Printer problem
Fra : Zafar Iqbal

Dato : 07-10-02 10:00

Hejsa,

Jeg har en HP LaserJet 3100 og kører med Windows 2000.
Jeg har nu i lang tid manuelt defineret papirtypen hver gangnår der
skulle printes, fordi det kan printeren/windows aldrig huske.

Den ryger altid tilbage på Letter og det er efterhånden ved at blive
ret så irriterende.

Nogen som sidder med et par forslag til hvad jeg kan gøre for at den
kan huske det selv hele tiden?

Tak,
--

- Zafar Iqbal, Digital Ray Productions
- http://www.digital-ray.dk

Fra : Ole Nielsen

Dato : 07-10-02 10:12

Hvilket program skriver du ud fra ?

/Ole

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 07-10-02 10:35

Hej!

Zafar Iqbal wrote:

> Den ryger altid tilbage på Letter og det er efterhånden ved at blive
> ret så irriterende.

Har (well, "havde" ;)) samme problem med min Canon LBP4 Plus... Løsningen er, at
ændre papirformatet til A4 via startmenu -> printers -> "din printer" istedet
for printer-egenskaberne via dit program, eksempelvis Word eller Adobe Viewer
(hvor jeg f.eks. havde problemet).

Min printer har to forskellige steder hvor jeg skal vælge A4, så undersøg
menuerne grundigt...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Free pussy: http://www.broenink-art.nl/maukie.swf

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 07-10-02 12:11

Zafar Iqbal wrote:

> [...]
> ret så irriterende.
>
> Nogen som sidder med et par forslag til hvad jeg kan gøre for at den

Prøv at højreklikke på printerikonet i Start-Indstillinger-Printere og
derefter på Dokumentstandard (det hedder den i NT - ikke sikker på 2K).
Der kan du sætte hvad printeren skal stå til som standard når den bruges
fra f.eks. Word.

/klaus

Fra : Zafar Iqbal

Dato : 07-10-02 15:59

Tak for jeres bud, men intet af det hjalp desvære - jeg har faktisk haft
prøvet det hele før.

Men jeg fik dog løst problemet!

Der er et printer software som kører i baggrunden hele tiden, og jeg har
altid ment at dette var beregnet til fax/indscanning. Men det viste sig at
hvis jeg valgte den rette type ark herfra, ville den huske dette i alle
andre
programmer - ret underligt egentlig for selv herinde kunne det indstilles
2 forskellige steder, men det var kun den ene af de to som gjorde
udslaget.

Men.. tak for hjælpen ellers...