Baby og sene sengetider
Fra : pizzaman

Dato : 07-10-02 12:28

Vores baby på 8 md. er umulig at få til at sove før kl. 22-23...er det
normalt,eller har vi givet ham en dårlig vane? Han sover til kl. 08 hver dag
og sover generelt godt. Men vi hører altid om putte-tider omkring kl. 19,
så..

Gode råd modtages med tak.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 07-10-02 14:03

pizzaman wrote:
> [...]
> normalt,eller har vi givet ham en dårlig vane? Han sover til kl. 08
> hver dag og sover generelt godt. Men vi hører altid om putte-tider

for mig lyder det meget normalt.... min søn fik først en "normal"
børnesengetid da han startede i børnehave og droppede middagsluren.... inden
da var han snildt oppe til 22-23 stykker om aftenen....
og normal for ham har iøvrigt altid betydet ca kl 21.....

det er individuelt hvor meget børnene sover, og det er ret nemt at
regulere..... jeg er ret sikker på at hvis i får ham tidligere op vil han
også sove det tidligere..... dvs hvis i vækker ham kl 7 så vil han nok være
sengeklar kl 21-22 i stedet....
så er det jo op til jer at afgøre om det er bedre som det er nu eller om det
skal være anderledes....

husk på at han sover nogle gange i løbet af dagen.... og sansyneligheden er
at for hver gang i dropper en lur så er han mere træt om aftenen... men det
kan også have sine konsekvenser i form af en hysterisk træt unge der er
komplet overtræt og ikke vil sove...

hvis jeg var jer ville jeg indtil videre bare lade det blive som det er....
hvis han ellers er glad og veltilpas så er det det eneste der betyder
noget......
hvis i mærker han på et tidspunkt har brug for mindre søvn om natten kan i
jo prøve at reducere hans formiddags eller eftermiddags lur, og sidenhen
droppe den ene helt....... bare husk på at det eneste der er vigtigt er at
han er glad og veltilpas.....
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : kevin

Dato : 08-10-02 08:19

d. 07/10/02 13:28 ytrede pizzaman i en overraskende velformuleret
meddelse:

> [...]
> og sover generelt godt. Men vi hører altid om putte-tider omkring kl. 19,

Det kommer senere, babyer er genrelt længe oppe, sagde en
afdelingssygepljersje på neonathal ( for tidligt fødte ), da jeg spurgte
hende fordi jeg havde hjort samme observation.

Vh kevin

Fjern nospam ved privat svar

Fra : Iben Holst

Dato : 08-10-02 08:56

> [...]
dag
> og sover generelt godt. Men vi hører altid om putte-tider omkring kl. 19,

Jeg mener det var fra min søn var ca. 1/2 år gammel til ca 1 år, at han gik
i seng ca. kl. 20 og sov til kl. 7.00-8.00. Men det var fordi hans rytme var
sådan - ikke noget vi selv gjorde noget ud af. Men selv da han stadig var
meget lille, har vi da også oplevet at han er gået ret sent i seng i lange
perioder. Vi forsøgte i starten (af disse perioder), at få ham tidligt i
seng (mellem 19 og 19.30) fordi vi også hørte mest om at børn generelt gik i
seng omkring den tid, men det fik vi kun skrål og ballade ud af og vi kunne
snildt bruge 1/2 - 1 time på at få ham til ro. Men hvorfor skulle vi dog
egentlig det, når det fungerede fint med at han kom i seng når han var træt
til det ??!!! - så det droppede vi ......

Mange siger at deres børn næsten af sig selv begynder at gå tidligt i seng,
når de starter i dagplejen / børnehaven, men det er så ikke tilfældet hos
os. Min søn er nu knap 4 år og han er ofte oppe til kl. 22.00 ..... Det er
han, fordi han sover et par timer midt på dagen og det får han lov til,
fordi jeg mener de skal sove når de har behov for det. Men det generer os
absolut heller ikke at vi har ham oppe indtil vi selv går i seng, bl.a.
fordi det giver os mere tid sammen med ham og vi er så også så heldige med
at der ikke er problemer med at få ham ud af sengen igen næste morgen; det
betyder jo også meget.

Iben

Fra : Ditte Roldborg

Dato : 08-10-02 22:12

pizzaman <langenaese@yahoo.com> wrote:

> [...]
> og sover generelt godt. Men vi hører altid om putte-tider omkring kl. 19,

Så'n nogen børn er bare så forskellige! Min datter har altid været sådan
en, der kunne sove hvor somhelst og når somhelst - og det handlede mest
om antallet af timer end om "puttetidspunktet". Min søn der imod, har
bare altid været en rigtig mogenmand. Da han var mindre vågnede han ved
7 tiden og nogen gange tidligere - uanset næsten hvornår han blev lagt
iseng. Vi har noge gange prøvet at putte ham sent, for at se om han så
ikke kunne sove lidt længere om morgenen. Det resulterede desværre bare
i at han så var utidig det meste af dagen pga. søvnmangel.

Men hvis I godt kunne tænke jer at have lidt mere af aftenen for jer
selv, kan det jo godt være at I ligeså stille kan ændre på døgnrytmen.
Der er nok ikke andet for end at prøve sig frem.

--
Dittelit

Fra : Danish Bacon

Dato : 14-10-02 23:12

Min datter på 8 mdr. har ca det sidste ½ år været "putteklar" ved 20-tiden.
Selvfølgelig er der enkelte dage hvor hun ikke vil sove og så kan hun være
oppe til senest kl 22.00. Men i reglen sover hun fra kl 20 til 4-5 stykker.
Så får hun en flaske og sover videre til 7-tiden.

--
Mvh.
Kim Høegh-Guldberg