Renlighed
Fra : Martin Helsted

Dato : 08-10-02 17:21

jeg har en lille labradore på snart 18 uger som kan gå frit ind og ud om
dagen... og har kunne det om natten også, men nu er det ved at være lidt
koldt og det regner tit, så døre bliver lukket om natten..

mit spørgsmål ¨går på hvor gammle de skal være for at kunne holde sig om
natten, for han har som regel skidt og pisset når man står op om morgen.

og han bliver luftet om aften, hvor han tisser

Mvh Martin

Fra : Jørgen B

Dato : 08-10-02 18:00

Hej

Det tager ellers ikke ret lang tid at gøre en hvalp renlig, du kan
tage en kravlegård eller lin. og sætte hvalpens kurv ind i den,
hvalpe vil med alt magt prøve at holde sig, du kan evt.
stå op midt på natten og luft den i starten.

Jørgen

Fra : Martin Helsted

Dato : 08-10-02 18:08

hej

han gør aldrig noget normalt, men der kan han også gå ud, og han kan også
sagtens være inden i stuen i flere timer uden der sker noget...

på forhånd tak

mvh martin

Fra : Jørgen B

Dato : 08-10-02 18:25

Han skal have lejlighed til at komme ud når han har sovet, leget og spis,
når han gør sig ren uden skal han rose meget, det med kravlegården er
kun for natte.

Fra : Søren Houlberg

Dato : 08-10-02 20:19

Hej Martin!

Du kan forvente en stort set renlig hund fra ca. 4 mdrs alderen - hvis altså
at du har lært den at når man tisser/skider ude så er man den største helt
som lige har udført den mest fantastiske heltedåd - og sker der noget inde -
så ignorer du bare at der har været et uheld (men tørrer det selvfølgelig
op).

En lille hund har ikke nogen ret stor blære så man kan ikke forvente de kan
holde sig i 6-8 timer (eller hvor længe I sover).

Du kan sørge for at lufte ham godt lige inden sengetid og så som Jørgen
foreslår evt. sætte hans kurv i en kravlegård eller lign. Hvalpe vil nemlig
ikke tisse/skide der hvor de opholder sig - så det er den fidus der er ved
det.

Alternativt kan du sætte dit vækkeur til kl. 3 om morgenen og så lige lufte
ham - efter noget tid kan du så langsomt flytte tiden mere og mere hen mod
Jeres stå-op-tid.

Hvis det kun er fordi han tisser kan du evt. også tage vandet fra ham
omkring kl. 8 om aftenen og ellers lufte ham som du plejer inden sengetid -
den virkede her i huset

Håber du kan bruge et af forslagene.

Hilsen
Mette Sofie