Det tager lang tid?
Fra : Lau Saugman Hansen

Dato : 07-10-02 16:05

Hej

Jeg har ADSL hos TDC (netexpress) med et siemens modem og et indbygget
netkort på motherboardet.
Mit problem er at det tager omkring 1 min efter PC'en er startet op før jeg
kan etablere forbindelse - hvorfor kan jeg ikke logge på lige efter windows
er startet?

Mvh Lau

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-10-02 16:16

"Lau Saugman Hansen" <laush@mail.dk> wrote in message

> [...]
jeg
> kan etablere forbindelse - hvorfor kan jeg ikke logge på lige efter

Det er noget med windows at gøre. Prøv at høre i windows gruppen..

Hvis det er XP, prøv med Service pack 1

Fra : Cubus

Dato : 07-10-02 16:19

> [...]
> kan etablere forbindelse - hvorfor kan jeg ikke logge på lige efter windows

Hvis du har et samlet el-panel du tænder for, således at også modemmet
tændes og slukkes, kan det være årsagen. Det tager formentlig længere
tid for modemmet at synkronisere med centralen end det gør for
computeren at starte op. Hvis dit modem altid er tændt må årsagen
findes et andet sted.

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk

Fra : Klitgaard

Dato : 07-10-02 16:49

"Lau Saugman Hansen" <laush@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
jeg
> kan etablere forbindelse - hvorfor kan jeg ikke logge på lige efter

Det er blevet bedre med SP1, men hvad der helt præcist gør det, ved jeg
ikke. Dog er det sikkert at problemet er i Windows og har ikke noget med
modemet at gøre...

--
....Klitgaard
"Every night is a battle with alcohol. Some nights I win, some nights I

Fra : Bernhard Ege

Dato : 07-10-02 19:03

> [...]
før jeg
> kan etablere forbindelse - hvorfor kan jeg ikke logge på lige efter

Hvis du kum har modem og netkort (dvs. bruger en windows pppoe klient,
så er her et bud):

Dit netkort er sikkert konfigureret med TCP/IP slået til hvilket ikke
der nødvendigt. Slå TCP/IP fra på netkortet (ikke på PPPoE klienten) og
din forsinkelse forsvinder. Problemet er at Windows har lagt en DHCP
klient ind på dit netkort til at give netkortet en IP. Det kan den dog
ikke få via modemet.

Personligt har jeg slået alt pånær "NWLink NetBIOS" fra på netkortet.
Jeg kan ikke slå alt fra for så går netkortet hen og bliver inaktivt og
PPPoE klienten virker heller.

mvh Bernhard

Fra : JSH [9800]

Dato : 08-10-02 11:55

Kan man også gøre dette i XP Pro?

Fra : Bernhard Ege

Dato : 09-10-02 17:15

"JSH [9800]" <jstenbak@e-box.dk> wrote in message
> Kan man også gøre dette i XP Pro?

Jeg bruger XP Pro... så ja, det kan man

Fra : Palle Jensen

Dato : 09-10-02 21:54

> Kan man også gøre dette i XP Pro?

Man kan ihvertfald citere korrekt i både XP Pro og Home!

Palle

Fra : Lau Saugman Hansen

Dato : 08-10-02 17:08

Tak Det hjalp