Tænd computer med keyboard?
Fra : Kenneth Boye

Dato : 08-10-02 17:02

Hej NG

Jeg har et Microstar KT3 Ultra ARU og jeg vil gerne kunne tænde min computer
ved at trykke på en tast på keyboardet.

Men jeg ved ikke helt om bundkortet kan eller hvad man skal gøre. Håber
nogen med lidt mere viden om det kan hjælpe.

mvh.
Kenneth Boye

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 08-10-02 19:26

On Tue, 8 Oct 2002 18:02:22 +0200, "Kenneth Boye"
<k_boye@bjoernemosen.dk> wrote:

> [...]
>
>Men jeg ved ikke helt om bundkortet kan eller hvad man skal gøre. Håber
>nogen med lidt mere viden om det kan hjælpe.

Det står sikkert alt sammen i manualen til dit bundkort. På mit
bundkort skal man flytte en jumper for at slå det til.

Tomas

Fra : Kenneth Boye

Dato : 08-10-02 22:08

Det står ikke særlig tydeligt. Jeg håbede der måske var nogen med samme
bundkort som havde brugt denne måde at tænde på.

Fra : Morten Johansen

Dato : 08-10-02 22:51

Kenneth Boye wrote:

> Det står ikke særlig tydeligt. Jeg håbede der måske var nogen med samme
> bundkort som havde brugt denne måde at tænde på.

Jeg fandt manualen på MSIs hjemmeside, og der står lidt om det på side 3-20
og 3-21. Du går ind i BIOS når computeren starter, og i menuen vælger du
"Power Management Features". Her går du ind under "Set WakeUp Events" og
finder "Resume On KBC". Som "Wake-Up Key" kan du vælge hvilken knap, der
skal aktiveres, for at starte computeren. Under "Wake-Up Password" angiver
du et password, som skal indtastes efter at "Wake-Up Key"-knappen er
aktiveret. Hvis du ikke angiver et password, slipper du nok for dette
Jeg tror dette skulle kunne gøre det. Jeg har ikke samme bundkort som dig,
men fandt dette i manualen, så jeg håber det virker.

Hilsen Morten

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 09-10-02 09:47

Hvis du får det at vide, er der lige en ting du skal huske: hvis du vil
tænde med space, skal du lukke windows med [Start], [Luk computeren], [Luk]
(altså software-power off). Ellers virker det ikke.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

Fra : Foxy Lady

Dato : 13-10-02 13:58

skal keyboardet understøtte det at det er muligt at tænde på den måde, eller
er det kun bundkortet???

Mvh Foxy

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 13-10-02 14:18

> skal keyboardet understøtte det at det er muligt at tænde på den måde,
eller
> er det kun bundkortet???

Jeg vil gætte på at det skal være et PS2-keyboard. Ellers nej.

Fra : Foxy Lady

Dato : 13-10-02 14:30

> Jeg vil gætte på at det skal være et PS2-keyboard. Ellers nej.

Jeg synes ikke at jeg kan få det til at virke.... hvad gør jeg galt.?? Jeg
har flyttet jumperen og prøvet at slå det til i bios, men den vil ik....

mvh Foxy

Fra : Bachelor®

Dato : 14-10-02 22:28

"Foxy Lady" <khansen84@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3da9755a$0$18577$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jeg synes ikke at jeg kan få det til at virke.... hvad gør jeg galt.?? Jeg
> har flyttet jumperen og prøvet at slå det til i bios, men den vil ik....

Tror nok at din strømforsyning skal understøtte det også, dvs. stå med
en min. spænding på i "slukket" tilstand.

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 14-10-02 22:47

Foxy Lady wrote:

> Jeg synes ikke at jeg kan få det til at virke.... hvad gør jeg galt.?? Jeg
> har flyttet jumperen og prøvet at slå det til i bios, men den vil ik....

Står der ikke noget i manualen om det?
Måske en bestemt tastekombination man skal bruge?

Fra : Foxy Lady

Dato : 15-10-02 13:06

Nej, der står bare at man skal flytte den lille jumper på bundkortet!

Mvh Foxy¨