Anti statiske poser?
Fra : Jacob [9000]

Dato : 06-10-02 17:09

Hej NG

Jeg skal sende nogle bundkort, men har ikke flere antistatiske poser, er der
noget andet man kan pakke dem ind i som er lige så godt?

Med venlig hilsen
Jacob Jensen

Fra : Gimmer

Dato : 06-10-02 17:12

nu ved jeg jo ikke lige hvor du bor, men jeg er Helt sikker på at hvis du
har mulighed for at smutte forbi en computer forretning, så vil de gerne
give dig en eller flere poser. Faktisk er det ikke "forsvarligt" at sende
elektronik udstyr i andet en de original poser, dvs går de istykker under
fragt, i uoriginal pose, skal fabrikanten ikke dække tabet - så er det jo så
lige hvordan man så skal finde ud af det!
vh Gimmer

Fra : Leony

Dato : 07-10-02 06:59

"Gimmer" <gimmer@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fragt, i uoriginal pose, skal fabrikanten ikke dække tabet - så er det jo

> lige hvordan man så skal finde ud af det!

Forstår ikke lige denne del.
Hvis jeg sender et board til min moster og det går i stykker i
forsendelsesleddet, så tror jeg ikke på at fabrikanten giver et nyt board -
uanset om det er i original pose eller ej.
Men det kan jo være der er noget jeg har misforstået.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Gimmer

Dato : 07-10-02 11:41

nu mener jeg jo så også mere hvis det skal sendes til leverandør ol.... men
det kan jo selvfølgelidt godt være svært at tænke lidt overtingene.... jeg
beklager meget hvis jeg har været lidt naiv med min tro på at nogle folk kan
tænke selv.
For så lige at svare på det spørgsmål du kom med ang. hvis den røger til/fra
din søster, så skrev jeg jo også "- så er det jo så lige hvordan man så skal
finde ud af det"
men hvis boardet så knækker er det jo også lige meget om det så var sendt i
en pose eller ej.... det er IKKE forsvarligt pakket og derved ikke et
garanti problem.
// Gimmer
Ps. Til jeg andre undskyld denne lidt sure mail, min humor ryger bare når
man prøver at hjælpe og der så sidder en/eller flere personer med for små
sko!

Fra : Leony

Dato : 08-10-02 08:03

> [...]
> man prøver at hjælpe og der så sidder en/eller flere personer med for små

Du må meget undskylde hvis jeg går i små sko, det er jeg ked af.
Grunden til jeg spurgte for at undgå misforståelser, jeg ville høre om jeg
havde forstået det rigtigt, eller om det var en misforståelse (hvilket jeg
også gør opmærksom på til sidst).
Jeg prøver ikke at nedgøre dig eller være Rasmus Modsat. Derfor skriver jeg
også til sidst i min post, at der foreligger en mulighed for at jeg har
misforstået din post.
Jeg undskylder endnu en gang og håber ikke at jeg ødelagde hele din dag for
det var absolut ikke min mening.

Fra : Gimmer

Dato : 08-10-02 19:21

jeg var lidt kortfattet fra hoved igår! Sorry til Leony og jer andre!
min fejl!
//Gimmer

Fra : Alan

Dato : 07-10-02 09:44

Jacob [9000] wrote:
> Hej NG
>
> Jeg skal sende nogle bundkort, men har ikke flere antistatiske poser,
> er der noget andet man kan pakke dem ind i som er lige så godt?

Jeg fik engang at vide, at de plastligende poser der giver en sprød knasende lyd
fra sig når man krøller dem sammen er antistatiske.
Jeg har købt nogle skraldeposer af den type som jeg selv bruger til at opbevare
løst hardware i, og har ikke haft nogle problemer. Jeg har ihærdigt forsøgt at
gøre en sådan pose statisk og det er ikke lykkedes mig, så det lader til at den
er god nok. Jeg har også bemærket at nogle gange når jeg køber ny elektronik, så
er der en pose af den type trykket ud over enheden.

--
Life is what happens to you while you're busy making other plans - John
Lennon Venlig hilsen

Fra : Niels Andersen

Dato : 07-10-02 09:57

Alan wrote in <anrhl3$2kh1$1@news.cybercity.dk>:
> Jeg fik engang at vide, at de plastligende poser der giver en sprød
> knasende lyd fra sig når man krøller dem sammen er antistatiske.

Hmm... Gør alle plastikposer ikke det?

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Alan

Dato : 07-10-02 10:42

Niels Andersen wrote:

> Hmm... Gør alle plastikposer ikke det?

Tjoo, jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg ellers skal beskrive det, det er en meget
karakteristiskt sprød lyd som almindelige poser ikke afgiver på samme måde, det
er ikke til at tage fejl af, i hvert fald ikke for mig.

Fra : Jacob [9000]

Dato : 07-10-02 13:06

Hej Allan

Hvor kan man købe dem henne? Hvad hedder de?

Mvh
Jacob Jensen

Fra : Alan

Dato : 07-10-02 13:29

Jacob [9000] wrote:
> Hej Allan
>
> Hvor kan man købe dem henne? Hvad hedder de?

Nu har jeg selvfølgelig fået smidt indpakningen til dem ud så jeg ved ikke hvad
de hedder eller hvem der har produceret dem. Dem jeg bruger nu har jeg købt i
ALDI. Jeg har dog tidligere købt den samme type i andre supermarkeder.

Det svinger lidt hvilke typer de forskellige butikker har p.t., nogle gange har
de både de knitrende og de almindelige, andre gange kun den ene type.

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 07-10-02 13:48

Alan wrote:

> [...]
> er god nok. Jeg har også bemærket at nogle gange når jeg køber ny elektronik, så
> er der en pose af den type trykket ud over enheden.

Almindelige poser kom også til at lyde sådan efter man fjernede
blødgøringsmidlet - og der findes i øvrigt også bløde antistatiske
poser.
Hvordan kan du være sikker på at det ikke er lykkedes dig at lave
statisk elektricitet fra en skraldepose? Har du målt det, eller testet
det på noget elektronik eller hyr ?

Den eneste måde at være sikker på om en pose er antistatisk er hvis det
står trykt på den (eller på den tape posen er lukket med).

/klaus

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 08-10-02 11:36

On Sun, 6 Oct 2002 18:09:16 +0200, "Jacob [9000]"
<jacoblauvring@hotmail.com> wrote:

>Hej NG
>
>Jeg skal sende nogle bundkort, men har ikke flere antistatiske poser, er der
>noget andet man kan pakke dem ind i som er lige så godt?

Aluminiumfolie. Hvis det er elektrisk ledende er det godt.

Tomas

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 08-10-02 13:53

Tomas Pedersen wrote:

> Aluminiumfolie. Hvis det er elektrisk ledende er det godt.
>
> Tomas

Hvad forstår du ved elektrisk ledende ?
Hvis den ohmske modstand i overfladen er for lav, vil man
kortslutte/aflade evt. batterier på kortet.
Hvis almindelig plastik eller aluminiumsfolie var godt, ville
elektronikproducenter anvende dette da det er billigere end ESD poser.

/klaus

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-10-02 14:08

"Tomas Pedersen" <d000067@student.dtu.dk> wrote in message
> Aluminiumfolie. Hvis det er elektrisk ledende er det godt.

Nej. Der skal være elektrisk modstand i materialet...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Hans

Dato : 08-10-02 18:12

"Tomas Pedersen" <d000067@student.dtu.dk> wrote in message

> Aluminiumfolie. Hvis det er elektrisk ledende er det godt.

Fidusen ved antistatisk emballage er, at materialet er svagt elektrisk
ledende, og absolut ikke direkte kortsluttende. Det er for at undgå
udladning af gnister ved direkte kortslutning og opbygning af ESD.

--
mvh, hans