Vedr. køb af hvalp.
Fra : R. Ilsøe

Dato : 25-02-01 12:54

Jeg er ofte stødt ind i problemhunde som venner har købt, fordi den var åh
så sød som hvalp. De har simpelthen valgt ikke at blive vejledt af folk, der
vidste hvad de skulle kigge efter og nu kommer de så rendende til mig med
alle deres problemer. Hvad er det folk forventer? Nå, vi køber bare en hund
og hvis der bliver problemer kan vi bare ringe til Rinnie??

Jeg er ikke en gud, der kan rette op på en hund, der er født mentalt
forstyrret, jeg kan ikke rette op på en hund, der er kommet til et hjem,
hvor ejeren ikke passer til hunden. Der må da være andre her inde der er
stødt på samme problem?? Vi knokler R**** ud af bukserne for at få folk til
at forenes med deres hunde, men hvad er der at gøre, når folk bare tar' den
1. den bedste hvalp?? Når folk ikke følger op på den træning man laver med
dem og deres hund og de ting man anbefaler dem at gøre??

Jeg ved egentlig ikke hvor jeg vil hen med den her post. Jeg har bare lige
brug for at komme af med et surt opstød. Jeg er gravid i 32. uge, har 2
børn, et job der kræver meget og samtidig kan man jo ikke la' vær', om ikke
andet så for hundens skyld, at prøve at hjælpe folk. Selv de sure tilfælde,
hvor man er nødt til at sige "kom af med den hund, det går galt for jer!!"

(Nyligt indtruffet, venner har købt en mentalt forstyrret hund, der nu er
ca. 4 mdr. Hun har termin først i Marts. Det er tydeligt at se hvor det
bærer hen. Hunden hører ikke efter, er kuldret, kræver langt mere tid end de
har og samtidig forventer de at de kan ta' sig af et barn?? Har anbefalet
dem at finde et sted på landet, hvor hunden kan rende rundt og krudte af,
istedet for at bo' i deres lille lejlighed med stort set ingen have! Man kan
så priortere. Skal hunden leve resten af sit liv i en lille lejlighed eller
skal den skifte ejere og så leve et friere liv, hvor der er plads til al den
energi den har?)

Hvordan kan man forebygge sådanne problemer, når folk gentagende gange
"bare" køber en tilfældig hund? Selvfølgelig har hunde ret til et hjem, men
der er ingen point i at gi' en hund et hjem som ikke passer til den. Det er
både ærgeligt for hunden og dens mennesker!! Andre hunde, vil jeg så være så
"kold" at sige, burde slet ikke være født. De er simpelthen krydset og avlet
så ringe, at de ikke er værd at samle på!!

Jeg er nu begyndt at sige til venner og bekendte, at jeg gerne vil hjælpe
dem med deres hunde, men kun hvis de rådfører sig med nogen før købet af
hvalpen. Helst mig, for så ved jeg da for den da hvad det er de får inden
for døren og jeg ved at hunden passer til dens ejere og omvendt! Det er bare
tidsspild og man føler sig så brugt, når folk ikke gør noget ud af deres
hvalpekøb og så bare regner med at andre kan redde dem!!

Hvad kan vi ellers gøre? Nogen forslag?

R. Ilsøe

Fra : x Vuf x

Dato : 25-02-01 14:18

Sun, 25 Feb 2001 12:54:19 +0100, R. Ilsøe wrote:

> [...]
>tidsspild og man føler sig så brugt, når folk ikke gør noget ud af deres
>hvalpekøb og så bare regner med at andre kan redde dem!!

Desværre...har samme problem. (Er dog ikke gravid)

--
Mvh Sonja sonpet@***mixeren.com fjern de 3*
Sjatliste..: http://home.worldonline.dk/~sonpet/