Sprgsm. om netværksprintere i NT
Fra : Lars Pedersen

Dato : 07-10-02 13:05

Jeg har et mærkværdigt printerproblem, og søger lidt information så det i
det mindste virker lidt mindre mystisk.

Efter installation af en HP4100 printer på en nt-server, oplever jeg at de
workstations der har den pågældende printer sat til standard-printeren i
windows, ikke kan vælge bakker som de skal. Alle workstations der har en
anden printer som standard, printer fint.

Jeg forstår ikke hvorfor det overhovedet har nogen indflydelse om printeren
er sat som standard windows-printer eller ej.

Jeg formoder at workstations sender deres dokumenter til serveren, som så
sender det videre til printeren. Ved serveren overhovedet hvilken printer
der er sat som standard på de enkelte workstations? Hvis ikke den ved det,
hvordan kan den så gøre forskel på dem?

Eller sender de enkelte workstations af en eller anden grund informationer
med udskriftsjobbet om hvilken printer der er deres standard, og hvordan de
mener den skal se ud? (Som så kunne være fejlagtige, og dermed forpurre
udskriften)
Jeg har ikke installeret nogen printerdrivere lokalt på de enkelte maskiner.