8 processor systemer
Fra : Bjarke Andersen

Dato : 09-10-02 11:40

Hejsa

Skal igang med at se på en motherfucker server som gerne skal kunne køre
med min. 8 x86 processorer og gerne mere og med min. 16GB RAM

Nogen der lige fra hoften kan spytte med noget som er værd at kigge på?

Selv har jeg kun kigget på IBM's x440 og Compaq er jeg ikke vild glad for.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 09-10-02 11:52

Bjarke Andersen wrote:

> Skal igang med at se på en motherfucker server som gerne skal kunne køre
> med min. 8 x86 processorer og gerne mere og med min. 16GB RAM

Mon ikke det spørgsmål passer bedre i dk.edb.hardware.server ?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 09-10-02 12:22

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> crashed Echelon writing

> Mon ikke det spørgsmål passer bedre i dk.edb.hardware.server ?

Tjow, hvis jeg lige huskede at søge det danske hieraki efter :)

--
Bjarke Andersen

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 10-10-02 09:35

Bjarke Andersen wrote:
> [...]
> med min. 8 x86 processorer og gerne mere og med min. 16GB RAM
>
> Nogen der lige fra hoften kan spytte med noget som er værd at kigge på?

Sun, men måske det skulle overvejes om et cluster system kunne være en
bedre, billigere og mere fleksibel løsning, men det afhænger
selvfølgelig af opgaven.

Dell måske, men jeg er ikke siker på de går så langt op.

> Selv har jeg kun kigget på IBM's x440 og Compaq er jeg ikke vild glad for.

Compaq, du mener selvfølgelig HP

Mvh

Bruno

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 10-10-02 09:47

"iddqd@worldonline.dk" <iddqd@worldonline.dk> crashed Echelon writing

> Sun, men måske det skulle overvejes om et cluster system kunne være en
> bedre, billigere og mere fleksibel løsning, men det afhænger
> selvfølgelig af opgaven.

Har nævnt det for dem som var interesseret i jeg kiggede nærmere på det,
men de mente bestemt at 1 stor server ville være nemmere at håndtere og
opgradere fremfor flere mindre.

> Dell måske, men jeg er ikke siker på de går så langt op.

Har fået links til 8 proc systemer, selv fandt jeg på deres hjemmeside i
starten kun links til 4 proc.

> Compaq, du mener selvfølgelig HP

Hmm blev de ikke enige om at serverne tog det gamle Compaq sig af og
printere og periferi tog HP sig af?!?! Uanset hvad betyder deres
sammensmeltning ikke nogen holdningsændring for mig.

--
Bjarke Andersen