BF1942 Lan/Internetserver
Fra : Towli

Dato : 08-10-02 09:18

Hej alle

Dette er lidt ot håber det går - jeg har prøvet i dk.spil.computer men ingen
respons:

Jeg har sat en bf1942 server op på mit lan (2 pc'er, en hub og en
cc-router)- Den kan køre både som lan server (på 10.0.0.3) eller på
Internettet (via Nat på min wan ip).
Kan min makker på nogen måde komme ind på mit lan spil hjemme fra sig selv
via internettet, /alternativt kan jeg på nogen måde gøre noget smart for
ikke at skulle en tur omkring Cybercity (og dermed bruge unødig båndbredde)
for at komme ind på internet-serveren der står lige ved siden af mig ?

1000 tak for et svar (jeg håber i forstår mit spørgsmål)

/T

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 08-10-02 09:25

"Towli" <towli@oldboyz.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> smart for ikke at skulle en tur omkring Cybercity (og dermed bruge
> unødig båndbredde) for at komme ind på internet-serveren der står lige

Alt efter om spillet understøtter NAT og anvender TCP/IP protokollen så ja.

Du skal finde ud af hvilke porte spillet anvender se evt.
http://www.bfcentral.com/server_faq.php#q7

Disse porte skal åbnes i din router og pege over på den maskine som agerer
din spilserver.

Din ven skal så sige at han vil connecte til en spilserver som er lig din
WAN IP (Den ip du har udaftil mod internettet)

Dig selv kan nøjes med at sige du vil connecte til en spilserver som er lig
din LAN IP (den ip din maskine har på dit lokale netværk).

--
Bjarke Andersen

Fra : Towli

Dato : 08-10-02 10:05

1000 tak,
men når jeg søger efter "lan games" fra min "spille pc" (efter at have sat
server-pc'en op som Internet-server a.ht. min makker) finder den ingen lan
games. (Og strengt taget har den jo ret idet serveren er sat op som
internet-server og ikke som Lan).

(???)

/T

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 08-10-02 10:10

> [...]
> ingen lan games. (Og strengt taget har den jo ret idet serveren er sat
> op som internet-server og ikke som Lan).

Mener ikke der for serveren eller for klienterne vil være nogen forskel om
du sætter serveren på LAN server eller Internet server.

Det her er et rent gæt, men Internet Server anvender GameSpy klienten til
at annoncere din server.

Prøv evt. at sætte spillet på serveren til LAN server og se om din ven ikke
kan logge på spillet evt. ved manuelt at skulle indtaste din WAN adresse i
et forsøg på at koble op på en LAN server.

--
Bjarke Andersen

Fra : Towli

Dato : 08-10-02 14:11

1000 tak B.

Det ser sq ud til at det virker med en lille modifikation af dit råd: Jeg
starter en Internetserver med wan ip osv., men fra min lan pc (under
internetgames) skriver jeg lokal ip'en 10.0.0.3 og så spiller det.

1000 tak