JMail
Fra : Flemming Jensen

Dato : 07-10-02 10:05

Hejsa

Jeg har et spørgsmål ang. JMail. Jeg vil lige starte med at sige, at det er
første gang jeg bruger JMail komponenten.

På min side sender jeg en mail ud med brugernavn osv. til brugeren når
han/hun har oprettet en bruger. Når en person opretter en bruger tager det
et pænt stykke tid, før der står at brugeren er oprettet fordi den først
skal sende mailen. Er der ikke en måde man kan gøre det hurtigere? Jeg
tænkte lidt på at mailen ikke skal sendes direkte mens brugeren venter,
eller noget med at det sker på en asp side, som brugeren ikke kan se, eller
hvad ved jeg. Lidt kode:

'Sender email til brugeren om omrettelsen
Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.ServerAddress = "smtp.tiscali.dk"
JMail.Sender = "Webmaster@dyremarkedet.dk"
JMail.Subject = "Velkommen til dyremarkedet.dk"
JMail.AddRecipient strEmail
JMail.Body = "Hej " & strFuldenavn & VbCrLf & VbCrLf
JMail.Body = Jmail.Body & "Tillykke med din bruger på dyremarkedet.dk" &
VbCrLf & VbCrLf
JMail.Body = JMail.Body & "Dit blah er: " & strBrugernavn & VbCrLf
JMail.Body = JMail.Body & "Hilsen" & VbCrLf & "Dyremarkedet.dk"
JMail.Priority = 3
JMail.Execute
Set JMail = Nothing
%>
<b><%Response.Write("Tillykke " & strFuldenavn)%></b>
Du har nu oprettet en bruger med navnet
<b><%Response.Write(strBrugernavn)%></b> hos dyremarkedet.dk.

Håber I forstår mit problem

Tak

__
Flemming Jensen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-10-02 10:15

Flemming Jensen wrote :

> [...]
> det et pænt stykke tid, før der står at brugeren er oprettet fordi den
> først skal sende mailen. Er der ikke en måde man kan gøre det

kan du ikke blot udskrive noget til brugeren inden du udsender mailen ? Du
tester jo alligevel ikke på, om emailen er sendt korrekt afsted - i hvert
fald ikke som jeg læser din kode.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Flemming Jensen

Dato : 07-10-02 10:26

Jesper Stocholm skrev

> kan du ikke blot udskrive noget til brugeren inden du udsender mailen ? Du
> tester jo alligevel ikke på, om emailen er sendt korrekt afsted - i hvert
> fald ikke som jeg læser din kode.

Jov, det kunne jeg vist godt. Du gør jeg det i hvert fald, men om det gør
det hurtigere ved jeg ikke helt. Afvikleren den ikke hele asp siden, før den
skriver den til brugeren? Hvis den gør det er rækkefølgen jo ligegyldig.

__
Flemming Jensen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-10-02 10:37

Flemming Jensen wrote :

> [...]
> gør det hurtigere ved jeg ikke helt. Afvikleren den ikke hele asp
> siden, før den skriver den til brugeren? Hvis den gør det er

det har du da vist i øvrigt ret i - ved ikke lige, hvor det kom fra :)

Jeg kan se, at du bruger JMail versoin 3.7, og så vidt jeg husker, så
er der en metode, der hedder "lazysend" [1]. Den skulle efter sigende kunne
bruges til at smide en mail efter SMTP-serveren - uden at den venter på
at mailen er sendt afsted.

[1] http://tech.dimac.net/?contentKey={87CF7FCA-6B43-476A-BA7A-665F7F2330ED}&nil=nil

Vær dog opmærksom på bemærkningerne om specifikation af mailserver.

Fra : Flemming Jensen

Dato : 07-10-02 10:50

Jesper Stocholm skrev

> [...]
kunne
> bruges til at smide en mail efter SMTP-serveren - uden at den venter på

Jeg bruger nu version 4.3, men mon ikke det virker i den også? =) Jeg prøver
i hvert fald. Tak for det.

__
Flemming Jensen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-10-02 11:40

"Flemming Jensen" <CyberOrc@tiscali.dk> escribió

> Jeg bruger nu version 4.3, men mon ikke det virker i den også? =)
Jeg prøver
> i hvert fald. Tak for det.

Nej, i 4.3 hedder det nq() og er ikke med i gratisversionen.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-10-02 11:56

Flemming Jensen wrote :

> Jesper Stocholm skrev

> Jeg bruger nu version 4.3, men mon ikke det virker i den også? =) Jeg
> prøver i hvert fald. Tak for det.

øeh ... nej, det gør du ikke. Kaldet til initialisering af JMail
komponenten

Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")

er version 3.7 . Hvis du bruger version 4.3, så skal du kalde det med

set msg = Server.CreateOBject( "JMail.Message" )

Fra : Flemming Jensen

Dato : 07-10-02 13:36

Jesper Stocholm skrev

> [...]
>
> er version 3.7 . Hvis du bruger version 4.3, så skal du kalde det med
>
> set msg = Server.CreateOBject( "JMail.Message" )

Øeh selv! Den komponent jeg downlaode fra Dimac hedder w3 JMail Free, v
4.3, så jeg gik bare ud fra at det var version 4.3. Koden jeg bruger til at
sende med var noget jeg fandt i et nyhedsbrev, og så prøvede jeg bare om det
ikke også virkede med 4.3 og det gør det :)

__
Flemming Jensen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-10-02 14:10

Flemming Jensen wrote :

> Jesper Stocholm skrev

> Koden jeg bruger
> til at sende med var noget jeg fandt i et nyhedsbrev, og så prøvede
> jeg bare om det ikke også virkede med 4.3 og det gør det :)

det er heller ikke så mærkeligt, da - som det også kan læses på deres
hjemmeside - v4.3 er bagud-kompatibel med v3.7 . Det er sådan set meget
smart, da man så ikke behøver at omskrive alle scripts, hvis man vælger
at opgradere. Det ændrer jo så ikke så meget ved, at du kalder funktioner
hørende til version 3.7

Fra : Flemming Jensen

Dato : 07-10-02 13:43

Forresten... Jeg vil blive meget glad hvis I kunne fortælle mig, hvilket
JMail version der er den bedste. Helst gratis. Jeg skal bruge den til at
sende nyhedsbreve med samt det her.

Tak

__
Flemming Jensen

Fra : Flemming Jensen

Dato : 07-10-02 11:28

Jesper Stocholm skrev:

> [...]
=nil

> Vær dog opmærksom på bemærkningerne om specifikation af mailserver.

NOTE: If you use this option, ServerAddress have NO function. The lazysend
function will resolve the Mailserver with DNS queries. This can be a problem
in some configurations.

Så er jeg lost. Hvordan definerer jeg så ServerAddress? Jeg bruger pt.
smtp.tiscali.dk =)

__
Flemming Jensen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-10-02 11:59

Flemming Jensen wrote :

> [...]
> can be a problem in some configurations.
>
> Så er jeg lost. Hvordan definerer jeg så ServerAddress? Jeg bruger pt.

ingen anelse ... måske skulle du istedet prøve at finde ud af, hvorfor
det tilsyneladende tager så lang tid at sende en email. Det virker på mig
som lidt mærkeligt, at det skulle tage så lang tid at sende en email, at
man oplever det som "ventetid".

.... du kunne også overveje at lave det i .Net ... :) Men om det hjælper
på svartiderne fra din mailserver er jo lidt usikkert.