Køb af domæne
Fra : rondo

Dato : 08-10-02 21:53

Hvis man køber et internetdomæne (f.eks www.sniksnak.dk), får man så også et
maildomæne med i købet, så man kan oprette e-mail adresser i stil med
rondo@sniksnak.dk, eller skal dette købes separat ved siden af?

rondo (remove NO SPAM from e-mail address)
___________________________
I'm the captain on this ship......
and I have my wife's permission to say so

Fra : kan ikke huske

Dato : 08-10-02 22:03

"rondo" <NOrondo@SPAMpost.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
et
> maildomæne med i købet, så man kan oprette e-mail adresser i stil med

Kommer helt an på hvem du køber domænen gennem hos.
Jeg vil forslå dig www.b-one.nu de tilbyder alle de mails du vil have. De er
pålidelige, flinke og billige.

mvh
?

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 08-10-02 22:15

> et
>
> Kommer helt an på hvem du køber domænen gennem hos.
> [...]

...og hurtige!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : kan ikke huske

Dato : 08-10-02 22:34

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> wrote in
message news:1VHo9.84697$Qk5.3826986@news010.worldonline.dk...
> ..og hurtige!

Også det ja :) De lever helt klart op til deres og ikke mindst _mine_ krav
og behov som en god kunde.

Mvh
?

Fra : Bulldog

Dato : 08-10-02 23:05

Når du køber et domæne, er det kun RETTEN til at bruge netop det
domæne.
Der ud over skal du bruge et web-hotel. Det kan man typisk få i mange
udgaver, alt efter behov.
Jeg har lige hørt om et firma som har stykket en ny løsning sammen, hvor
man betaler for det man skal bruge og ikke for en hel masse mere fordi
man skulle bruge lidt mere plads til sin HP eller 2 flere e-mail end der
var med i pakken.

Men du kan jo selv prøve at se her: http://www.modulweb.dkreparere som geninstallere MS Office 2000

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren Blom

Dato : 09-10-02 00:10

"rondo" <NOrondo@SPAMpost.cybercity.dk> skrev
> Hvis man køber et internetdomæne (f.eks www.sniksnak.dk), får man så også
et
> maildomæne med i købet,

Da der ikke er nogen af de andre der formået at svare på dit spørgsmål, så
skal jeg da gerne gøre det.

Når man har et domæne, så skal man have et web-hotel for at kunne have en
side på www.mitdomæne.dk til sådan et web-hotel høre der som regel et antal
POP3 mail med, så du kan oprette mail adresse med navn@mitdomæne.dk
Så sagt på alm. dansk, så skal du bare have dit domæne og et web-hotel så er
du kørende med mail, web-site osv.
Spørgsmål omkring valg af web-hotel kan du med rette stille i
dk.edb.internet.udbydere.web-hotel men prøv at kik i gruppen først, det kan
være at netop det du vil spørge om, er blevet spurt om før og svaret
allerede er i gruppen.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Morten Kjær Nielsen

Dato : 09-10-02 01:21

On Wed, 9 Oct 2002 01:09:38 +0200, "Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote:

>Da der ikke er nogen af de andre der formået at svare på dit spørgsmål, så
>skal jeg da gerne gøre det.

Jeg ser da mindst 2 svar tidligere, faktisk 4 i tråden, mon du skulle
overveje at kigge på din nntp server?

--
Morten!

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 09-10-02 13:44

> Jeg ser da mindst 2 svar tidligere, faktisk 4 i tråden, mon du skulle
> overveje at kigge på din nntp server?

Tror nu Søren mente at der endnu ikke var givet et "ordentligt" svar.

--
Michael
http://www.vitsms.tk - daglige vittigheder på din mobiltelefon

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 09-10-02 14:50

On Wed, 09 Oct 2002 14:43:33 +0200, Michael Kjærsgård
<webmaster@post10.zzn.com> wrote:

>Tror nu Søren mente at der endnu ikke var givet et "ordentligt" svar.

De 2 jeg hentydede til er "ordentlig svar", det ene overlapper meget
med Sørens.

--
Morten!

Fra : BB

Dato : 11-10-02 19:00

"Morten Kjaer Nielsen" <nospam.13juni2002@gummiand.dk> skrev i en meddelelse

> De 2 jeg hentydede til er "ordentlig svar", det ene overlapper meget
> med Sørens.
>
> --
> Morten!

Der er da ingen der svare på spørgsmålet
"Hvis man køber et internetdomæne, (---klip---) får man så også et
maildomæne med i købet"

Ja du gør.

VH
BB
København

*Remove NOSPAM in my mail address for personal mail.*
Norton AntiVirus is sending my email.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 11-10-02 19:11

> Der er da ingen der svare på spørgsmålet
> "Hvis man køber et internetdomæne, (---klip---) får man så også et
> [...]

Men fx følger der kun én mail konto med mit www.milux.dk domaine !
Så måske skulle du have uddybet dit svar lidt.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-10-02 19:32

Fri, 11 Oct 2002 20:10:32 +0200, skrev "Michael Lund Sørensen"
<hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk>:

>Men fx følger der kun én mail konto med mit www.milux.dk domaine !

Forkert, det er ikke dit domæne, der har den begrænsning, men den
konto på webhotellet som hoster dit domæne.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 11-10-02 20:04

> Forkert, det er ikke dit domæne, der har den begrænsning, men den
> konto på webhotellet som hoster dit domæne.

Det har du da ganske ret i, men går man ud og køber et domaine et sådant
sted (fx minihotol hos Internetklubben.dk) så får man en lang næse, hvis man
skal bruge mange mail konti. Derfor har jeg så oprettet et webhotel hos en
anden hoaster og har 'mine' mail konti der.
Og jeg skrev da vist ikke at begrænsningen lå i domainet.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-10-02 20:32

Fri, 11 Oct 2002 21:04:20 +0200, skrev "Michael Lund Sørensen"

>Og jeg skrev da vist ikke at begrænsningen lå i domainet.

Står der ikke det eller kan jeg ikke læse?

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 11-10-02 21:53

> Står der ikke det eller kan jeg ikke læse?
> --

Ikke som jeg læser det. Det er blot et eksempel på at der til ét (det
nævnte) domaine ikke følger mange mail konti.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-02 21:20

On Fri, 11 Oct 2002 20:10:32 +0200, "Michael Lund Sørensen"
<hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> wrote:

>Men fx følger der kun én mail konto med mit www.milux.dk domaine !
>Så måske skulle du have uddybet dit svar lidt.

Der følger en million milliard e-mail adr. med dit milux.dk, og
yderliger en million milliard til dit subdomæne www.milux.dk.
Til dit WEB hotel følger der måske kun en e-mail box med, men det har
intet med hvad der er af muligheder med dit domæne.
Har du en 24/7 forbindelse, så kan du instalere en mailserver med
*mail selv, og så er det bare at sende, så modtager du uanset hvilken
adr der sendes til.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 11-10-02 21:57

> [...]
> Har du en 24/7 forbindelse, så kan du instalere en mailserver med
> *mail selv, og så er det bare at sende, så modtager du uanset hvilken

OK, men igen er min pointe at går man ud og køber et domaine hos en webhotel
udbyder, så er det ikke sikkert at man får mange mail konti med i købet.
Jeg er absolut godt klar over at man får det nogen steder, men ville altså
bare påpege at det ikke var tilfælde alle steder.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-02 01:10

On Fri, 11 Oct 2002 22:57:01 +0200, "Michael Lund Sørensen"
> [...]

>Jeg er absolut godt klar over at man får det nogen steder, men ville altså
>bare påpege at det ikke var tilfælde alle steder.

Og jeg vil bare påpege at der til domænet ikke er nogen begransninger
i hvor mange mail du kan have, du skal have en mailserver for at
modtage mail, der hvor du har denne kan der være nogle begransninger,
men det har ikke noget som helst med domænet at gøre.
Jeg f.eks. har købt et domæne og der hvor jeg har købt det betaler jeg
for at få drevet DNS på domænet, hvad jeg så gør med det er min egen
sag, jeg har så lavet sub.domænet mail.milli.dk som jeg har sat MX'en
på milli.dk til at pege på, og mail.milli.dk peger så på den faste IP
jeg har fået af TDC. Jeg har så en mailserver kørende, og kan frit
oprette mailboxe.

Fra : BB

Dato : 12-10-02 08:32

<Ivar Madsen> skrev i en meddelelse

---klip---

Nu hvor vi snakker om DNS. Er der nogle der kender www.gratisdns.dk ?

Fra : Elmo Jensen

Dato : 12-10-02 14:11

I indlæg <3da7cfca$0$3405$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
skrev BB@tdcnospamadsl.dk følgende:

> Nu hvor vi snakker om DNS. Er der nogle der kender www.gratisdns.dk ?

Jeg bruger dem til et af mine domæner. Hvad vil du specifikt vide?

Med venlig hilsen
Elmo Jensen

Fra : BB

Dato : 12-10-02 16:43

"Elmo Jensen" <news5@ddibbsystem.dk> skrev i en meddelelse
> I indlæg <3da7cfca$0$3405$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,

> Jeg bruger dem til et af mine domæner. Hvad vil du specifikt vide?
>
> Med venlig hilsen
> Elmo Jensen

Er de lige så gode som de skriver?

Fra : Elmo Jensen

Dato : 12-10-02 17:21

I indlæg <3da842ca$0$3369$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
skrev BB@tdcnospamadsl.dk følgende:

> Er de lige så gode som de skriver?

Nu ved jeg ikke hvad de skriver....

....men jeg fulgte f.eks. deres anvisninger på redelegering af domæne, og ca.
24 timer efter var det aktivt med ændring hos DK-Hostmaster mv.

Desuden bliver der oplyst at deres oppetid er næsten 100%, hvilket jo især
skyldes at de har deres DNS-servere stående på forskelligt geografisk
placerede lokationer, og det er jo bestemt et stort + værd.

Jeg synes derfor godt jeg kan sige, at de yder en solid service, og at det
er nemt og ligetil at bruge deres service.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen

Fra : BB

Dato : 12-10-02 23:09

> [...]
>
> Jeg synes derfor godt jeg kan sige, at de yder en solid service, og at det
> er nemt og ligetil at bruge deres service.

Mange tak. Jeg vil bruge dem.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 09-10-02 13:44

> Spørgsmål omkring valg af web-hotel kan du med rette stille i
> dk.edb.internet.udbydere.web-hotel

Retteligt uden bindestreg