visdomstand
Fra : Martinix DK

Dato : 09-10-02 11:56

Hej

Jeg har fået fjernet en visdomstand i højre undermund. og nu har jeg
skideondt. Det er ca 1 uge siden den blev trukket ud og jeg har smerter som
jeg så tager kodymagnyler for. Disse piller er dem der bedst tager smerten
men jeg kan ikke tåle at tage mere en 4 daglig for ellers bliver jeg dårlig.
Er der nogen der har nogen andre godr råd til hvad jeg kan gøre? Varmepude
har jeg prøvet men det hjalp ikke. Nu ved jeg jo hellere ikke hvor lang tid
det skal gøre ondt efter såden en tandudtrækning. Er der nogen der ved det?
Eller er det individuelt?

Hilsen

Kara

Fra : Bot

Dato : 09-10-02 17:55

Hej
Det er aldrig sjovt at have ondt i tænderne og det du gør for at lindre
smerten er rigtig nok. Du kan evt. tage 1 stk ibrufin sammen med de andre
piller, det burde forstærke styrken af de andre piller.
Sørg for at rense munden med klorhexodin, gurgle ikke synke.
Spørg evt. egen læge eller apotek.
Dine smerter burde efter 1 uge være på retur.
God bedring.
Venlig hilsen Bot

Fra : hep

Dato : 09-10-02 19:44

Det er synd for dig - Når jeg har ondt , f.eks. i lænden, ryggen - eller
albuen - plejer jeg at lægge noget koldt på - henter en post frosne ærter,
som jeg lægger et viskestykke om - og så lægger på det sted, der gør ondt.
Det hjællper helt utroligt. Man kan også købe specielle pakninger på
apoteket, som kan fryses... men prøv evt. først, om en "post frosne
grønsager", der kan formes om kæben - tager lidt af smerten - ja, du skal
selvfølgelig lægge den udvortes - på kæben/kinden...
Et billigt forsøg .- måske hjælper det ?
God bedring
Hanne

Fra : Rado

Dato : 14-10-02 00:45

On Wed, 9 Oct 2002 12:56:29 +0200, "Martinix DK"
<martinko@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
>det skal gøre ondt efter såden en tandudtrækning. Er der nogen der ved det?

Når det gælder visdomstænder gælder det om at sørge for at koaglet
(det størknede blod der samles i hullet hvor tanden har siddet) bliver
siddende. Falder det ud, kan det give stærke smerter, af en eller
anden grund. Jeg kan ikke rigtig huske hvad man skal gøre i den
situation, men det ved din tandlæge sikkert.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein