Fra gammel harddisk til ny
Fra : Jakob Johannessen

Dato : 08-10-02 23:28

Jeg har lige fået ny computer og jeg vil have nogle ting fra den gamle med
over i den nye, og tænkte at jeg kunne flytte den gamle computers harddisk
over i den nye, men jeg har ikke få den til at finde den, det er første gang
jeg prøver det, så hvis der er en dummy ting som man kan gøre er det nok det
jeg gør... *S*

På forhånd mange tak!

Fra : Peter Rinder

Dato : 09-10-02 06:02

Du skal sørge for at du sætter den gamle harddisk som slave. Det gøres
næsten altid med en jumper bag på disken.

/Peter

Fra : Jakob Johannessen

Dato : 09-10-02 10:18

takker, det var lige det der skulle til

Fra : Mogens

Dato : 09-10-02 06:07

On Wed, 9 Oct 2002 00:28:21 +0200, "Jakob Johannessen"
<whisky@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
>jeg prøver det, så hvis der er en dummy ting som man kan gøre er det nok det

Hvilken af diskene kan du ikke finde ? Hvis det er den nye, så
er det nok fordi den ikke er Fdisket og formatteret endnu.

Beskriv dit problem lidt nærmere.
Hvad har du gjort indtil nu, hvilket styresystem bruger du, osv.

Og hvilken harddisk har du købt ? Ofte kan man nemlig ganske
gratis hente et lille program hos producenten som nemt og
overskueligt kan lave alt det hårde arbejde for dig. Jeg ved at
både Seagate og IBM har disse programmer. Sikkert også andre.

mvh Mogens

Fra : Betina Jørgensen /LO~

Dato : 09-10-02 07:17

p_rinder@nospamstofanet.dk skriver:
>Du skal sørge for at du sætter den gamle harddisk som slave. Det gøres
>næsten altid med en jumper bag på disken.

Da jeg skulle rykke fra min gamle harddisk over på den nye brugte jeg
ingen jumper... Jeg kiggede på den gamle harddisk, fandt navnet og søgte
efter den på goggle... Her fandt jeg producentens hjemmeside og fandt
jumper opsætningen. Jeg er en total idiot til sådan nogen ting, men det
lykkedes da for mig, så jeg krydser fingrer for at du også finder ud af det

Med venlig hilsen
Betina Jørgensen