Start ATX PSU
Fra : Cacba

Dato : 08-10-02 13:42

Har hørt man skal kortslutte "grøn og sort" for at starte en ATX PSU.. men
der er 6 sorte ledninger paa min ned til mobo.. ???

Cacba Out..

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 08-10-02 13:54

Den sorte er så vidt jeg ved jord, så i teorien er det vist lige meget
hvilken du bruger. Kan sige så meget at, hvis du har den grønne i øverste
række, så er det den sorte LIGE til venstre for den grønne. Men, det skal
siges med det samme JEG TAGER IKKE ANSVAR FOR AFBRÆNDT PSU

Kig evt. her
http://www.gideontech.com/guides/psu_powerup/

VH
Peter

Fra : Cacba

Dato : 08-10-02 14:12

Tak for det hurtige svar..

kan sige at --> http://www.gideontech.com/guides/psu_powerup/ <-- funker
helt fint.. den dusr stadig :)

Cacba Out..

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 08-10-02 14:19

> Tak for det hurtige svar..
>
> kan sige at --> http://www.gideontech.com/guides/psu_powerup/ <-- funker
> helt fint.. den dusr stadig :)

Godt at høre Har kun selv brugt tricket til at teste blæsere

VH
Peet

Fra : Cacba

Dato : 08-10-02 14:28

> Godt at høre Har kun selv brugt tricket til at teste blæsere

Ok.. har lige faaet en JNC 400W. skulle lige høre om den larmede. den var
saa lydløs at jeg næsten ikke gider skigte fan til papst 12db!.. det er sq
rart..

Cacba Out..

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 08-10-02 15:46

"Cacba" <cacba@cacba.dk> wrote in message

> Ok.. har lige faaet en JNC 400W. skulle lige høre om den larmede. den var
> saa lydløs at jeg næsten ikke gider skigte fan til papst 12db!.. det er sq
> rart..

Det ka' du ikke nødvendigvis regne med... Min siger heller ikke meget, når
den kun slæber sig selv... Men med load - af for den da...!

--
/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @ 333(2.5x133)
C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008 PIV1.6A @ 2.56

Fra : Cacba

Dato : 08-10-02 17:08

> Det ka' du ikke nødvendigvis regne med... Min siger heller ikke meget, når
> den kun slæber sig selv... Men med load - af for den da...!

Hmm.. har sq ikke læst noget om temp styre paa den.... saa tror ikke der er
noget af det paa.

dog kan mekanismen sige lidt.. men tror det er begrænset hvad det kan
larme..

Cacba Out

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 08-10-02 15:01

"Peter Tønnesen" wrote:

> Den sorte er så vidt jeg ved jord, så i teorien er det vist lige meget

Nej, den sorte er ikke jord.
Jord er noget du har ude i haven, den sorte er stel ~ 0 V.
Det ændrer dog ikke på at du skal bruge en tilfældig sort og den grønne
til at starte strømforsyningen med.

--
/kenne
Hørt sige:

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 08-10-02 15:13

"Kenneth Kristensen" <kenne@control.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, den sorte er ikke jord.
> Jord er noget du har ude i haven, den sorte er stel ~ 0 V.
> Det ændrer dog ikke på at du skal bruge en tilfældig sort og den grønne
> til at starte strømforsyningen med.

Korrekt, ikke jord, men stel. Det er de færreste pcer i dag som rent faktisk
har jord tilsluttet Men, den sorte hedder gnd som vel står for ground,
så det var bare a matter of speech

VH
Peter