domaintester
Fra : bongii

Dato : 08-10-02 15:16

Hej ng.

Jeg er ved at lave en domaintester. JEg har prøvet med w3 socket, men det
virker ikke ret godt.

se det evt. på www.bongii.dk/domaintester/whois.asp .

Er der en der har andre måder at gøre det på, eller evt. et færdigt script ?
---------------
hilsen bongii
mail: bongii@os.dk
icq: 27527551
msn: bongii@hotmail.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 08-10-02 16:02

"bongii" <bongii@os.dk> wrote
> Jeg er ved at lave en domaintester. JEg har prøvet med w3 socket, men det
> virker ikke ret godt.

Det ser da ud til at virke udmærket, dog kunne det være en ide hvis du
brugte whois.dk-hostmaster.dk istedet for RIPE.

--
Jakob Andersen

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 08-10-02 16:31

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote in message
> "bongii" <bongii@os.dk> wrote
>
> Det ser da ud til at virke udmærket,

?? Alle .dk domæner er i så fald optaget fx får jeg følgende besked.
Desværre domænet www.dflfdbhfjdhbjlk.dk er optaget.

--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk
Hvis man kloner en sørøver, får man så en piratkopi?

Fra : Jakob Andersen

Dato : 08-10-02 16:43

"Christian M. Nielsen" <christian@REMOVEcmnielsen.dk> wrote
> ?? Alle .dk domæner er i så fald optaget fx får jeg følgende besked.
> Desværre domænet www.dflfdbhfjdhbjlk.dk er optaget.

Okay. jeg havde ikke lige tjekket på nogle ikke-ledige, men det er jo blot
et spøgsmål om at lede efter et "stop-ord"[1] i outputtet eller evt. tjekke
længden

f.eks: "#No entries found for the selected source"

--
Jakob Andersen

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 08-10-02 16:51

> [...]
tjekke
> længden
>
> f.eks: "#No entries found for the selected source"

Det var også min første tanke, men det får man uanset hvad man tester, fx
www.html.dk, men der er måske en bug i det script der tester hos RIPE?

Fra : Jakob Andersen

Dato : 08-10-02 17:13

"Christian M. Nielsen" <christian@REMOVEcmnielsen.dk> wrote
> Det var også min første tanke, men det får man uanset hvad man tester, fx
> www.html.dk, men der er måske en bug i det script der tester hos RIPE?

Det gør man da ikke, er du sikker på at du ikke er kommet til at skrive www
med?

--
Jakob Andersen

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 08-10-02 17:55

> Det gør man da ikke, er du sikker på at du ikke er kommet til at skrive
www
> med?

ok, min fejl. Havde først testet med www på et der eksisterede og fik at
vide at det eksisterede, så tænkte ikke over at der måske kom flere
oplysninger hvis man undlod www

Fra : bongii

Dato : 08-10-02 18:09

den siger også at www.microsoft.com er ledig :)
Tror lige jeg prøver med whois.dk-hostmaster.dk som jacob skrev.

Fra : bongii

Dato : 08-10-02 18:51

Nu har jeg prøvet med dette :

strHost = "RIPE"
objSocket.Host = "whois.dk-hostmaster.dk:43"

Men problemet er stadig det samme. Den melder ww.wfewgjerg.dk optaget..

Jeg har også prøvet at skrive "dk-hostmaster" i strHost. Det er stadig det
samme...
//bongii

Fra : Erling Ryger

Dato : 13-10-02 22:21

bongii wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>
> se det evt. på www.bongii.dk/domaintester/whois.asp .
>
> Er der en der har andre måder at gøre det på, eller evt. et færdigt script ?

Kanskje du finner et svar her:
http://html.dk/nyhedsgrupper/dk_edb_internet_webdesign_serverside_asp/default.a
sp?messageid=%3C3d7cf31b%240%2427700%24edfadb0f%40dspool01%2Enews%2Etele%2Edk%3

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne