/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
"Ping'e" en MAC adresse.
Fra : Henrik Lausen


Dato : 07-10-02 14:22

Hej,

Jeg arbejder med embeddede produkter hvor jeg selv tildeler MAC adresser.
Jeg har derfor brug for at kunne verificere den tildelte MAC adresse og
mangler i den forbindelse et lille PC program (windows) som kan Ping'e en
MAC adresse.

Kan det overhovedet lade sig gøre ?.

På forhånd tak.

Henrik.



 
 
Frederik Sunne (07-10-2002)
Kommentar
Fra : Frederik Sunne


Dato : 07-10-02 14:46

Hej Henrik,

Tildele MAC-adresser? tror du ikke du mener IP adresser? Alle netkort har en
unik MAC adresser og det er meget
sjældent at man selv får lov til at skifte MAC-adressen - det er slet ikke
meningen at man skal kunne det.
Hvis du mener IP adresser kan du bare Windows lille DOS program ping

- Frederik
"Henrik Lausen" <hla@telenorconnect.com> wrote in message
news:ans1tv$78r$1@news.cybercity.dk...
> Hej,
>
> Jeg arbejder med embeddede produkter hvor jeg selv tildeler MAC adresser.
> Jeg har derfor brug for at kunne verificere den tildelte MAC adresse og
> mangler i den forbindelse et lille PC program (windows) som kan Ping'e en
> MAC adresse.
>
> Kan det overhovedet lade sig gøre ?.
>
> På forhånd tak.
>
> Henrik.
>
>



Bertel Lund Hansen (07-10-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 07-10-02 14:46

"Frederik Sunne" <frederik@[no spam]soundfields.dk> skrev:

>Tildele MAC-adresser? tror du ikke du mener IP adresser?

Måske IP-adresser til en MAC?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Henrik Lausen (07-10-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Lausen


Dato : 07-10-02 14:59

Nej.

Jeg mener MAC numre. Vi har købt et MAC adresse område, og disse bliver
kodet ind i de enkelt produkter.

Produkterne kører DHCP og får der igennem en IP, men det er MAC adressen jeg
vil "ping'e".
(IP ping er jo et standard program).

Nogle ideer ?.

Henrik.


"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> wrote in message
news:c043qug8pu9qv28cu435ivh21iesc287it@news.telia.dk...
> "Frederik Sunne" <frederik@[no spam]soundfields.dk> skrev:
>
> >Tildele MAC-adresser? tror du ikke du mener IP adresser?
>
> Måske IP-adresser til en MAC?
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/



Bertel Lund Hansen (07-10-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 07-10-02 15:20

Henrik Lausen skrev:

>Produkterne kører DHCP og får der igennem en IP, men det er MAC adressen jeg
>vil "ping'e".

Det kan du ikke, men du kan tjekke den med ARP hvis du har et
netværk kørende med TCP/IP og komponenterne har fået et
IP-nummer.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Thorbjoern Ravn Ande~ (07-10-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 07-10-02 15:37

"Henrik Lausen" <hla@telenorconnect.com> writes:

> Jeg mener MAC numre. Vi har købt et MAC adresse område, og disse bliver
> kodet ind i de enkelt produkter.
>
> Produkterne kører DHCP og får der igennem en IP, men det er MAC adressen jeg
> vil "ping'e".
> (IP ping er jo et standard program).
>
> Nogle ideer ?.

Du skal ned under standard TCP/Ip laget for at kunne dette, og det ved
jeg ikke meget om.

Hvis produktet KAN faa en DHCP-adresse, saa er der pakker paa nettet,
og du kan se dem med "ARP -a".
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Christian E. Lysel (07-10-2002)
Kommentar
Fra : Christian E. Lysel


Dato : 07-10-02 19:21

Henrik Lausen wrote:
> Nej.
>
> Jeg mener MAC numre. Vi har k?t et MAC adresse omr?e, og disse bliver
> kodet ind i de enkelt produkter.
>
> Produkterne k?er DHCP og f? der igennem en IP, men det er MAC adressen jeg
> vil "ping'e".

Hvilken IP stak bruger i?

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/


Henrik Lausen (08-10-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Lausen


Dato : 08-10-02 07:27

Hej,

Tak for de gode forslag. Det virker. Kører jeg er Arp -a IP_ADR melder den
tilbage med det korrekte MAC nummer.

Hvorfor kan min PC (NT 4.0 server) ikke køre "RARP" (reverse arp) ?.

PS. Vi kører WinCE.

Henrik.


"Christian E. Lysel" <sunsite.dk.nntp@spindelnet.dk> wrote in message
news:3DA1D0A1.90808@spindelnet.dk...
> Henrik Lausen wrote:
> > Nej.
> >
> > Jeg mener MAC numre. Vi har k?t et MAC adresse omr?e, og disse bliver
> > kodet ind i de enkelt produkter.
> >
> > Produkterne k?er DHCP og f? der igennem en IP, men det er MAC adressen
jeg
> > vil "ping'e".
>
> Hvilken IP stak bruger i?
>
> --
> Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/
>



Henrik Christian Gro~ (07-10-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Christian Gro~


Dato : 07-10-02 21:50

"Henrik Lausen" <hla@telenorconnect.com> writes:

> Produkterne kører DHCP og får der igennem en IP, men det er MAC adressen jeg
> vil "ping'e".
> (IP ping er jo et standard program).
>
> Nogle ideer ?.

Hvis du er sikker på at enhederne er i stand til korrekt at ARP'e efter
MAC-adresser, kan du prøve at sætte en statisk indgang ind i din
ARP-tabel og så pinge det IP-nummer du har valgt. På den måde kan du sikre
dig at "ICMP ECHO REQUEST"'et bliver sendt til den MAC-adresse du er
interesseret i, det er bare ikke noget værd hvis enheden ikke er i stand
til at dirigere "ICMP ECHO REPLY"'et sikkert tilbage.

..Henrik

--
"Det er fundamentalt noget humanistisk vås, at der er noget,
der hedder blød matematik."
--- citat Henrik Jeppesen, dekan for det naturvidenskabelige fakultet

Povl H. Pedersen (07-10-2002)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 07-10-02 17:10

In article <ans1tv$78r$1@news.cybercity.dk>, Henrik Lausen wrote:
> Hej,
>
> Jeg arbejder med embeddede produkter hvor jeg selv tildeler MAC adresser.
> Jeg har derfor brug for at kunne verificere den tildelte MAC adresse og
> mangler i den forbindelse et lille PC program (windows) som kan Ping'e en
> MAC adresse.
>
> Kan det overhovedet lade sig gøre ?.

Ja. Du tildeler den en pseudo Ip adresse

arp -s 192.168.1.55 00:11:22:33:44:55

Så burde du kunne pinge den. Virker ikke med alle IP stacks.
Det er sådan man konfigurerer enkelte netværksprintere etc,


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste