Apt-get for rpm
Fra : Heine Laursen

Dato : 07-10-02 22:03

Hejsa.

Tja jer der bruger debian, kender forhåbenlig værktøjet apt-get.
Apt-get er et virkeligt vidunerlig værktøj til at hente debian pakker.
Det finder selv ud af alt det med dependies og alt det der pjat. Jeg har
lige fundet ud af at der er en port af det værktøj til rpm baserede
systemer, og efter ehm en fjernelse af 24 rpm pakker, tja så spiller
det bare. Slut med at rode efter cd'er for at finde det program jeg
lige har brug for, for så lige at skal installere 1000 andre ting.

Alle jer med et rpm baseret system skal vel også lige have et link:

http://apt-rpm.tuxfamily.org

Der er også en lille beskrivelse af hvordan det sættes op.

Beklager, hvis det er en gammel nyhed, men syntes ikke jeg har set det
omtalt før her i gruppen.

En meget glad
Heine Laursen

Fra : Michael Andreasen

Dato : 08-10-02 00:07

> Tja jer der bruger debian, kender forhåbenlig værktøjet apt-get.
> Apt-get er et virkeligt vidunerlig værktøj til at hente debian pakker.

Det lyder næsten for godt til at være sandt! Har du prøvet det ordentligt
med lidt forskellige pakker?

Mvh
Michael
- Som næsten ikke tør tro hvad jeg kan læse med mine egne ører... :)

Fra : Heine Laursen

Dato : 08-10-02 09:07

Michael Andreasen <maskinen2000@hotmail.com> wrote in

> Det lyder næsten for godt til at være sandt! Har du prøvet det
> ordentligt med lidt forskellige pakker?

Tja. Nu har jeg jo kun haft det installeret i en ½ dag. Efter jeg havde
installeret det og configureret source.list var der nogne failed dependies.
som den var nød til at fjerne. Så jeg gemt en list af disse pakker, Og
efter apt-get havde fjernet problem pakkerne, så var det bare apt-get
install de programmer jeg så manglede. Det virkede fint. Jeg fik også at
vide der fandtes 2 pakker der kunde opgradere. det klarede apt-get upgrade
også snildt. Når det så er sagt, så er der kun meget få mirrors, til apt-
get til rpm pakker. Men det skulde ikke være så svært at lave sigt ejet
mirror. Hvis man skulde have disse lyster.

Jeg vil påstå at den er næsten. lige så godt som debians.

Ingen problemer indt til vidre. Så jeg er meget glad for apt-get til rpm

> - Som næsten ikke tør tro hvad jeg kan læse med mine egne ører... :)

Ja jeg troede også det var for godt til at være sandt.

Heine Laursen

Fra : Peter Makholm

Dato : 08-10-02 08:14

Heine Laursen <gozar@myrealbox.com> writes:

> Beklager, hvis det er en gammel nyhed, men syntes ikke jeg har set det
> omtalt før her i gruppen.

Jeg mener at det var ved LinuxForum2001 at Martin Wahlen sad og
viftede med en udgave af Conectiva der var baseret på rpm og apt.

Så skal vi kalde det en ældre nyhed.

--
Peter Makholm | One thing you do is prevent good software from
peter@makholm.net | being written. Who can afford to do professional

Fra : Gunner Poulsen

Dato : 08-10-02 09:08

Peter Makholm wrote:

> Jeg mener at det var ved LinuxForum2001 at Martin Wahlen sad og
> viftede med en udgave af Conectiva der var baseret på rpm og apt.
>
> Så skal vi kalde det en ældre nyhed.

Men det gør vel ingenting - hvis det virker.

Gunner.

Fra : Heine Laursen

Dato : 08-10-02 09:08

Peter Makholm <peter@makholm.net> wrote in

> Heine Laursen <gozar@myrealbox.com> writes:
>
> Så skal vi kalde det en ældre nyhed.

Så kalder vi det en ældre nyhed

Heine Laursen

Fra : Bjarke Freund-Hansen

Dato : 08-10-02 09:37

Heine Laursen wrote:

> Tja jer der bruger debian, kender forhåbenlig værktøjet apt-get.

Da også os med redhat, det har jo efterhånden være ude et godt stykke tid.

> Alle jer med et rpm baseret system skal vel også lige have et link:
> http://apt-rpm.tuxfamily.org

Og et lille link mere http://apt.freshrpms.net har den som rpm pakke, plus
at freshrpms har en del andre pakker som bla. proftpd, xine, m.m.

> Der er også en lille beskrivelse af hvordan det sættes op.

freshrpms version er en del nemmere at sætte op.

> Beklager, hvis det er en gammel nyhed, men syntes ikke jeg har set det
> omtalt før her i gruppen.

Joee, en smule. Har kørt med apt-get under redhat i 1½ år, og der havede det
været ude et stykke tid. ;) Alle de redhat folk jeg kender har også kørt det
et godt stykke tid. Men lad os endelig udbrede den godt nyhed. ;)

--
Greetings
Bjarke Freund-Hansen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 13-10-02 13:41

Bjarke Freund-Hansen wrote Tuesday 08 October 2002 10:36 in
dk.edb.system.unix:

> Og et lille link mere http://apt.freshrpms.net

Fedt, det må jeg kikke på, men det er RedHat, og jeg har Mandeka, kan jeg
så bruge det?
Findes der noget ligende til Mandeka?

--
MvH Ivar
Der her tester Mandakere,

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-10-02 16:38

Heine Laursen <gozar@myrealbox.com> writes:

> http://apt-rpm.tuxfamily.org

Et fint lille værktøj. Jeg har brugt det under både RedHat 7.2 og
7.3, og haft stor glæde af det.

> Beklager, hvis det er en gammel nyhed, men syntes ikke jeg har set det
> omtalt før her i gruppen.

Jeg har i hvert fald tidligere været med til at omtale det i gruppen

--
Jacob - www.bunk.cc
I never did it that way before.