Bundling på Zyxel isdn
Fra : NYHEDER

Dato : 10-01-01 20:11

Hej folkens. hvordan pokker bundler jeg med zyxel omni.net lcd og explorer.
JEg kan kun få den ene kanal til at køre.
Vh R

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-01-01 02:03

Wed, 10 Jan 2001 20:10:45 +0100, skrev "NYHEDER" <bedst@hotmail.com>:

>Hej folkens. hvordan pokker bundler jeg med zyxel omni.net lcd og explorer.
>JEg kan kun få den ene kanal til at køre.

Prøv i news:dk.teknik.telefoni.isdn, der tror jeg er større chancer
for et svar.

Men nu er det vel ikke sådan, at du har Cybercitys fastpris på
ubegrænset forbrug? (kr. 495,-/mdr.)

Hvis du gør det, så kan du kun køre med en kanal og du automatisk
afbrudt, hvis du forsøger med to kanaler.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk
med hjælp og tips til din hjemmeside -

Fra : Brian

Dato : 11-01-01 02:35

Kommandoen hedder:
at&j3
for begge kanaler, eller
at&j0, for kun den ene... hvor svært ka' det være lol

Brian

Fra : lLaggi

Dato : 11-01-01 19:14

På ZyXELs ISDN-produkter slås BOD til med følgende kommando:
AT&J3JA48KAS20JS32KSS20
Under Windows 95 indsættes den som "Yderligere
indstillinger" i egenskaberne for TA'en. Værdierne i strengen har
følgende betydning:
JA Antal kbps der skal overføres for at kanal 2 åbnes
KAS Antal sekunder hvori overførselshastigheden ligger over
JA-grænsen for at kanal 2 åbnes
JS Antal kbps der skal overføres for at kanal 2 lukkes igen
KSS Antal sekunder hvori overførselshastigheden ligger under
JS-grænsen for at kanal 2 lukkes
I den viste streng skal der altså overføres 48 kbps i 20 sekunder for
at
kanal 2 åbnes. Falder hastigheden til under 32 kbps i over 20 sekunder
lukkes kanal 2 igen.
Nogle brugere der benytter ovenstående streng tror at BOD ikke virker,
fordi de ikke ser kanal 2 åbne. Det er derfor vigtigt at understrege,
at
den ekstra kanal kun åbnes, hvis de angivne betingelser kan opfyldes!
Sættes grænsen f.eks. til 48 kbps i 20 sekunder (som i eksemplet
ovenfor) betyder det, at der skal modtages med 48 kbps (eller mere) i
en
sammenhængene periode på 20 sekunder. Så selv en utrolig kort pause i
datastrømmen vil medføre, at betingelsen ikke opfyldes - og dermed ser
det ud til, at BOD ikke virker.
For at afprøve om BOD generelt virker skal grænserne blot sættes meget
lavt, f.eks. start ved 5 kbps i 2 sekunder (JA5KSS2) og slut ved 2 kbps
i 5 sekunder (JS2KSS5).
Endelig er det værd at bemærke, at hvis man benytter en
AT-kommandostreng som ovenfor giver det ingen mening at slå BOD til i
ZyXELs configuration manager. Modemstrengen i Windows-opsætningen vil
"vinde over" opsætningen i configuration manager.
I forbindelse med BOD er begrebet "call bumping" værd at nævne. Call
bumping betyder, at selvom begge kanaler er i brug til BOD kan man
modtage indkommende opkald. Det sker ved, at TA'en automatisk lukker
den
ene B-kanal for at give plads til telefonopkaldet. Man kan altså hente
data med 128 kbit uden at opgive muligheden for at modtage opkald! Ikke
alle TA'er undestøtter denne funktion. Nogle TA'er med indbygget
A/B-adaptor (f.eks. ZyXELs produkter) understøtter også en slags
omvendt
call bumping: Løftes røret på en analog telefon tilsluttet TA'en på
A/B-porten blive den ekstra B-kanal også opgivet til fordel for
telefonopkaldet.

Fra : Anders Larsson \(Rem~

Dato : 11-01-01 21:57

Prøv at se på www.paikin.dk - der er en ordentlig forklaring, samt passende initstrenge med forklaringer.

Anders Larsson
Alle udtalelser er ubetinget mine egne...
.... undtagen i de tilfælde hvor andre gør indsigelse...
.......eller hvor de blot er uvederhæftige.....

Fra : mimivilford & svante~

Dato : 11-02-01 12:02

Hej udbydergruppe.

> Prøv at se på www.paikin.dk - der er en ordentlig forklaring, samt passende initstrenge med forklaringer.

Jeg har prøvet at læse på din side, og ledt i alle indlæg i denne nyhedsgruppe. Dog kan jeg ikke finde svar
på mit spørgsmål:

Når jeg bundler kan man ikke ringe ind til mig, der er istedet en optaget-tone. Hvis jeg løfter røret på den
analoge telefon der er forbundet med TA'en, er der ingen klartone. Jeg kan dog se at den ene B kanal bliver
smidt af i begge tilfælde, men linien bliver ligesom ikke 'initialiseret'!

Jeg bruger initstrengen: ATS87.2=0&J3CE1BP1 i øjeblikket. Desuden har jeg banke-på service.

Jeg har et andet problem jeg ikke ved hvorvidt er relateret til ovenstående.
Når vi bruger to linier her i hust i en givet kombination af vores digitale telefon, vores analoge telefon og
internet (ikke bundling), så hører man ikke udefra at der er optaget, istedet forledes man til at tro at vi
ikke er hjemme.

Er der nogen der har en ide om hvad der går galt, gerne i begge mine problemer?

M.v.h. Svante.