raid controller
Fra : Thomas Larsen

Dato : 06-10-02 18:39

hej ng

hvor kan jeg købe en raid controller, og er der forskel på dem?
jeg har lige købt 2 stk wd 80gb hdd, og skal have dem forbundet.

thomas

Fra : Preben Andersen

Dato : 06-10-02 19:49

"Thomas Larsen" <tl-byg@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> hej ng
>
> hvor kan jeg købe en raid controller, og er der forskel på dem?
> jeg har lige købt 2 stk wd 80gb hdd, og skal have dem forbundet.
>
> thomas

Prøv Zitech (www.zitech.dk), Iwill Side-RAID66 til kr. 345,-. Den kører RAID
0 eller 1. Varenummeret er 160065.
Jeg har brugt sådan en i et par år til RAID 1, og den fungerer perfekt. Den
findes også som RAID 66/100 til kr. 495,-.
Ja, der er stor forskel på dem, SCSI controllere koster f.eks. op til og
over kr. 10.000,-

mvh
Preben

Fra : Dennis Nielsen

Dato : 07-10-02 05:30

"Preben Andersen" <pran@privat.dk> wrote in message

> [...]
> findes også som RAID 66/100 til kr. 495,-.
> Ja, der er stor forskel på dem, SCSI controllere koster f.eks. op til og

Hvis der skal være en fuld udnyttelse af diskene ville det nok være bedre
med en 100 eller 133 controller

sakset fra www.zitech.dk
160080 Iwill, SIDE-RAID100, Ultra DMA/66/100 RAID 0,1, 0/1 controller,
PCI 396,00 495,00

230086 Promise, FastTrak 100TX2, ATA/100 RAID 0,1,0+1 controller,
2ch., PCI 796,00 995,00

230098 Promise, FastTrak TX2000, ATA/133 RAID 0,1,0+1 controller,
2ch., PCI 936,00 1.170,00

sakset fra www.edbpriser.dk
Adaptec
FastTrack 100 Raid TX2 IDE100 RAIDController / PCI 794 kr.

Promise
Fast Track Raid 100 Kit IDE Controller / PCI 995 kr.
Sandberg
ATA-133 RAID Controller IDE Controller / PCI 449 kr.

god jagt
Dennis Nielsen