Navneservere
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 10-01-01 19:35

Hej,

Hvornår opdaterer TDK, cybercity m.v. deres navneservere?

Venlig hilsen, Rasmus nielsen

Fra : Jesper Skriver

Dato : 10-01-01 19:40

On Wed, 10 Jan 2001 19:34:50 +0100, Rasmus Nielsen wrote:
>Hej,
>
>Hvornår opdaterer TDK, cybercity m.v. deres navneservere?

Hvad mener ?

Nameservere cacher information i henhold til hvad record'en
siger den må caches.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 10-01-01 21:55

Jesper Skriver <jesper@wheel.dk> wrote:

>Hvad mener ?
>
>Nameservere cacher information i henhold til hvad record'en
>siger den må caches.

Måske hvornår nye domains registreres ?

--
Christian Jørgensen
- http://razor.dk -

http://phpwizard.dk/ aka. mini

Fra : Jan Chrillesen

Dato : 10-01-01 23:59

Rasmus Nielsen <rasmusn@rasmusn.dk> wrote:

> Hvornår opdaterer TDK, cybercity m.v. deres navneservere?

De authoritative servere hos Tele Danmark Internet reloades 4 gange i
døgnet, hvis det er det du tænker på.

/jan

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 11-01-01 08:25

> De authoritative servere hos Tele Danmark Internet reloades 4 gange i
> døgnet, hvis det er det du tænker på.

Jeg fik flyttet et domain i går fra Cybercity til en anden udbyder, men
navneserverne peger stadig på cybercity...

Venlig hilsen, Rasmus nielsen.

Fra : Jan Chrillesen

Dato : 11-01-01 12:20

Rasmus Nielsen <rasmusn@rasmusn.dk> wrote:

> Jeg fik flyttet et domain i går fra Cybercity til en anden udbyder, men
> navneserverne peger stadig på cybercity...

Hvis der er tale om redelegering er dit spørgsmål i virkeligheden:
Hvor lang er TTL for dk zonen (eller hvilket TLD dit domæne nu er placeret
i). TTL for dk zonen er 24 timer, d.v.s. at fra redelegeringen er gået
igennem og serverne, der er authoritative for dk er reloadet, går der op til
24 timer inden verden kan se ændringen.

/Jan

Fra : Simon Skals

Dato : 11-01-01 12:24

It seems Jan Chrillesen wrote:
>Hvis der er tale om redelegering er dit spørgsmål i virkeligheden:
>Hvor lang er TTL for dk zonen (eller hvilket TLD dit domæne nu er placeret
>i). TTL for dk zonen er 24 timer, [...]

....og syv sekunder :)

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Simon Skals

Dato : 11-01-01 10:28

It seems Rasmus Nielsen wrote:
>Hvornår opdaterer TDK, cybercity m.v. deres navneservere?

CyberCitys autoritative nameservere reloades en gang i døgnet.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 11-01-01 16:45

> CyberCitys autoritative nameservere reloades en gang i døgnet.

Hvornår på døgnet???

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Simon Skals

Dato : 11-01-01 17:08

>Hvornår på døgnet???

De reloader ikke samtidigt, men det sker for alle nameserveres vedkommende
om natten.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>