Order By - case sensitive - Interbase
Fra : Ladmorillo

Dato : 08-10-02 19:37

Hej

Jeg har en Interbase stored procedure som ser sådan her ud:

CREATE PROCEDURE Sorter_person_enavn
RETURNS
(
   o_pnr CHAR(5),
   o_navn VARCHAR(42)
)
AS
BEGIN
   FOR
      SELECT pnr, enavn || ', ' || fnavn
      FROM Person
      ORDER BY enavn
INTO :o_pnr, :o_navn
   DO
      SUSPEND;
END

Og den virker da også helt fint, men hvis nu at efternavnet er stavet
med lille begyndelsesbogstav, bliver den alfabetiske sortering ikke helt
så alfabetisk - først kommer alle de store bogstaver og så de små.

Jeg vil gerne have min Order By til at ignorere case, men hvordan??

Order By UPPER(enavn) - dette vil den ikke acceptere.

Nogle forslag?? En simpel SQL løsning eller en omvej evt. v.h.a.
Interbases ekstra faciliteter?? Jeg ved ik.

MVH
Ladmorillo

http://www.kandu.dk/