Ulovligt krav fra TDC
Fra : Per.K

Dato : 08-10-02 21:50

Så i det i nyhederne på TV2 ?
Det er det med at TDC krævede telefoni hos dem også hvis man ville have
ADSL.
Den gik ikke grandberg (iflg Telestyrelsen). Nu kan alle der ønsker
at have bredbånd hos TDC sagtens få det og have sin telefoni hos et
andet teleselskab.
Så hvis i ringer til TDC og bestiller bredbånd og de så kommer med den
der med at du SKAL have telefoni hos dem også, er det lodret løgn.
TV2 nyhederne testede dem idag, og de sagde stadig samme løgn.

Ak ja, TDC KAN bare ikke fatte at deres monopol på internet og telefoni
er overstået for længst, men det lærer de nok aldrig.

Venligst Per

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 08-10-02 22:18

"Per.K" <persen1@NOWAY!yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ak ja, TDC KAN bare ikke fatte at deres monopol på internet og telefoni
> er overstået for længst, men det lærer de nok aldrig.

Glædelig udvikling! Der kommer en artikel (var det?) i Borsen i morgen.

Og TDC er jo langt fra de eneste der kræver det... Tele2, Telia...
Tiscali og CyberCity kræver det ikke, måske fordi de ikke tilbyder fastnet
telefoni..

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-10-02 22:26

"Per.K" <persen1@NOWAY!yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Så i det i nyhederne på TV2 ?

Ja.
De sagde at fremgangsmåden var på kanten af loven, og det har længe
været fleres opfattelse. Det er der for så vidt ikke noget nyt i.
Der har stadig ikke været nogen officiel dom ang. denne praksis (som TDC
jo ikke er enig om at anvende. Vi nævner i flæng Orange og Telia)

> Den gik ikke grandberg (iflg Telestyrelsen). Nu kan alle der ønsker
> at have bredbånd hos TDC sagtens få det og have sin telefoni hos et
> andet teleselskab.

Nu skal man nok tage indslaget med et par gran salt. Flere af
argumentationerne var mere eller mindre forkerte.

> Ak ja, TDC KAN bare ikke fatte at deres monopol på internet og
telefoni
> er overstået for længst, men det lærer de nok aldrig.

TDC har aldrig haft monopol på internet.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Per Bau

Dato : 08-10-02 22:39

> [...]
> Der har stadig ikke været nogen officiel dom ang. denne praksis (som TDC
> jo ikke er enig om at anvende. Vi nævner i flæng Orange og Telia)

Det er da også hvad der står i deres betingelser på både Netexpress og
Boomtown

-KLIP-
Det er en forudsætning for abonnementsaftalen, at der findes en
accessforbindelse frem til installationsadressen, og at TDC Internet har
indgået aftale med den pågældende udbyder af ac-cessforbindelsen om fælles
udnyttelse heraf. En accesslinie kan f.eks. bestå i en ISDN-forbindelse
eller en PSTN-forbindelse. Hvis kunden ikke i forvejen har adgang til en
accessforbindelse frem til installationsadressen, tilvejebringer TDC
Internet en ac-cessforbindelse. TDC Internet er berettiget til at opkræve
mer-betaling for abonnement på NetExpress ADSL, hvis TDC Inter-net
tilvejebringer accessforbindelsen.
-KLIP-

/Per

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 08-10-02 22:57

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote

> [...]
> Der har stadig ikke været nogen officiel dom ang. denne praksis (som TDC
> jo ikke er enig om at anvende. Vi nævner i flæng Orange og Telia)

Orange's ADSL var et 'kombi-produkt', hvor man fik ADSL+telefoni i samme
pakke.
Dvs...man var ikke tvangsindlagt til at købe produkt 1, hvis man ønskede at
købe produkt 2, som det er tilfældet med TDC.
Derfor syntes jeg ikke Orange hører med i din sammenligning.

--
Mvh Henrik.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 08-10-02 23:03

In article <anvkds$1rqd$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk>, Henrik Aarfeldt wrote:

> [...]
> Dvs...man var ikke tvangsindlagt til at købe produkt 1, hvis man ønskede at
> købe produkt 2, som det er tilfældet med TDC.

Øeh? Kan du uddybe? Først siger du at man skal, dernæst at man ikke
skal?

--
Andreas Plesner Jacobsen | Let's call it an accidental feature.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 08-10-02 23:46

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote

TDC

> Øeh? Kan du uddybe?

Gerne.

>Først siger du at man skal

Nej, man skal ikke købe produkt 1 for at få lov til at købe produkt 2 i
Orange's tilfælde.

>dernæst at man ikke skal?

Se ovenfor.

--
Mvh Henrik.

Fra : Per Bau

Dato : 08-10-02 23:51

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
> at

> Nej, man skal ikke købe produkt 1 for at få lov til at købe produkt 2 i
> Orange's tilfælde.

Hmm Det er det samme som med TDC her behøver man heller ikke at købe ADSL
for at få tlf.

/Per

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 09-10-02 08:31

In article <anvn9l$1u7j$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk>, Henrik Aarfeldt wrote:

> Nej, man skal ikke købe produkt 1 for at få lov til at købe produkt 2 i
> Orange's tilfælde.

Det vil sige at jeg godt kunne få Orange ADSL på en delt rå kobber
sammen med TDC (Hvis man altså kan bestille Orange ADSL)?

--
Andreas Plesner Jacobsen | I trust the first lion he meets will do his duty.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 09-10-02 18:39

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote

> Det vil sige at jeg godt kunne få Orange ADSL på en delt rå kobber
> sammen med TDC (Hvis man altså kan bestille Orange ADSL)?

Jeg er ganske sikker på at du godt ved hvad jeg mener, men for at være helt
sikker, så napper vi den lige i pap:

Man behøvede ikke at købe produkt x* hos Orange, for at bestille Orange's
ADSL-produkt.

*produkt x = et vilkårligt Orange-produkt.

--
Mvh Henrik.

Fra : TBC

Dato : 08-10-02 23:16

> [...]
>
> Nu skal man nok tage indslaget med et par gran salt. Flere af
> argumentationerne var mere eller mindre forkerte.

Jeg hæftede mig ved at repræsentanten fra TDC internet nærmest uforbeholdent
gav journalisten "ret" i alt hvad denne havde af "anklage" og at TDC havde
handlet "forkert" og at det nu skulle ændres. - Du mener altså at han blot
snakkede efter munden og bare koldblodigt venter på at den offentlige
opmærksomhed igen fortager sig, og at intet således vil være eller bliver
ændret

Hvis der virkeligt sker noget bliver det ihvertfald imho særligt spændende
at se om det også som resultat bliver sådan at man vil kunne få TDC's DSL
produkter uden at være tvunget til noget PSTN eller ISDN produkt overhovedet
uanset SP. - Der er personligt mit [naive ?] optimistiske håb mhp en
fremtidig BoomTown ADSL eller måske Telia bredbånd løsning.

> telefoni
>
> TDC har aldrig haft monopol på internet.

Mon ikke han hentyder til den ubehagelige atitude deres hidtidige politik
omkring ovenstående har kunnet tolkes som et udtryk for ?

TBC
Torben Bojer Christensen

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 08-10-02 23:51

"TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote in message

> [...]
overhovedet
> uanset SP. - Der er personligt mit [naive ?] optimistiske håb mhp en

Hvis det sker...så sættes prisen på BT vel bare op, så der korrigeres for
den forventede tabte fortjeneste på telefoni'en.

--
Mvh Henrik.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-10-02 06:51

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> snakkede efter munden og bare koldblodigt venter på at den offentlige
> opmærksomhed igen fortager sig, og at intet således vil være eller

Nej. Jeg regner da med at sagen vil blive undersøgt og evt.
overtrædelser vil ophøre.
Men sagen er ikke helt sort/hvid

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 09-10-02 09:44

It seems TBC wrote:
> [...]
> snakkede efter munden og bare koldblodigt venter på at den offentlige
> opmærksomhed igen fortager sig, og at intet således vil være eller bliver

Repræsentanten fra TDC, Martin Lippert, har flere gange før udtalt sig
spændende om dette og hint. Jeg husker stadigvæk, da han stort set lovede
et boost-ligende produkt fra TDC med båndbredde op til 8 Mbit/s, som aldrig
siden har set dagens lys. Jeg ville tage hans udtalelser med et gran salt.

--
Kasper Mejlgaard

Fra : KsNa

Dato : 09-10-02 18:47

Ja, ja men der skal jo nok være nogle aftaler mellem selvskaberne før at det
kan lade sig gøre, forvent ikke at du som kunde kommer til at bestemme
sammesætningen af telefon og ADSL leverandør. Ta' de kombinationer der måske
kommer eller.....

> [...]
> uanset SP. - Der er personligt mit [naive ?] optimistiske håb mhp en
> fremtidig BoomTown ADSL eller måske Telia bredbånd løsning.

TDC er ved at indføre ADSL uden telefoni, kaldes hvistnok "En bærelinie til
ADSL". Har hørt det fra en TDC teknikker, men jeg kender ikke til priser
eller tidspunkt for indførelsen.

Mvh.
Kim

Fra : BOB

Dato : 09-10-02 08:42

> [...]

> Så hvis i ringer til TDC og bestiller bredbånd og de så kommer med den
> der med at du SKAL have telefoni hos dem også, er det lodret løgn.

Hvad hvis man i forvejen har abb. hos orange fastnet+bredbånd, kan man så
opsige sit fastnet abb. nu? Eller gælder reglen kun for "nye" abb.?

BOB

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 09-10-02 09:46

> [...]
>
> Ak ja, TDC KAN bare ikke fatte at deres monopol på internet og telefoni
> er overstået for længst, men det lærer de nok aldrig.

Der kræves ikke et telefonabonnement, men en accessforbindelse.

Prøv at læse diverse vilkår for ADSL tjenester ved TDC. Og nej...TDC har
ikke monopol.

Og har denne debat så ikke også allerede fundet sted herinde indtil flere
gange!

Fra : Hasse R. Hansen

Dato : 09-10-02 14:51

Jeg ved ikke helt om det er offtopic, men nu prøver jeg.

Jeg har ADSL hos TDC, + fastnet telefon

Da jeg for 4 mdr. siden fik det, prøvede jeg først at få hos CC, men
kunne ikke oprettes pga. "ikke nok kobber (eller hvad de kalder det)"

Men da TDC gutten var her for at "installere det", skulle han ikke
andet end "ud i skabet i byen" for at flkytte nogle kabler (det var
hvad han sagde) ..
han rodede slet ikke med kabler i lejligheden.

Er det ikke et bevis for at der er "kobber nok" ??? ... i så fald
burde man da kunne klage somewhere ikke ?

Kan man ikke gøre noget i den forbindelse, jeg er ikke int. i TDC's
produkter og jeg flytter adsl'n til cc efter det halve år som er
"spærret"...

mvh
Hasse R. Hansen

Fra : Per.K

Dato : 09-10-02 15:21

"Hasse R. Hansen" <news@ramlev.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Kan man ikke gøre noget i den forbindelse, jeg er ikke int. i TDC's
> produkter og jeg flytter adsl'n til cc efter det halve år som er

Det er faktisk ikke et bevis for at der er kobber nok, for CC
kører deres ADSL på en helt anden måde en f.eks TDC og Get2Net
gør det. Hos CC bruges ikke splitter som gør at telefoni og ADSL køres
på samme linie.
Hos CC bruges en seperat linie til ADSL, så derfor får man sat en ekstra
dåse op udelukkende til ADSL brug, det gør at man godt kan have for lidt
kobber (er selv gammel CC kunde)
Så hos mig sidder der nu en ADSL dåse jeg ikke bruger til noget.
Før jeg koplede mig på Get2Net´s ADSL sagde de også at når jeg er gammel
CC kunde har jeg mere end riglig af kobber til ADSL kørsel hos dem,
så test af linie var helt unødvendig.

Venligst Per

Fra : Kim

Dato : 09-10-02 15:53

> [...]
> Hos CC bruges en seperat linie til ADSL, så derfor får man sat en ekstra
> dåse op udelukkende til ADSL brug, det gør at man godt kan have for lidt

Man må nok sige du er "gammel" kunde, for den beskrivelse du giver der, er
forhold som eksisterede i starten af ADSL-tiden hos CC. I dag bruger CC
splitter på samme måde som TDC, så din forklaring holder ikke. Hvorfor Hasse
har fået 2 forskellige svar om den samme linie må guderne (eller en TDC
ansat) vide. En forklaring kan dog være, at der netop imellem de to tjek,
har været en anden kunde som har opsagt sin forbindelse. Det har så givet
den nødvendige kobber plads.

Hilsen
Kim

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-10-02 19:41

"Kim" <nice2nice@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor Hasse
> har fået 2 forskellige svar om den samme linie må guderne (eller en
TDC
> ansat) vide.

Det er da kun CC der kan vide hvorfor de har sendt et afslag når de
kunne have bestilt produktet delt rå kobber.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Lars BC

Dato : 09-10-02 15:57

On Wed, 9 Oct 2002 16:20:42 +0200, "Per.K" <persen1@NOWAY!yahoo.com>
wrote:

> [...]
>Før jeg koplede mig på Get2Net´s ADSL sagde de også at når jeg er gammel
>CC kunde har jeg mere end riglig af kobber til ADSL kørsel hos dem,

Jeg har en kammerat som fik en negativ kobberdom da han bestilte ADSL
hos Cybercity. Han vil under ingen omstændigheder have noget med TDC
at gøre så han prøvede lykken igen og bestilte hos Tiscali og
mindsandten der var skam masser af kobber (nok til ADSL). Så måske man
skulle prøve et par gange. Det kan jo være at på et tidspunkt så sker
der mirakler og kobberet dukker på mystisk vis op.

Lars