Bruge brugerdata fra et netværksdomæne i e~
Fra : Martin Kjelsmark Lar~

Dato : 06-10-02 20:50

Hej Ng,

Jeg har fået til opgave at lave et stemmemodul til en virksomhed, hvor der
skal være mulighed for at stemme på månedens medarbejder.

Istedet for at brugeren skal logge ind på en side, for at kunne stemme,
ønsker jeg at det skal være muligt at kunne se om den enkelte medarbejder
har stemt, udfra hans brugernavn på virksomhedens netværksdomæne.

Hvordan hiver jeg lettest disse data over i en eksiseterende database så jeg
kan lave ID'er mellem tabellerne?

mvh
Martin Kjelsmark

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-10-02 08:46

Martin Kjelsmark Larsen skrev:

> Jeg har fået til opgave at lave et stemmemodul til en
> virksomhed, hvor der skal være mulighed for at stemme på
> månedens medarbejder.

Hvilken database skal det laves i?
Hvordan skal selve stemmeafgivelsen foregå? (via en hjemmeside?).

> Istedet for at brugeren skal logge ind på en side, for at
> kunne stemme, ønsker jeg at det skal være muligt at kunne se
> om den enkelte medarbejder har stemt, udfra hans brugernavn på
> virksomhedens netværksdomæne.

Hvilket netværksoperativsystem er der tale om?
Hvad er operativsystemet på klienterne?
Er der kun ét domæne?
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Martin Kjelsmark Lar~

Dato : 13-10-02 16:51

Undskyld den lange svartid - Har været væk et stykke tid.

Jeg har selv fundet en løsning på problemet. Ved hjælp af asp og server
variabler, finder finder jeg brugerens brugernavn på domænet ud fra headeren
, som jeg herefter sammenligner i en database.

Kode:
strFQUsername = Request.ServerVariables("LOGON_USER")
strUsername = mid( strFQUsername, instr(strFQUsername, "\")+1)

Nu har jeg bare lidt problemer med asp'en, men det poster jeg andet sted,
hvor det hører bedre hjemme!

mvh
Martin Kjelsmark

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-10-02 08:45

Martin Kjelsmark Larsen skrev:

> Undskyld den lange svartid - Har været væk et stykke tid.

Fint nok. Til en anden gang må du meget gerne citere lidt af det
indlæg du svarer på. Min standardvisning skjuler indlæg jeg
allerede har læst - derfor er det lidt svært at fange tråden når
der ikke citeres.