Bundkort Model?
Fra : Jacob [9000]

Dato : 07-10-02 13:11

Hej NG

Jeg har nogle ældre bundkort liggende, men jeg aner ikke hvilket mærke og
model det er.
Ved nyere bundkort står navnet som regel imellem 1. og 2. pci slot, men hvor
kan navnet ellers stå. Kortene er hhv. slot 1, socket 7 og socket 370

Med venlig hilsen
Jacob Jensen

Fra : Sune

Dato : 07-10-02 14:41

"Jacob [9000]" <jacoblauvring@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
hvor
> kan navnet ellers stå. Kortene er hhv. slot 1, socket 7 og socket 370

Hej Jacob,

Spøgsmålet er postet den 3.10.02 med emnet "Finde navn på bundkort". Måske
den tråd kan hjælpe dig........

Sune

Fra : Jacob [9000]

Dato : 07-10-02 15:06

Hej Sune

Nu er problemet bare at jeg ikke bruger bundkortene, og det der bliver
spurgt om i den tidligere artikel er et program der kan fortælle hvilket
bundkort man kører med. Jeg vil gerne vide hvilket nummer jeg skal kigge
efter, eller hvor jeg skal kigge på bundkortet for at kune slå nummeret op
på nettet, og så derved finde navnet på kortet.
Evt. et sted man kan indtaste nogle søgekriterier, f.eks. antal pci slots,
ramslots, chipssæt og lign., og så se billeder af dem der passer, så jeg kan
se om de er ens.

Med venlig hilsen
Jacob Jensen

Fra : Sune

Dato : 08-10-02 10:47

-snip-
> [...]
> ramslots, chipssæt og lign., og så se billeder af dem der passer, så jeg

OK så

Jamen se - nu kan jeg jo ikke huske om der står en FCC kode på bundkortene -
det bør der sgu gøre !!! Prøv at slå den op i http://www.fcc.gov/oet/fccid/
Der kan du i hvert fald se hvem der har lavet kortene og så er du da noget
af vejen. Mener selv at have haft held med at finde modellen også via
FCC-koden. Kan dog ikke lige helt huske det........

God jagt

Sune

Fra : Jacob [9000]

Dato : 08-10-02 19:28

Jeg tror sgu ikke de har nogen fcc kode, jeg kan ihvertfald ikke se den, der
står bare "tested to comply with fcc standards"
Desværre

Fra : Leony

Dato : 09-10-02 07:54

> [...]
> ramslots, chipssæt og lign., og så se billeder af dem der passer, så jeg

Ikke helt præcist det du håber, men sog forskellige muligheder for id af
hardware:
http://www.plasma-online.de/
det kan let blive et tidskrævende arbejde.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Devast8or

Dato : 07-10-02 15:21

Så visdt jeg husker havde jeg engang et Intel mobo hvor modelnummeret stod i
det hjørne på bagsiden af kortet. Prøv i det hele taget at kigge rundt i
kanterne på begge sider, det kan du finder noget.

Devast8or

--
Spamfilter activated