Pascal compiler (og IDE) til Microchip
Fra : Bo Hansen

Dato : 08-10-02 09:30

Hej

Som hobbyprogrammør har jeg gennem de sidste 15 år anvendt Pascal fra
Borland, TP og Delphi. Samtidig er jeg blevet interessseret i at lave noget
elektronik med Microchips microcontrollers 16F*-serien.

I den forbindelse er jeg interesseret i at høre om "hvilken compiler gerne
med IDE, der er bedst." Jeg er klar over, at der kan være personlige
præferencer osv. Men som hobbyværktøj er tilgængelighed også et element.

Jeg er ikke interesseret i at gå i gang med C for så kan jeg lige så godt gå
direkte til ASM. Pascal er i denne sammenhæng det samme som produktivitet
for mig.

Hilsen
Bo

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 09-10-02 09:40

hejsa der..........

delphi kan kun bruges paa I386 .....

hvis du skal til at sysle med PIC'er saa blir du nok nød til at lære C.... det
er nu heller ikke saa svært som det ser ud....og meget nemmere end asm til PIC

OG......hvis du vil 'nøjes' med avr familien, findes der en fremragende C
compiler, med en hardware wizard, som er meget nem at komme i gang med...
http://www@hpinfotech.ro

/finn

Fra : Bo Hansen

Dato : 09-10-02 12:55

Hej Finn

Jo jeg er klar over, at Delphi er til PCere.

Jeg er umiddelbart kun interesseret i Microchip 16F*-serien.

Jeg er ikke interesseret i C, før det bliver absolut, uomgåeligt og
tvingende nødvendigt. Lidt det samme gælder for ASM. Der findes skam Pascal
compilere til PICerne. Men jeg er ubekendt med deres egenskaber og ville
derfor høre hvilke erfaringer, med hensyn til Pascal og PIC, der fandtes.

Har kik på denne men kender den ikke:
http://www.picant.com/p2c/p.html

Hilsen
Bo