Kloge hoveder søges !
Fra : FishOnAstick

Dato : 06-10-02 20:45

Er der en som kan give mig en forklaring på hvorfor google får denne
meddelse frem, når jeg søger på mit site ! Og iøvrigt også nogle som besøger
siden direkte !

Rejsebeskrivelser.dk - Fra alverdens lande
Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output
started
at /home/webhotel/rejsebeskrivelser.dk/htdocs/index.php:4) in /home/webhotel
Beskrivelse: rejsebeskrivelser fra mere end 72 lande.
Kategori: World > Dansk > Fritid > Rejser > Rejsebeskrivelser
www.rejsebeskrivelser.dk/ - 66k - Cached - Lignende sider

Der burde ikke længere være header i de php dokumenter som kaldes ind i
index.php, så fejlen burde være rettet, men selv om det er mere end 14 dage
siden, så står det stadigvæk på google !
Og jvf. min statestik kommer deres robotter forbi hver dag ?

Med venlig hilsen http://www.Rejsebeskrivelser.dk
__________________________________________________________________ Kim
Larsen ICQ#: 3439951 Current ICQ status:

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-10-02 20:55

On Sun, 6 Oct 2002 21:45:02 +0200, "FishOnAstick"
<fishonastick@youcantreachmeonth.is> wrote:

>Er der en som kan give mig en forklaring på hvorfor google får denne
>meddelse frem, når jeg søger på mit site ! Og iøvrigt også nogle som besøger
>siden direkte !

Glem Google. Du har en fejl i din PHP-kode. Du kan evt. vise koden,
hvis du vil have kommentarer, ellers er det svært at sige hvad, der
går galt, udover de sædvanlige:

Ingen header-output før noget som helst andet output. Det omhandler
også cookies (og således typisk også fx session_start() ).

>Denne mail er scannet med AVG scanningssoftware og fundet virusfri !
>Nu har vi sparet dig for at scanne din egen computer, så nu har du tid til
>at besøge http://www.Rejsebeskrivelser.dk istedet !

Dvs. et indlæg, der indeholder den tekst, er garanteret virusfri? Er
du sikker på at det er hensigtsmæssigt at opfordre folk på at stole på
eksterne kilder?

--
- Peter Brodersen

Fra : Larz

Dato : 06-10-02 21:11

FishOnAstick wrote:
> Er der en som kan give mig en forklaring på hvorfor google får denne
> meddelse frem, når jeg søger på mit site ! Og iøvrigt også nogle som besøger
> siden direkte !

<snip headers already sent>

Jeg får den konsekvent på din forside. Gå php koden igennem... Du sætter
sikkert en cookie eller lignende efter du har lavet noget output til
browseren...

> [...]
> siden, så står det stadigvæk på google !
> Og jvf. min statestik kommer deres robotter forbi hver dag ?

Som sagt får jeg den på din forside hele tiden.

--
-
Lars

Fra : Niels Andersen

Dato : 07-10-02 08:12

FishOnAstick wrote in <3da09305$0$69010$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output
> started at /home/webhotel/rejsebeskrivelser.dk/htdocs/index.php:4) in
> /home/webhotel ...

Det er fordi du sætter en header i linje 13, men startede output til body'en
i linje 4.
Flyt linje 13 op over linje 4.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : jol

Dato : 07-10-02 21:55

"FishOnAstick" <fishonastick@youcantreachmeonth.is> skrev i en meddelelse
> Er der en som kan give mig en forklaring på hvorfor google får denne
> meddelse frem, når jeg søger på mit site ! Og iøvrigt også nogle som
besøger
> siden direkte !

Hvilket portalsystem bruger du ?

Det ligner lidt phpnuke ?

Fra : FishOnAstick

Dato : 08-10-02 20:28

Tak til gruppen for hjælpen !

Jeg har forsøgt at rense ud i headerne og håber at tingene køre nu !

Vil nogle melde tilbage om der stadigvæk kommer en fejlmeddelse på
www.rejsebeskrivelser.dk i toppen af siden ?

Kim

---

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 08-10-02 21:00

FishOnAstick wrote:
> Vil nogle melde tilbage om der stadigvæk kommer en fejlmeddelse på
> www.rejsebeskrivelser.dk i toppen af siden ?

Kan du ikke selv se den?

Husk at der absolut intet output må være før headerne er sendt. Dette
gælder også de tomme linjer og mellemrum der er før det første '<%',
inklusiv det der er i evt. inkluderede filer. Hvad står der i de første
5 linjer af index.php?

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-10-02 09:35

Alternativt kan du bruge outputbuffering, så kan du have alt det output du vil før headers og cookies.

http://www.php.net/manual/en/ref.outcontrol.php
http://www.php.net/manual/en/function.ob-start.php

Du omkranser din kode med funktionerne ob_start() og ob_end_flush()
Altså:

ob_start();
echo 'min hjemmeside med sessions og headers';
session_start();
header('Location: ny_side.php');
ob_end_flush();

--
------> END <------
Mikkel Magnus Christensen

Fra : FishOnAstick

Dato : 11-10-02 23:10

Jeg tror du fangede noget der !

Jeg havde både et <html> tag og en tom linie før min <head> tag !

Nu er de fjernet :

Fremkommer fejlen stadigvæk på henholdsvis :

http://www.Rejsebeskrivelser.dk/index2.php
og
http://www.Rejsebeskrivelser.dk/index4.php

Mvh

Kim Larsen

---

Fra : FishOnAstick

Dato : 11-10-02 23:11

Index.php indeholder følgende !

<?PHP
if (isset($visit3) && ($visit3 == "yes")) { ?>

<?php
include("http://www.rejsebeskrivelser.dk/index4.php");
?>

<? }
else
{ setcookie("visit3", "yes",time()+3600*24*365); ?>

<?php
include("http://www.rejsebeskrivelser.dk/index2.php");
?>

<? } ?>

Direkte kopieret med tomme linier og det hele !

Kim

---

Fra : Niels Andersen

Dato : 11-10-02 23:28

FishOnAstick wrote in <3da74cbd$0$72281$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> Index.php indeholder følgende !
[...]
> Direkte kopieret med tomme linier og det hele !

Jeg vil foreslå at stille det lidt pænere op. Så kan du nok også selv bedere
overskue koden.

Fx:

<?PHP
if (isset($visit3) && ($visit3 == "yes")) {
include("http://www.rejsebeskrivelser.dk/index4.php");
} else {
setcookie("visit3", "yes",time()+3600*24*365);
include("http://www.rejsebeskrivelser.dk/index2.php");
}
?>

På siden står der at problemet opstår i linje 13. Jeg vil gætte på at det er
linjen med setcookie.
Hvis jeg så tæller rigtigt, så betyder det at filen starter med tre tomme
linjer.

Sørg for at "<?php" er det første på siden! Ingen mellemrum eller linjeskift
før!

--
Mvh.

Niels Andersen