pruthest
Fra : Musen

Dato : 06-10-02 17:36

Ja undskyld, men jeg bliver altså nødt til at spørge om det her
Den ene af mine hopper prutter noget så forfærdeligt når man rider på hende.
Vi har tit tænkt på hvad det mon kan skyldes, og nu er jeg altså blevet for
nysgerrig.
Er der nogen af jer der ved hvad det kan være? Ja det er jo ikke fordi det
gør noget, men det er da bare underligt, for de to spiser jo fuldstændigt
det samme og laver næsten lige meget, men alligevel fiser den ene konstant,
mens den anden næsten aldrig gør det...Er det ikke pussigt? De to piger der
kommer og rider er jo ved at falde ned af hestene af grin hver gang hun gør
det, så det ville da være rart med en ordentlig forklaring i det mindste

Musen

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 06-10-02 18:01

Musen wrote:
> [...]
> det, så det ville da være rart med en ordentlig forklaring i det mindste

Jeg har altid gået ud fra, at det bare skyldes forskel på hestene og
øget aktivitet i maven, når man rider på hestene.

-dennis

Fra : Tine Gade

Dato : 07-10-02 07:59

Fra : Britta Larsen

Dato : 07-10-02 09:34

"Tine Gade" <tine@miba.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
> Jeg har også engang redet en hoppe der "pruttede" meget. Hun havde fået
> føl, og min berider sagde at pruttelydene kom af at hendes livmoder ikke
> "sad helt fast", eller sådan noget. Altså det var ikke rigtige
> prutter!!! Det kom mest når jeg sprang og hun anstrengte sig. Det kunne
> afhjælpes med at så livmoderen fast, eller fjerne den, men det generede
> vist ikke hoppen, så vi gjorde ikke noget ved det.
> Måske kan det være det samme?

Tror jeg næbbe :)
Min Valak gør det også :)
Tror nu mere det er alt den luft han samler sammen for at puste sig op inden
han skal have spændt gjorde *he*

Hilsen

Britta Larsen

Fra : bof

Dato : 07-10-02 18:21

Vallakker kan jo gøre så'n fordi forhuden er blevet slap efter kastrationen.
ved ikke hvorfor fik bare den forklaring engang.

Bente

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 07-10-02 20:38

"bof" <tojdyr@mail.dk> wrote:

>Vallakker kan jo gøre så'n fordi forhuden er blevet slap efter kastrationen.
>ved ikke hvorfor fik bare den forklaring engang.

Hvad er en "ammestue" ???

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Winther

Dato : 08-10-02 08:06

"bof" <tojdyr@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Vallakker kan jo gøre så'n fordi forhuden er blevet slap efter
kastrationen.
> ved ikke hvorfor fik bare den forklaring engang.

Lyden vallakker laver synes jeg nok lyder anderledes end pruttelyde. Jeg
tror noget af forklaringen kan være, at tarmfunktionen øges under bevægelse.

Vh. Winther

Fra : Musen

Dato : 08-10-02 15:42

> [...]
> afhjælpes med at så livmoderen fast, eller fjerne den, men det generede
> vist ikke hoppen, så vi gjorde ikke noget ved det.

Det kunne godt lyde rigtigt, for hun har nemlig været avlet på engang, og
det har den anden ikke...Så der er da ihvertfald en forskel...Men det lyder
nu lige drastisk nok at gøre så meget ud af det, så tror jeg nu bare vi
affinder os med prutteriet

Musen