compaq bærbar i problemer
Fra : Morten Jensen

Dato : 09-10-02 00:43

Min kærestes presario 723 (duron 1200 tror jeg nok) er gået fuldstændig i
ged (og det er desværre min skyld!). Her er hændelsesforløbet:

Smider et par avi-film over på puteren via dvd-drevet
slukker (genstarter)

- så begynder den at genstarte uhæmmet - når et stykke ind i
windows-loadningen - så en hurtig bluescreen - og genstart - det er uanset
om jeg vælger "start w normalt", fejlsikret, eller "sidste kendte konfig der
virker"

- "lort", tænker jeg og hiver straks recovery disken frem - I med lortet, og
kører recovery -
- puteren genstarter men halter nu i bios, hvor den skriver "keyboard error"
og jeg får valget mellem boot eller set-up - problemet er bare at jeg ikke
kan komme ind i bios, da det kræver password (jeg har været inde i bios
tidligere - og der bad jeg ikke om at oprette password - strange)

- nå, men jeg kan godt boote, med det resultat, at touchpad'en nu ikke
virker! (win viser at touchpad'en ikke er tilsluttet) - ikke
tilfredsstillende!

Så spørger jeg jer:

Kan man resette bios eller på nogen måde komme ind i bios når den er
password-beskyttet
eller er der andre måder, hvorpå jeg kan løse problemerne, så der igen
bliver fred på hjemmefronten - eller er det 1 stk bærbar til service hos
(gulp, ikke godt) føtex!!!

Håber i kan hjælpe
/morten

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 09-10-02 00:59

Morten Jensen wrote:
> Min kærestes presario 723 (duron 1200 tror jeg nok) er gået fuldstændig i
> ged (og det er desværre min skyld!).

Vel er det ej, jeg kan ikke se at du skulle have gjort noget galt.

> Her er hændelsesforløbet:

[snip]

> - eller er det 1 stk bærbar til service hos
> (gulp, ikke godt) føtex!!!

Jep, smid den til service.