Dyrlægebesøget overstået
Fra : Thomas

Dato : 08-10-02 14:04

Idag kom min gamle kat så til dyrlægen. Den var ikke så glad for sin nye
transportkasse som jeg var, men ind kom den da. Derefter afsted med
live-sirene i bilen ned til Bella Dyreklinik. Det meste af tiden opførte den
sig eksemplarisk, selv da den fik fjernet tandsten & dens gummer blødte.
Havde jeg kunne bytte plads med den, så havde jeg gjort det. Ørerne blev
renset (det var ikke øremider, ikke betændelse, men kun irritation) & den
blev lyttet på. Vejrtrækningen var fin, vægten fin, alt var faktisk godt.
Jeg slap med 589kr. for behandling/eftersyn, en dråbebeholder jeg skal more
mig med i dens ører hver morgen & aften i 8 dage, samt et par poser mad
(noget til dens tænder & noget blærestens forebyggende, da den tidl. har
haft det). Dyrlægen dernede er virkelig god synes jeg & har også humor, så
alt i alt et rart sted at komme. Lige nu er jeg & katten nok ikke så gode
venner, men den tilgiver mig forhåbentlig en dag..
Undskyld det her er så langt, ville bare lige af med det.

Thomas

Fra : Denise

Dato : 08-10-02 14:05

Hej Thomas
Tak for beretningen
Godt det ikke var øremider og betændelse. Ja, tandkødet bløder altid når man
får renset tænder, da tandstenene jo stikker op under tandkødet. Dejligt det
er overstået ikke, :?-) og godt det blev gjort.
Hilsen Denise

Fra : Thomas

Dato : 08-10-02 14:33

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> er overstået ikke, :?-) og godt det blev gjort.

Altså, for at være ærlig var det lige før jeg aldrig fik det gjort. Men
endelig tog jeg mig sammen & jo, det er rart at det er overstået. Det lader
allerede til at katten har tilgivet mig (indtil jeg skal ha' dråberne i
ørerne på den). Lige nu er jeg bare så glad for at jeg fik den med hjem igen
& at den ikke rigtigt fejlede noget.

Thomas

Fra : Benedikte Skibsted A~

Dato : 08-10-02 18:49

> [...]
> allerede til at katten har tilgivet mig (indtil jeg skal ha' dråberne i
> ørerne på den). Lige nu er jeg bare så glad for at jeg fik den med hjem

Hej Thomas,

Lige et godt råd som dyrlægen sikkert allerede har fortalt dig. Inden katten
skal have øredråberne er det en god ide at varme falsken op, hvis du går
rundt med flasken med øredråber i lommen i ca. 15 min. skulle de gerne have
fået kropstemperatur, derved bliver det ikke så ubehageligt for katten.

mvh
-Benedikte

Fra : Kate

Dato : 08-10-02 21:48

"Thomas" <Nowhere@tobefound.com> wrote in

> Idag kom min gamle kat så til dyrlægen.

Hej Thomas.

Det var dejligt at din kat var i fin form. 585 kr. lyder godt nok
billigt for alt det og hvis det så er et sted hvor du kan li' dyrlægen
er det jo bare super.
Sjovt nok så er mine katte altid ekstra glade for mig når vi kommer
hjem fra dyrlægen, lige som om de tænker "puha, hun tog mig med hjem
igen", specielt de første par gange de kommer til dyrlægen

Og forresten velkommen til, altid rart at "se" nye ansigter

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Thomas

Dato : 09-10-02 02:02

"Kate" <joeyREMOVE@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> igen", specielt de første par gange de kommer til dyrlægen
>
> Og forresten velkommen til, altid rart at "se" nye ansigter

Jeg havde faktisk ikke troet den så hurtigt ville vise mig tillid igen. Men
det gik fint, lige indtil jeg skulle ha' de åndssvage dråber ind i ørerne på
den.. Gad vide hvad jeg egentlig forestillede mig? At den skulle lægge sig
på ryggen, spindende, mens jeg dryppede medicinen? Hvor dum har man lov til
at være som katteejer.. Jeg tror de andre i min opgang, troede jeg var ved
at pelse kræet. Hold da op, hvor det bare ikke gik ret godt. Nu overvejer
jeg istedet at dryppe noget på hver enkelt lillefinger & så vække den ved at
stikke begge mine fingre ind i kraniet på den. Så må noget af det vel løbe
ordentligt ned, det er hurtigt overstået & jeg skal ikke holde fast på den.
Nogle erfaringer med dette?

Thomas

Fra : Preben Kittelmann

Dato : 09-10-02 02:09

Thomas wrote:

> [...]
> noget af det vel løbe ordentligt ned, det er hurtigt overstået & jeg skal
> ikke holde fast på den. Nogle erfaringer med dette?

Hej T.
Og velkommen.

Da jeg havde kat - hvilket jeg desværre ikke har nu - fik jeg nogle
øredråber, som jeg skulle give nogle gange.
Den første gang lykkedes det.
Dagen efter, skulle jeg blot løfte flasken - så havde min kat gemt sig !!!
Så det var vist en unødig medicinering - (og det var det faktisk, fordi året
efter var det ikke nødvendigt, men dette er ikke en anbefaling til ikke at
anvende medicin .......)
--
med venlig hilsen Preben
http://kittelmann.dk

Fra : Denise

Dato : 09-10-02 06:42

Hej Thomas
Som Benedikte skrev, for det første så sørg for at dråberne er håndvarme, så
der ikke kommer noget iskoldt ned i ørene, for så farer katten jo op. Det
samme gælder jo andre ting som salver i øjet m.m. Du kan jo have flasken i
lommen et stykke tid før. Prøv så at tage katten mellem dine ben, altså
ligesom du sidder ovenpå den, altså du sidder på hug og prøver at presse den
forsigtigt i gulvet, så har du større mulighed for at kunne koncentrere dig
om dens hoved. Den kan så ikke se hvad du har i hænderne og så kan du evt.
holde den lidt i nakkeskindet og hælde dens hoved. Ja, jeg ved det er
lettere sagt end gjort. Derfor er det altid en god iden for "nybegyndere",
hvis man kan sige det sådan, at man hos dyrlægen når man er der spørger om
forskellige ting, "kan du ikke lige vise mig hvordan jeg giver den piller,
dråber, klipper negle o.s.v.".
Men held og lykke, det kan være andre kan forklare det på en anden måde -
men det skal nok opleves for at man forstår det

Fra : Søren Houlberg

Dato : 09-10-02 16:12

Hej Thomas!

Du kan også "pakke" katten ind i et håndklæde - så kan den ikke bevæge
benene og dermed hverken løbe væk eller kradse dig Men du kan tro den
stadig kan sige noget

Det er ikke synd for katten!

Bare tag ham op og læg håndklædet hyggeligt omkring ham - ham skal jo ikke
fuldstændig kvæles - men på den anden side skal han heller ikke kunne komme
ud. det er lidt vigtigt for metoden at benene vender rigtigt - bagud mod
halen.

Hilsen
Mette Sofie - som sidder og nusser sin stakkels hund som lige er blevet
opereret

Fra : Thomas

Dato : 10-10-02 12:07

"Søren Houlberg" <skodfilter@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> halen.
>
> Hilsen
> Mette Sofie - som sidder og nusser sin stakkels hund som lige er blevet

Hej Mette Sofie

Tusind tak for rådet mht. håndklædet, dét var jo genialt. Det lettede en
stor del af arbejdet, selvom katten stadig skrålede en sang fra de varme
land, mens dens onde ejer hældte væske i dens ører...
Jeg håber i øvrigt at din hund får det godt igen & at operationen gik godt.
Det er så trist når ens dyr er syge.

Thomas

Fra : Søren Houlberg

Dato : 10-10-02 19:02

Kære Thomas!

Det var da godt at det råd det virkede - så er det ike så slemt for hverken
kat eller ejer. Jo hurtigere det er overstået jo hurtigere kan man blive
gode venner igen

Min hund har det i dag forbavsende godt - hun kan slet ikke huske at hunhar
9 sting på ballen - og tror at vi skal hoppe-springe-lege og ha det sjovt
(Det er jo både godt og skidt)

Knus Mette Sofie - og god fornøjelse med den fortsatte øredrypning .

Fra : Kate

Dato : 09-10-02 21:02

"Thomas" <Nowhere@tobefound.com> wrote in

> Nogle erfaringer med dette?

Har desværre (eller er det en af de situationer hvor det er heldigvis
aldrig prøvet at dryppe ører på en kat. Men har prøvet det nogle
gange på et par kaniner pga øremider. Nu er kaniner i mange henseender
lettere at holde fast end katte, men når jeg havde dryppet et par
dråber i ørene på kræet så rystede den på hovedet så øredråberne stod
ud til alle sider.
Iøvrigt gjorde jeg som en af de andre nævnte, jeg gik også rundt med
det i en bukselomme i 10-15 min. så det var tempereret, det hjalp lidt.

Når jeg må gøre noget som er ubehageligt ved nogle af mine katte, så
holder jeg dem fast et ½-1 minut længere end nødvendig hvor jeg så
kæler og krammer og snakker med den, det virker ret godt her, specielt
Sofie som er en bestemt dame reagerer positivt på den behandling. Måske
opfatter de det som en undskyldning for det onde, jeg ved det ikke, men
faktum er at det virker _her_.