PC til spil
Fra : Frans Jensen

Dato : 08-10-02 17:58

jeg har i et øjebliks vildelse lovet en dreng, at jeg ville hjælpe ham
med at finde en computer der hovedsagelig skal bruges til at spille
på,

hvilket grafikkort kan bruges?

måske et GeForce3 med 128MB ram?

prisen skal ligge omkring 7000kr.(incl. monitor) måske nogen som har
et forslag, kender en butik som har sådan en PC?

--
girls and sex
can't beat

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 08-10-02 18:21

"Frans Jensen" <nospam@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> prisen skal ligge omkring 7000kr.(incl. monitor) måske nogen som har
> et forslag, kender en butik som har sådan en PC?

http://www.bjtrading.dk/menu.asp har utrolige billige computere.

Kig evt. efter ugens tilbud 6000kr med 17" skærm. Det er sikkert ikke
verdens bedste komponenter, men de kan garanteret bruges til spil og mere
til...

VH
Peter

Fra : Devast8or

Dato : 08-10-02 18:43

Det kort kan helt sikkert godt bruges til at spille på, og det burde det
kunne et stykke tid endnu (jeg bruger stadig et 2½ gammelt GeForce2 kort med
32 MB RAM næsten uden problemer).

Prøv evt. at kigge på www.EDBpriser.dk under computere, der kan du finde dem
både som saml selv og færdig samlet med og uden skærm. Du kan også selv
finde ud af hvilke dele du vil have i den og så købe demi løs vægt og samle
dem, der kan være penge at spare. Hvis du har problemer med at finde ud af
om nogle dele passer sammen så bare spørg herinde, der skal nok være nogen
der kan sige noget klogt. God fornøjelse.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Frans Jensen

Dato : 08-10-02 20:06

On Tue, 8 Oct 2002 19:43:21 +0200, "Devast8or" <No@no.blowme> wrote:

<om grafikkort GeForce 3>

>Det kort kan helt sikkert godt bruges til at spille på, og det burde det
>kunne et stykke tid endnu (jeg bruger stadig et 2½ gammelt GeForce2 kort med
>32 MB RAM næsten uden problemer).

ok, det bliver nok en PC med sådan et GF 3 kort

>Prøv evt. at kigge på www.EDBpriser.dk under computere, der kan du finde dem
>både som saml selv og færdig samlet med og uden skærm.

har været der, men der er så mange i prisklasen, at det kan være svært
at vælge

>Du kan også selv
>finde ud af hvilke dele du vil have i den og så købe demi løs vægt og samle
>dem, der kan være penge at spare.

måske, men så skal man jo bruge en hel del tid på at sætte sig ind i
en masse ting angående hardware

> Hvis du har problemer med at finde ud af
>om nogle dele passer sammen så bare spørg herinde, der skal nok være nogen
>der kan sige noget klogt.

sikkert,

det eneste jeg har lovet drengen indtil nu, er at om mindre end et
halvt år kan man få både bedre og hurtigere PC end den han nu får,

samt rådet ham til at få en ordentlig skærm, man skal trods alt se på
den i mange minutter når man spiller

>God fornøjelse.

thankz

--
girls and sex
can't beat

Fra : Devast8or

Dato : 08-10-02 21:46

> On Tue, 8 Oct 2002 19:43:21 +0200, "Devast8or" <No@no.blowme> wrote:
>
> <om grafikkort GeForce 3>

> ok, det bliver nok en PC med sådan et GF 3 kort

Alt efter hvor mange penge du har tænkt dig at bruge er der jo også GF4
kort. I øjeblikket er det bedste kort med hensyn til pris/ydelse vistnok et
Palit Daytona GF4 4200 med 128 MB RAM. Det koster vist omkring 1200,-

> har været der, men der er så mange i prisklasen, at det kan være svært
> at vælge

Det har du ret i :). Jeg kommer iøvrigt i tanker om at da min købte en
computer for et stykke tid siden, købte hun den hos
http://www.mariendals.dk/ der var ret billige (dog var den med onboard
grafikkort som du nok ikke skal regen med at kunne spille akt for meget på).
Men det kan jo være det kunne betale sig at kigge der.

> måske, men så skal man jo bruge en hel del tid på at sætte sig ind i
> en masse ting angående hardware

Ja, lidt extra tid skal man nok sætte af til det. Til gengæld får man så
også computeren præcis som man vil den.

> [...]
> halvt år kan man få både bedre og hurtigere PC end den han nu får,
>
> samt rådet ham til at få en ordentlig skærm, man skal trods alt se på

En god skærm og en god mus er noget af det vigtigste efter min mening.

> thankz
>
> --
> girls and sex
> can't beat
> binary and hex

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Frans Jensen

Dato : 09-10-02 14:52

en ting jeg har lagt mærke til i rigtig mange af de færdigbyggede
computere man kan købe er bundkortet af mærket ECS K7S5A

nogen som har erfaringer med dette mærke, gode eller dårlige?

--
girls and sex
can't beat

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 09-10-02 15:00

Frans Jensen <nospam@tdcspace.dk> crashed Echelon writing

> en ting jeg har lagt mærke til i rigtig mange af de færdigbyggede
> computere man kan købe er bundkortet af mærket ECS K7S5A
>
> nogen som har erfaringer med dette mærke, gode eller dårlige?

Ok bundkort der fungerer helt fint. Dog er manualen noget crap mht. de
forskellige pins og jumpers på bundkortet, her anbefales det at kigge på
den manual som ligger online, da den bedre forklarer hvad tingene er.

--
Bjarke Andersen