mailforward til mobil.tlf
Fra : Lars Lindgren

Dato : 07-10-02 12:10

Hej alle,

Er der nogen som har kendskab til en avanceret E-mail klient, som kan
gøre flg. ?:

1. Hent post.

2. Hvis subject indeholder et kriterie "xxx" gå til 3. else ignorer
besked

3. tag nu f.eks. de første 120 tegn af bodyen og gem dem midlertidigt

4. opret en ny mail hvor subject = de 120 tegn fra body og send den til
Orange, hvor man som kunde får lov til at viderestille beskeder til
mobil.

5. back -> 1.

Hvodan kan det ellers gøres?

Hilsen Lars

Fra : Peter Makholm

Dato : 07-10-02 12:14

tegnestue@worldonline.dk (Lars Lindgren) writes:

> Er der nogen som har kendskab til en avanceret E-mail klient, som kan
> gøre flg. ?:
>
> 1. Hent post.

Hvorfra? Noget pop3 eller imap?

fetchmail kan sikkert.

> 2. Hvis subject indeholder et kriterie "xxx" gå til 3. else ignorer
> besked

procmail.

> [...]
>
> 4. opret en ny mail hvor subject = de 120 tegn fra body og send den til
> Orange, hvor man som kunde får lov til at viderestille beskeder til

head -c 120 | xargs -0i mail -s "{}" somewhere@somplace.domaæne

I en procmail-clause der får kroppen af mailen. Men det er absolut
ikke afprøvet.

--
Peter Makholm | If you can't do any damage as root, are you still
peter@makholm.net | really root?

Fra : Kai Birger Nielsen

Dato : 07-10-02 14:09

In <1fjopq0.1b1dpqq1hzsrw0N%tegnestue@worldonline.dk> tegnestue@worldonline.dk (Lars Lindgren) writes:

> [...]

>4. opret en ny mail hvor subject = de 120 tegn fra body og send den til
>Orange, hvor man som kunde får lov til at viderestille beskeder til

Det lyder mest som noget, der skal pipes gennem procmail.
Det er lidt trættende at se ens mailserver bruge al tiden
på folk, der checker deres 250 mb mailbox hvert tredje
sekund via pop for at se om der er kommet noget nyt

Du bør også lige give det en tanke om du kan komme til at
starte en mailloop fx når mailen til orange bouncer tilbage.

mvh Birger Nielsen (bnielsen@daimi.au.dk)

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 09-10-02 15:18

bnielsen@daimi.au.dk (Kai Birger Nielsen) writes:

> Du bør også lige give det en tanke om du kan komme til at
> starte en mailloop fx når mailen til orange bouncer tilbage.

Så bruger man da bare procmail til at sende den til
mitnavn@myorange.dk. Derefter logger man ind på <http://myorange.dk/>
og sætter den op til at give besked når man har fået ny mail. Så skal
man bare logge ind på <http://myorange.dk/> fra tid til anden og
slette de mails der ligger der.

Jeg forwarder kun headere på udvalgte mails til myorange.dk, så jeg
vil tro at jeg fik kan vente et år før jeg logger ind igen og sletter
mails der.

--
Jacob - www.bunk.cc
She blinded me with science!