Godt nyt - winex
Fra : RangerDude

Dato : 08-10-02 14:25

Hej Alle,

jeg ville lige bringe en god nyhed. Den nye WineX 2.2 er udkommet. Den
eneste grund til jeg har windows på min computer er så at jeg kan spille
warcraft 3- men nu virker warcraft perfekt under winex. Det synes jeg er
en god ting. :)
Efterhånden med ut2003 og warcraft 3 kan man have det sjovt, selv når
man booter i linux.

Synes lige jeg ville dele det.

Fra : Michael Andreasen

Dato : 08-10-02 13:19

RangerDude wrote:
> Efterhånden med ut2003 og warcraft 3 kan man have det sjovt, selv når
> man booter i linux.

Har du prøvet andet end WC3 - skal jeg forstå det sådan at også ut2003
virker? UT (debn originale) er den eneste tilbage værende grund til en
partition med XP hos mig

Mvh
Michael

Fra : RangerDude

Dato : 08-10-02 16:48

> Har du prøvet andet end WC3 - skal jeg forstå det sådan at også ut2003
> virker? UT (debn originale) er den eneste tilbage værende grund til en
> partition med XP hos mig

UT2003 er udkommet i linuxversion. Den fungerer udmærket. De gamle ut'er
har jeg ikke prøvet. Desuden udkommer NerverWinterNights og DoomIII også
til linux.

Det er kun Warcraft 3 jeg bruger wine til. Har dog også kørt
counter-strike helt fint, men det spiller jeg ikke så meget.

Fra : Kent Friis

Dato : 08-10-02 16:01

Den Tue, 08 Oct 2002 14:18:54 +0200 skrev Michael Andreasen:

>Har du prøvet andet end WC3 - skal jeg forstå det sådan at også ut2003
>virker? UT (debn originale) er den eneste tilbage værende grund til en
>partition med XP hos mig

Den gamle UT kører perfekt under linux, du skal bare hente Linux
versionen (kræver stadig CD'en) fra Loki.

UT2003 findes også i en linux version, men virker iflg. FAQ kun med
Nvidia grafikkort, med deres elendige closed-source drivere.

Mvh
Kent
--
Those who write "Optimized for Netscape" og "Best viewed with MSIE"
never figured out the difference between the WWW and a

Fra : RangerDude

Dato : 08-10-02 18:11

Hvad er der galt med Nvidia driverne? De virker fint hos mig..

Fra : Kent Friis

Dato : 08-10-02 16:28

Den Tue, 08 Oct 2002 17:11:06 +0000 skrev RangerDude:
>Hvad er der galt med Nvidia driverne? De virker fint hos mig..

De er afhængige af et interface i kernen der ændrer sig løbende, fx
skal man ikke kunne regne med at de virker under Linux-2.5, og derudover
hvis man har et problem med fx. filsystemet, så skal man have fat i
Nvidia support, for der er ingen af kerne-udviklerne der vil røre ved
en bug-rapport hvis man har haft loadet et binary-only modul siden
sidste boot.

Du er åbenbart en af de heldige, jeg har hørt lige så mange klage over
konstante problemer med Nvidia drivere, som jeg har hørt om at de ingen
problemer har.

Og så er der naturligvis spørgsmålet: Hvad h*lvede skal en linux-driver
med \\HKEY_LOCAL_MACHINE?

Mvh
Kent
--
You haven't seen _multitasking_ until you've seen Doom and
Quake run side by side

Fra : RangerDude

Dato : 08-10-02 19:19

Ok - jeg er ikke ekspert på området, men det kører helt fint hos mig.
Kører mandrake 9.0 og 8.2 før hvor det også virkede fint. Synes nu
Nvidia gør det godt med overhovedet at lave grafikdrivere til linux- det
er der ikke vildt mange der gør..

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 08-10-02 17:26

RangerDude <rangertm@mailme.dk> writes:

> [...]
> nu Nvidia gør det godt med overhovedet at lave grafikdrivere til
> linux- det er der ikke vildt mange der gør..

De virker også fint for mig. Til at starte med havde jeg nogle
gevaldige problemer med dem på en SMP maskine, hvor de låste hele
maskinen. Jeg er ikke admin på den maskine mere, men efter hvad jeg
har hørt har de ingen problemer med grafikdriveren nu.

--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 08-10-02 21:07

Kent Friis wrote:

> De er afhængige af et interface i kernen der ændrer sig løbende, fx
> skal man ikke kunne regne med at de virker under Linux-2.5, og derudover

De er forøvrigt heller ikke kompatible med preempt.

> [...]
> Nvidia support, for der er ingen af kerne-udviklerne der vil røre ved
> en bug-rapport hvis man har haft loadet et binary-only modul siden

Jup.

> Og så er der naturligvis spørgsmålet: Hvad h*lvede skal en linux-driver
> med \\HKEY_LOCAL_MACHINE?

Lige den står der faktisk ikke Ikke desto mindre står der ubrugelige
ting som:

SOFTWARE\NVIDIA Corporation\Global\System
\Registry\Machine\SOFTWARE\NVIDIA Corporation\RIVA TNT\Display\DeviceX
/Registry/Machine/SOFTWARE/NVIDIA Corporation/RIVA TNT/System

/Rasmus

He has his own opinions
- just like the others.
- Burnin' Red Ivanhoe

Fra : Kent Friis

Dato : 09-10-02 17:05

Den Tue, 08 Oct 2002 22:06:56 +0200 skrev Rasmus Bøg Hansen:

>De er forøvrigt heller ikke kompatible med preempt.

Preempt bruger man jo også kun hvis man vil spille, eller lege med
multimedia *GG*

Det bliver det jo ikke bedre af.

Mvh
Kent

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 09-10-02 20:37

Kent Friis wrote:

> Preempt bruger man jo også kun hvis man vil spille, eller lege med
> multimedia *GG*

Heh, jeg gør mig ikke så meget i nogen af delene (men kan nu ikke sige mig
helt fri) - men jeg kunne nu ikke være med at lege

I betragtning af hvor dårligt 2.5.40 fungerede generelt tror jeg det er
bedst, jeg lader være med at udtale mig om preempt

/Rasmus

[...]but more than 5,000 known bugs from Windows 95 still exist in
Windows 98, because Microsoft views bug fixes as unprofitable.
-- osdata.com