password/brugernavn.

World Online må absolut være DK's ringeste internet udbyder !!!!

På forhånd tak for hjælpen !!

Thomas

*** Ved svar på email, slet -nospam-

Fra : Michael Legart

Dato : 25-02-01 14:56

On Sun, 25 Feb 2001 14:41:32 +0100, Thomas <tfj@-nospam-iname.com> wrote:
>skulle betale den latterlige sum af 250.- kr. for at WO "lukker modemmet
>op".

Nu betalte du nok heller ikke fuld pris for modemet da du købte det? Nej,
vel? Så er det vel meget rimeligt?

>Jeg mener at det er en svinestreg fra WO's side at man lokkes til at købe et
>modem som kun kan bruge de første 6 måneder til dem.

Nu har jeg aldrig set de modems, men det står vel på kassen når man
køber dem?

>Ikke nok med det, så tager de 5 kr. i min for support, det mener jeg ikke at
>der er andre udbydere der gør !

Nej, 2kr

> [...]
>det ikke lykkes, da WO systemet ikke vil godkende password/brugernavn.

Præsenterer du A-nummer? Hvad er dit brugernavn?

>World Online må absolut være DK's ringeste internet udbyder !!!!

Nå nå

--
package Disclamer;

BEGIN { print "Arbejder hos World Online, men taler for mig selv"; }
1;

Fra : Martin Edlich

Dato : 25-02-01 15:12

In article <97b260$7jc$1@news.inet.tele.dk>,
"Thomas" <tfj@-nospam-iname.com> wrote:

> Jeg mener at det er en svinestreg fra WO's side at man lokkes til at købe et
> modem som kun kan bruge de første 6 måneder til dem.

Hvor meget betalte du for modemet, og hvad er normalprisen for modemet?

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 25-02-01 15:51

"Martin Edlich" <newsspam2@mail.edlich.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor meget betalte du for modemet, og hvad er normalprisen for modemet?

Hej Martin.

Det er jo formålsløst - vor ven vil jo både blæse og have mel i munden..

mvh
Bjørn

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-02-01 15:44

> Jeg mener at det er en svinestreg fra WO's side at man lokkes til at købe
et
> modem som kun kan bruge de første 6 måneder til dem.

Blev du lovet andet da du købte modemet til (sandsynligvis) stærk nedsat
pris?

> Ikke nok med det, så tager de 5 kr. i min for support, det mener jeg ikke
at
> der er andre udbydere der gør !

> World Online må absolut være DK's ringeste internet udbyder !!!!

Næppe, i hvertfald ikke på det grundlag du lægger for dagen...

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 25-02-01 16:16

> [...]

>er ved at bliver gråhåret over at det ikke er muligt at bruge en anden

Hvordan låst? Vil det kun ringe til WOL?

Jeg købte for få måneder siden et modem af WOL til min faster, og det
blev (temmelig tilfældigt) et WOL-abonnement jeg skaffede hende. Men
jeg tror da nok jeg undervejs også fik ringet til andre steder med det.

Det modem jeg kan se til salg på WOLs websider
(http://www.worldonline.dk/prod/prod29_lasat.html) er tilsyneladende
ikke låst: de siger fx at man kan bruge det til hjemmebank, fax, og
fjernarbejde.

Citat fra den side:
> Med LASAT K56 WebSetGo modemet er det nemt
> at koble på Internettet. Du kan naturligvis også
> anvende modemet til andet, f.eks.: Hjemmebank -
> Sende/modtage fax - Fjernarbejde.
>
> Der følger en World Access Free-cd med Modemet.
>
> Leveres komplet med kabler til PC og telefon,
> samt drivere. Kort sagt, denne pakke har alt, hvad
> du har brug for til at komme på Internettet.

Hvis det er det du har købt og det er låst, så har du nok god basis for
at brokke dig.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-02-01 18:14

Sun, 25 Feb 2001 16:15:34 +0100, skrev Jesper Dybdal
<jdunet@u4.dybdal.dk>:

> [...]
>(http://www.worldonline.dk/prod/prod29_lasat.html) er tilsyneladende
>ikke låst: de siger fx at man kan bruge det til hjemmebank, fax, og

I annoncer, hvor det har været solgt i detailforretninger, har det
været nævnt, at det er er låst i ½ år, men bestiller man det online
hos WOL fremgår det ingen steder på bestillings/informationssiderne.

Så er det låst også i dette tilfælde, så er det vildledning.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 26-02-01 00:01

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote Sun, 25 Feb 2001
18:13:52 +0100 :

>Så er det låst også i dette tilfælde, så er det vildledning.

De modems World Online selv sælger indeholder ikke operatørlåsen.

De er også en del dyrer end dem i Bilka og andre steder.

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://vvvvvv.gummiand.dk/

Fra : John Frandsen

Dato : 26-02-01 12:20

"Morten Kjaer Nielsen"
<mortens.usenet.spamtrap.fra.20012001@gummiand.dk> skrev i en meddelelse

> De modems World Online selv sælger indeholder ikke operatørlåsen.
> De er også en del dyrer end dem i Bilka og andre steder.
Har lige præcis været i Bilka, og smuttede lige en tur forbi deres
IT-afdeling...
Et låst WOL-modem koster 299,-, og to andre (ulåste) modems kostede hhv.
269,- og 249,- og i alle tilfælde var der tale om K56.

For i øvrigt er hele forsiden af WOL modemets emballage domineret af et
stort WOL logo, og det står meget tydeligt at det er låst til WOL i 6
måneder.

--
mvh/regards John

Kom og tilmeld dit link på vores gratis Link-sider
http://fp.worldonline.dk/fpeisl27461 (u. pop-up)
http://go.to/agersoft (m. pop-up)

Fra : Dragon

Dato : 11-04-01 12:30

> og det står meget tydeligt at det er låst til WOL i 6
> måneder.

Men der står så vidt jeg husker også at det kan anvendes til at sende fax !
Jeg har ikke forstand på faxkomandoer, men hvis man sender atdt til modemet
ringer det til WOL.

Hvis det ikke kan bruges til fax kan du jo påklage en mangel og hæve købet
inden for rimelig tid.

Jeg havde forresten selv sådan et modem hjemme, men fik aldrig prøvet
fax-delen. Låsen ligger som skrevet i firmwaren, men jeg læste et andet sted
på usenet at almindelige firmwares blev afvist. Men mon ikke det kan kureres
med pip0's software? DET ER I GIVET FALD HELT PÅ EGET ANSVAR og garantien
ryger også.

Rimeligt? Tja, når mobilselskaberne sælger SIM-låste telefoner hvorfor så
ikke ISP'erne...

--
Dragon

Fra : Thomas Jensen

Dato : 11-04-01 21:14

On Wed, 11 Apr 2001 13:29:49 +0200, "Dragon"
<downloaddragon@softhome.net> wrote:

> [...]
>med pip0's software? DET ER I GIVET FALD HELT PÅ EGET ANSVAR og garantien

pip0's software ?

>Rimeligt? Tja, når mobilselskaberne sælger SIM-låste telefoner hvorfor så
>ikke ISP'erne...

Tjaeh... man kan jo bare give den fulde pris for et ikke-låst modem og
så er man ude over den hurdle ?

Mvh.

Thomas Jensen

Fra : Jakob Paikin

Dato : 25-02-01 20:10

wrote:

>Jeg mener at det er en svinestreg fra WO's side at man lokkes til at købe et
>modem som kun kan bruge de første 6 måneder til dem.

1) Du har givetvis betalt en stærkt reduceret pris for modemmet.

2) En række andre udbydere anvender eller har anvendt samme metode.
Altså kan du ikke bedømme WOL på det grundlag.

--
Jakob Paikin

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 25-02-01 20:43

Jakob Paikin <news@paikin.dk> wrote:

>1) Du har givetvis betalt en stærkt reduceret pris for modemmet.

Enten er modemet solgt som et generelt anvendeligt modem uden forbehold,
og så skal det kunne bruges som et sådant, eller også er der taget
forbehold for at det kun kan bruges til WOL.

Prisen er måske nok forskellig i de to situationer, men det er da
fuldstændig irrelevant for spørgsmålet om hvorvidt WOL har handlet
hæderligt.

Der er sommetider i disse newsgroups en tendens til at tro at når nogen
sælger en vare til en mærkbart lavere pris end man hidtil har skullet
give (eller skal give andetsteds), så kan man ikke forlange at varen kan
det som sælgeren/salgsmaterialet lover at den kan, eller som lignende
varer fra andre firmaer kan.

Det synes jeg er en aldeles forkert holdning - af flere grunde:
* Man kan ikke forlange at kunder skal sætte sig ind i hvad ting plejer
at koste, før de køber.
* Man kan derimod godt forlange at folk der sælger varer af ringere
kvalitet end man ville forvente ud fra varebeskrivelsen, gør eksplicit
opmærksom på det hvis det er særlig billigt fordi det er et
lavkvalitetsprodukt (eller på anden måde har begrænset anvendelighed).
* Priserne falder ret voldsomt i denne branche, og det betyder ikke
generelt at kvaliteten også falder - tværtimod.

>2) En række andre udbydere anvender eller har anvendt samme metode.
>Altså kan du ikke bedømme WOL på det grundlag.

At andre måske bruger tvivlsomme eller uhæderlige salgsmetoder kan da
aldrig være nogen undskyldning.

Jeg skal lige pointere at jeg selvfølgelig ikke aner om det aktuelle
modem faktisk er solgt med et forbehold eller ej. Dette indlæg er
således på ingen måde en anklage mod WOL.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 26-02-01 00:03

Jesper Dybdal <jdunet@u4.dybdal.dk> wrote Sun, 25 Feb 2001 20:43:09
+0100 :

>Enten er modemet solgt som et generelt anvendeligt modem uden forbehold,
>og så skal det kunne bruges som et sådant

Det er det ikke.

>, eller også er der taget
>forbehold for at det kun kan bruges til WOL.

Modemet med operatørlåsen er solgt som et World Online modem der kan
forbinde til Internette via World Online, tydelige indikeret.

>* Man kan ikke forlange at kunder skal sætte sig ind i hvad ting plejer
>at koste, før de køber.

Man kan forlange at folk sætter sig ind i hvad de køber, ellers kan
de ikke tillade at brokke sig.

fut: dk.forbruger

Fra : Peter Brodersen

Dato : 26-02-01 02:14

On Sun, 25 Feb 2001 20:43:09 +0100, Jesper Dybdal
<jdunet@u4.dybdal.dk> wrote:

>Prisen er måske nok forskellig i de to situationer, men det er da
>fuldstændig irrelevant for spørgsmålet om hvorvidt WOL har handlet
>hæderligt.

Er det WOL, der har solgt det modem? Vi er vel enige om at man bør
tage kontakt til forhandleren af det produkt, man har købt, hvis der
er problemer?

--
- Pede
Professionel nørd