Fotoprinter
Fra : Søren Nellemann

Dato : 06-10-02 22:09

Anbefaling af god fotoprinter som kan udskrive A4, evt. A3, i super
kvalitet.

Fordele og ulemper??

Hvad skal man lægge mærke til ved køb?

Tak!

Søren

Fra : Simon...

Dato : 07-10-02 13:23

Forkert gruppe, men du skal sørge for den er med genopfyldelige patroner,
ellers bliver det røv dyrt,
jeg har lige købt en photosmart 1115. Den er fin til mig.
mvh.Simon

Fra : Madsen

Dato : 07-10-02 17:39

Simon... skrev:

> Forkert gruppe,

Hvilken er så den rigtige? Det var nok en fordel at nævne.

Madsen.

Fra : Dr. Ralph

Dato : 07-10-02 17:49

>Hvilken er så den rigtige? Det var nok en fordel at nævne.

Jeg vil sige, at dk.fritid.foto kunne bruges, men iøvrigt er jeg uenig
med Simon... - dk.edb.hardware kan sagtens bruges til dette spørgsmål
også, da fotoprintere også er hardware - og der ingen Ng er for
printere og scannere mig bekendt.

Mine anbefalinger vil være en dyu sub printer fra Olympus til ca.
8.000 kr - den er nummer et til foto.
Vil du have noget, der kan skrive i A3, så overvej Canons S9000.

Til A4 brug, og også til S/H vil jeg overveje:

Canon S900 (ikke S9000)
HP 7550 - kommer til landet meget snart

Begge koster ca. 4.000 kr

S900 er nok en anelse overlegen til foto, mens HP 7550 til gengæld kan
skrive S/H ud i noget nær laser kvalitet grundet en ny teknologi, hvor
der bruges en type sort patron til farveudskrift og en anden type sort
patron til s/h. Begge patroner kan være samtidigt i HP 7550 - det kan
de ikke i 7350 modellen (lillebror) - dvs man skal skifte mellem e 2
sorte patroner alt afhængig af, om man skriver text eller foto -
irritereden i længden.
Ydermere så er HP 7550 usdtyret med et lille TFT farvedisplay og kan
læse smart media/compact flash/SD kort direkte.

Jeg køber selv HP 7550 til november, da jeg kun anser Canon S900 for
at være marginalt bedre til foto og klart ringere til s/h.
Selvom jeg har en laserprinter, så vil jeg tit får behov for at printe
kombinret text og foto - derfor vælger jeg HP 7550 - og så har jeg kun
gode erfaringer med HP printere.

-------------------------
Kind regards/venlig hilsen
Dr. Ralph

Remove "remove" from my mailadress when mailing me.

Fra : [2200] Nikolas

Dato : 07-10-02 22:17

"Dr. Ralph" <dr.ralph@solremove.dk> skrev i en meddelelse

> Canon S900 (ikke S9000)
> HP 7550 - kommer til landet meget snart
>
> Begge koster ca. 4.000 kr

HP 7550 er kommet og den koster 3099 kr
Mvh Nikolas

Fra : Simon...

Dato : 07-10-02 18:18

> Hvilken er så den rigtige? Det var nok en fordel at nævne.

fandt det ikke relevant at nævne da jeg også kom med et svar.
men som Dr. R også siger kunne den vel godt bruges (den her altså).

mvh.Simon