Ding-lyd "forsvinder" over i den indbygged~
Fra : Thomas Dorf Nielsen

Dato : 09-10-02 07:36

Jeg har et højst besynderligt problem!

I kender jo det lille "ding", der plejer at komme, når man *slipper*
volumenslideren nede fra systray.

Det er nu "vandret" over i den indbyggede kabinethøjttaler!!? Når jeg
justerer volumen og slipper, siger kabinethøjttaleren et konstant højt
og tydeligt dyt! Og "ding.wav" bliver ikke længere afspillet!

Jeg har et onboard lydkort og kører XP.

Er der andre, der har prøvet noget lignende - og evt. ved, hvad man kan
gøre ved det?

/dorf

Fra : Per.K

Dato : 09-10-02 14:48

"Thomas Dorf Nielsen" <dorf@popit.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har et onboard lydkort og kører XP.
>
> Er der andre, der har prøvet noget lignende - og evt. ved, hvad man kan

Har oplevet det samme, men det var lyden der forsvandt alt i alt, også ved
musik afspilning, det viste sig at driverne til mit lydkort desværre ikke
var
100% XP comp. Jeg fiksede det ved at finde nogle drivere at XP godt
gad at tage (et Terratec lydkort).

Venligst Per

Fra : Olsen

Dato : 09-10-02 22:07

> [...]
>
> Jeg har et onboard lydkort og kører XP.
>
> Er der andre, der har prøvet noget lignende - og evt. ved, hvad man kan

Når jeg fravælger alle lydtemaer, så flyttes lyden pr. automatic
derover,ellers ikke..
Bundkortet er A7V, lyd SBlive 1024

Fra : Thomas Dorf Nielsen

Dato : 09-10-02 23:29

Hah - jeg fandt ud af det!

En del geninstallationer af det Ghost-image, jeg lavede lige før jeg
begyndte på det hele og lidt søgning på Google efter "missing default
beep" gav anledning til følgende erkendelse:

Nogle (Norton) programmer roder lidt for meget med
registreringsdatabasen ved installation og afinstallation. For eksempel
sletter(!) Norton Internet Security "Default Beep" event'en i Settings
-> Control Panel -> Sounds and Audio Devices -> Sounds, når det
afinstalleres! ;-(

Så man laver en fil med følgende indhold:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\AppEvents\Schemes\Apps\.Default\.Default]
"Default Beep"=""

[HKEY_CURRENT_USER\AppEvents\Schemes\Apps\.Default\.Default\.Current]
@="Windows XP Ding.WAV"

[HKEY_CURRENT_USER\AppEvents\Schemes\Apps\.Default\.Default\.default]
@="Windows XP Ding.WAV"

....gemmer den som f.eks. "Default Beep.reg", dobbeltklikker på den og
accepterer. Voila!

Så det!

/dorf