USB
Fra : Fondri

Dato : 08-10-02 18:50

Hej.
Min mor har fået ny mus med USB-stik hvilket hendes pc ikke har. I manual på
bundkort kan jeg på tegning se 5 små ben horpå der står USB. Ergo må
bundkort understøtte USB. Spørgsmålet er så, kan jeg istedet købe et af de
her PCI kort med to USB-porte. Et sådan er meget billigere. Det er en AMD
K6-2 233 Mhz.

Venligst Fondri

Fra : Preben Andersen

Dato : 08-10-02 19:24

"Fondri" <reasfix@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]

> her PCI kort med to USB-porte. Et sådan er meget billigere. Det er en AMD

Hvis bundkortet har USB stik skal du ikke købe et PCI kort, men bare et
stik, som monteres bagerst med en ledning til stikket på bundkortet.

mvh
Preben

Fra : Fondri

Dato : 08-10-02 19:35

Hej Preben
Jeg er klar over systemet og hvordan USBén bliver sat til bundkortet. Hvad
jeg godt kunne tænke mig at vide var om jeg istedet kunne sætte et PCI-kort
i ? da det er meget billigere.

Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 08-10-02 20:35

ja sagtens - ingen problem der... du skal evt. slår usb til/fra i bios'en -
(onboard usb off)

Fra : Fondri

Dato : 08-10-02 21:35

Hej Brian

Tak for hjælp af din viden, jeg køber et PCI kort.

Mvh Fondri
"[8700] Brian Mark Madsen" <brianm@mobilixnet.dkREMOVE> skrev i en
meddelelse news:3da3334c$0$91640$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Preben Andersen

Dato : 08-10-02 21:36

> [...]
> Jeg er klar over systemet og hvordan USBén bliver sat til bundkortet. Hvad
> jeg godt kunne tænke mig at vide var om jeg istedet kunne sætte et

Det kan jeg ikke forestille mig, en connector vil altid være billigere end
et kort. Jeg vil umiddelbart tro, du kan købe et kort med 2 porte til ca.
kr. 200,- og en connector med 2 porte til ca. kr. 50,- , men vælg selv, du
kan bruge begge dele.

mvh
Preben

Fra : Fondri

Dato : 08-10-02 21:41

Okey, jeg spurgte den lokale, jeg undersøger lige lidt mere om priserne. Tak
Preben

Fra : Per

Dato : 10-10-02 10:20

"Fondri" <reasfix@vip.cybercity.dk> wrote in message
<SNIP>
> Hvad
> jeg godt kunne tænke mig at vide var om jeg istedet kunne sætte et
PCI-kort
> i ? da det er meget billigere.

USB på bundkortet er formentlig USB1.1. Du kan købe et PCI USB 2 kort der er
40 gange så hurtigt. Dette er uden betydning for musens funktion men hvis
din mor en dag sætter noget mere USB grej til, der skal flytte flere bits,
vil hun være glad for at du var forudseende. (Eller rettere, hun vil ikke
lægge mærke til noget, men hun vil synes det går for langsomt hvis du ikke
smider et USB 2 kort i.)

Per